Sınıf, öğrencilerin akademik ve sosyo-kültürel hayata
hazırlandıkları aktif bir etkileşim ve iletişim ortamıdır. Bu ortamın en önemli
aktörlerinden biri olan sınıf öğretmenlerinin rol model olarak sergiledikleri
davranışlar ise gerek öğrenciler gerekse bu sınıflara deneyim kazanmaya gelen öğretmen
adayları açısından büyük önem arz etmektedir. Ancak sınıf içerisinde sergilenen
öğretmen davranışlarının her zaman istenilen şekilde gerçekleştiğini söylemek
güçtür. Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının perspektifinden istenmeyen
öğretmen davranışlarının neler olduğunu tespit etmektir. Nitel yaklaşımla
gerçekleştirilen çalışmanın katılımcılarını okul deneyimi ve öğretmenlik
uygulaması derslerini almış 21 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada
veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla katılımcılarla
gerçekleştirilen odak grup görüşmelerden elde edilmiştir. Katılımcıların
onayıyla kayıt altına alınan görüşmeler transkript edilmiş ve dokümanlar içerik
analiziyle çözümlenmiştir. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin istenmeyen davranışlarına
ilişkin bulgular; sınıf yönetimi, iletişim, öğretim ve rehberlik temel
boyutları altında sunulmuş ve literatüre dayalı olarak tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 11, 2019 |
Submission Date | May 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 1 |