Araştırmanın amacı Türkiye’de özel eğitimde
matematik öğretimi ile ilgili 1998-2018 yılları arasında yapılmış olan
çalışmaların içerik ve yöntemsel analizini yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda
araştırmada doküman incelemesi metodu kullanılmıştır. Mevcut araştırmada
dokümanlara ulaşmak amacı ile Google Akademik arama motoru, Yükseköğretim
Kurulu’nun (YÖK) Ulusal Tez Merkezi internet sitesi ve Abant İzzet Baysal
Üniversitesi Kütüphanesi abone veri tabanlarından yararlanılmıştır. Bu veri
tabanlarına “matematik”, “matematik öğretimi”, “toplama işlemi”, “çıkarma
işlemi”, “çarpma işlemi”, “bölme işlemi”, “problem çözme” gibi anahtar
kelimeler yazılarak taramalar gerçekleştirilmiştir. İnceleme sonucunda tam
metnine ulaşılamayan, kullanım izni saklı olan ve nitel çalışmalar bu
araştırmaya dahil edilmemiş ve toplamda 46 çalışma araştırma kapsamına
alınmıştır. Araştırma kapsamına alınan çalışmalar betimsel analiz ile
çözümlenmiştir. Çözümlenen veriler her bir araştırma sorusuna karşılık gelecek
şekilde verilerin frekansları hesaplanarak tablolar ve grafikler ile sunularak
yorumlanmıştır.
The purpose of the research study
conducted in Turkey between the years 1998-2018 related to mathematics teaching
in special education, is to make the content and methodical analysis. For this
purpose, the method of document examination has been used in the research. In
the current research, Google Scholar, YÖK National Thesis Center website and
Abant İzzet Baysal University Library subscribed data bases have been utilized
for accessing the documents. Key words such as “mathematics”, “teaching
mathematics”, “additive process”, “subraction process”, “multiplication
process”, “division process”, “problem solving” were written in these
databases. As a result of the review, 46 studies were included in the study. The
studies taken within the scope of the research were analyzed by descriptive
analysis. Analyzed data are interpreted by tabulating and graphing the frequencies
of the data corresponding to each research question.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | July 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 4 |