The aim of study
is to examine the mathematics teacher candidates' of problem context based by
researches. This respect, mathematics teacher candidates evaluated related
problem according to Benkert (1997)’s context based learning principles and
expressed their opinions on this subject. Therefore, the study is a case study
with mixed pattern that contains quantitative and qualitative data. In study,
Context Based Problem Assessment Form which was developed by researchers was
used. Quantitative data of study were evaluated by using descriptive analysis
method and qualitative data were evaluated by content analysis method.
Participants of study at a college of education faculty medium-sized located in
Turkey' Southeast Anatolia 2017-2018 spring semester studying 24 (17 women 7
men) constitute math teacher candidate. As a result of analysis research data,
it was determined that mathematics teacher candidates' questions about problem
and the concepts of mathematics were reached. In addition, as a result of
answers given by the mathematics teacher’s candidates, it was concluded that
related problem was in accordance with context based learning principles and
that it would contribute to teaching of mathematics. In the context of the
findings, it was proposed to investigate the effects of context-based learning
and non-contextual problems on variables such as achievement, incentive and
motivation.
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının bağlam temelli öğrenmeye uygun problemi değerlendirmelerini incelemektir. Bu doğrultuda ilköğretim matematik öğretmen adayları ilgili problemi Benckert’in (1997) ilkelerine göre değerlendirmiş ve bu konudaki görüşlerini belirtmişlerdir. Dolayısıyla çalışmada nicel ve nitel verileri barındıran örnek olay yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş Bağlam Temelli Problem Değerlendirme Formu (BTPDF) kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri betimsel istatistikler kullanılarak, nitel verileri içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını Türkiye’nin Güneydoğu Anadolu bölgesinde bulunan orta büyüklükteki bir üniversitenin eğitim fakültesinde 2017-2018 bahar döneminde öğrenim görmekte olan 24 (17 bayan, 7 erkek) ilköğretim matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin analizi neticesinde ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ilgili problem durumu ile ilgili oluşturacağı soru cümleleri ve matematiğin hangi kavramlarına ulaştıkları belirlenmiştir. Ayrıca ilköğretim matematik öğretmen adaylarının vermiş olduğu cevaplar neticesinde ilgili problemin bağlam temelli öğrenme ilkelerine uygun olduğu ve matematik öğretimine katkı sağlayacağı görüşünde oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular çerçevesinde bağlam temelli öğrenmeye dayalı problemler ile bağlam temelli olmayan problemlerin başarı, güdü, motivasyon gibi değişkenler üzerindeki etkisinin araştırılması önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 2, 2020 |
Submission Date | September 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 20 Issue: 2 |