This article reports the results of a teacher educator self-study
exploring the dynamics of professional learning and mentoring among university
practicum supervisors, cooperating teachers, and prospective English teachers
in Turkey. Bringing together five teacher
educators with 12+ years of supervision experience, this study focused
on the improvement of the quality in practicum
in ELT teacher education programs in different cities. Integrating the
perspectives of cooperating teachers and student teachers, we found that there
is a need for co-constructing visions for professional learning early on in
practicum among teacher educators and cooperating teachers. Our one-and-a-half
year-long collaborative inquiry revealed three themes related to the practicum:
the need for improving communication patterns among teacher educators and
cooperating teachers; clarifying roles and visions for professional development
of student teachers; and the need for all practicum stakeholders to develop
stronger professional enthusiasm and ownership of ELT based on their
professional identities.
Pre-service teacher education ELT practicum teacher educators professional learning selfstudy
Bu çalışma, öğretmenlik
uygulamasında görev alan öğretim elemanlarının, öğretmenlik uygulaması
okullarında görev yapan danışman öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının mesleki
öğrenme ve danışma etkileşimlerinin bireysel bakış açısı aracılığıyla
değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla, 12 yıldan fazla danışmanlık
deneyimi olan ve farklı şehirlerde İngilizce öğretmeni yetiştirme
programlarında görev yapan öğretmen yetiştiriciler, öğretmenlik uygulaması
dersinin iyileştirmesini amaçlayarak bir araya gelmiş ve deneyimlerini
yansıtmıştır. Daha sonra öğretmenlik uygulaması sürecinde danışman öğretmen
olarak görev yapan hizmet içi öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının görüşleri
de alınmıştır. Bunların sonucunda, öğretim elemanları ile okullardaki danışman
öğretmenlerin, öğretmenlik uygulamasının planlanması aşamasından itibaren "birlikte
geliştirilen yaklaşımlar" oluşturmasının gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bir
buçuk yıl süren ortak çalışmaya dayalı olan bu araştırmada, öğretmenlik
uygulamasına yönelik olarak üç tema öne çıkmıştır. Bu temalar, öğretim
elemanları ile danışman öğretmenler arasındaki iletişim kalıplarının
geliştirilmesi, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecindeki
rollerinin ve yaklaşımlarının belirginleştirilmesi ve tüm öğretmenlik
uygulaması paydaşlarının İngilizce öğretmeye dayalı mesleki kimliklerine ilişkin
güçlü profesyonel istek ve sahiplenme duygularını geliştirmelerinin gerekliliği
olarak gruplanmıştır.
Hizmet öncesi öğretmen eğitimi İngilizce öğretmenliği öğretmenlik uygulaması öğretmen yetiştiriciler mesleki öğrenme bireysel çalışma
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 11, 2019 |
Submission Date | December 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 1 |