Bu araştırmada öğretim doyumu ile iş performansı arasındaki ilişki
öğretmen görüşlerine göre incelenmiştir. Araştırma verileri “Öğretim doyumu
ölçeği” ve “Bireysel iş performansı ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırma
verileri, Ankara ilinin Yenimahalle, Çankaya, Sincan ve Etimesgut ilçelerinde
resmî ortaokulda görevli öğretmenlerin gönüllü katılımı ile toplanmıştır. Bu
kapsamda 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar döneminde toplam 516 öğretmenin
görüşüne başvurulmuştur. Katılımcılardan toplanan veriler aritmetik ortalama,
standart sapma, t-testi, Anova, doğrulayıcı faktör analizi (DFA), Pearson
korelasyon ve regresyon analizi ile çözümlenmiştir. Bulgular öğretmenlerin
öğretim doyumu ile iş performansları arasında anlamlı bir korelasyon olduğunu
ortaya koymuştur. Regresyon analizi sonuçları ise öğretim doyumunun iş
performansının anlamlı bir yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Bulgular bir
bütün olarak değerlendirildiğinde, öğretmenlerin öğretim doyumu yaşadıkları, bu
öğretim doyumunun cinsiyete, mesleki kıdeme göre farklılık gösterdiği ve
öğretmenlerin iş performansına etkisinin olduğu görülmüştür. Çalışmada
öğretmenlerin iş performansının da cinsiyet, mesleki kıdem ve medeni duruma
göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2019 |
Submission Date | September 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 2 |