Çalışmanın hedefi; sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi öğretimi
tutumlarını belirlemek ve bu tutumlarını uygulamaları ile karşılaştırmaktır.
Karma yöntemin açıklayıcı deseni kullanılan araştırmada; nicel kısma 167 sınıf
öğretmeni, nitel kısma da 8 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın nicel
kısmındaki veriler “Hayat Bilgisi Öğretimi Tutum Ölçeği”, nitel kısmındaki
veriler de yarı yapılandırılmış görüşme aracı ile toplanmıştır. Elde edilen
nicel veriler SPSS 23.0 programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Sınıf
öğretmenlerinin genel tutum düzeylerini belirlemede ortalama, standart sapma,
frekans değerleri hesaplanmış, cinsiyetin tutum üzerindeki anlamlılığı için
bağımsız t-testi yapılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen
veriler de sürekli karşılaştırmalı analiz ile analiz edilmiştir. Analizler
sonucunda; sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi öğretimi tutumlarının yüksek
olduğu, tutumun alt boyutları olan sevme ve değer verme boyutunda cinsiyete
göre anlamlı farklılık olmamasına rağmen, önemseme boyutunda kadınların lehine
farklılaşma olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında sınıf öğretmenleri hayat bilgisi
dersinin en önemli derslerden biri olmasa da önemli olduğunu, bu ders için
materyal hazırlama gibi hazırlıklar yaptıklarını ifade etmişlerdir. Derslerinde
en çok drama yöntemini kullandıklarını ifade eden sınıf öğretmenleri,
geleneksel yöntemlerle öğrencilerini değerlendirdiklerini, derste
öğrenilenlerin çocukların hayatına yansıdığını belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 11, 2019 |
Submission Date | February 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 3 |