Araştırma, uygulamadan kaldırılan Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuz Kitaplarının derse hazırlık, ders işleme süreci, ölçme ve değerlendirme açılarından olumlu ve olumsuz yönleri ile kılavuz kitapların kullanılmaması durumunun ortaya çıkardığı olumlu ve olumsuz yönlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması (case study) ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı’nda Ordu ilinde görev yapan 18 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı, yarı yapılandırılmış görüşme formu formudur. Yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla elde edilen veriler, MAXQDA 12 nitel veri analizi programına aktarılmış ve içerik analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Çözümlenen veriler, program aracılığıyla elde edilen görsellerle sunulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırma ile kılavuz kitapların ders hazırlığı açısından dersi planlama ve ders hazırlığı yapma yönünden yararlı olduğu ancak kolaycılığa alıştırması yönünden olumsuzluk oluşturduğu; ders işleme süreci açısından derse hâkimiyetin sağlanması, planlama yapılabilmesi ve kolaylık oluşturması yönlerinden katkılarının olduğu ancak öğretmenleri sınırlaması yönüyle olumsuzluk oluşturduğu; ölçme ve değerlendirme açısından yardımcı olması ve öğretmenin işini kolaylaştırması, geri dönüt ve takip yapabilmesi yönlerinden katkılarının olduğu ancak yeterli görülmemesinin olumsuzluk oluşturduğu; kılavuz kitaplarının kullanılmamasının esneklik tanıma ve araştırmaya yönlendirme açısından katkılarının olduğu ancak iş yükünün artması, öğretim birliğinin sağlanamaması, öğretmen rehberliğin ortadan kalkması ve öğretmenin derse hazırlıklı gelmemesi yönlerinden olumsuzluk oluşturduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
The research was carried out on Turkish Course Teachers' Guide Books, which were removed from the application. The aim of the study is to determine the positive and negative aspects of the guide books in terms of preparation for the course, course process, measurement and evaluation and the non-use of them. The research was conducted with case study from qualitative research designs. The study group consisted of 18 Turkish teachers working in the province of Ordu in the Fall Semester of 2018-2019 Academic Year. A semi-structured interview form was used to collect the data of the research. Data obtained through a semi-structured interview form were transferred to the MAXQDA 12 qualitative data analysis program and analyzed using content analysis technique. The analyzed data are presented and interpreted with the visuals obtained through the program. In terms of course preparation, it is concluded that the guide books are useful in terms of planning and preparing lesson, but they are negatively leads to the expecting everything to be handed to one on a silver platter. In terms of course handling process, it is concluded that they have contributed to the lesson, to make planning and to make convenience, but to create a negativity in terms of limiting teachers. In terms of measurement and evaluation, it was seen that the guide books contributed to facilitating the teacher's job, giving feedback and follow-up, but it was concluded that the lack of adequately was negative. It has been concluded that not using the guide books contributes to flexibility and leading to research, but that it has negative effects such as increasing of workload, lack of teaching unity.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Publication Date | December 31, 2019 |
Acceptance Date | October 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019, Volume 19, Issue 4 |