Year 2022,
Volume: 22 Issue: 3, 1277 - 1294, 30.09.2022
Ali Özdemir
,
Duygu Şallı
References
-
Açıkalın, A. (1989). Özel ve devlet liselerinde veli beklentilerinin örgütsel ve yönetsel boyutları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 4.
-
Aktaş, A. (2005). Özel ilköğretim okulları 1. kademe velilerinin özel okulları tercih sebepleri. (Ankara ili Çankaya örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitütüsü. Ankara.
-
Alsuiadi, F.A. (2016). Reasons influencing selection decision making of parental choice of school. International Journal of Research in Education and Science, 2(1), 201-211.
-
Davis, A.M. (2011). Why do parents choose to send their children to private schools?. Georgia Southern University. Erişim adresi: https://digitalcommons.georgiasouthern.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1382&context=etd
-
Dikbaş, İ. (2008). Veli beklentileri ve karşılanma düzeyleri: özel vakıf okulları örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
-
Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
-
Güneysu, S. (2001). Neden erken çocukluk eğitimi? Çoluk Çocuk Dergisi, 2, 22-23.
-
Gürkan, T. (2008). Erken çocukluk dönemi ve okul öncesi eğitim. Şefik Y., (Ed.), Okul öncesi eğitime giriş (s.1-20). Ankara:
Pegem.
-
Haktanır, G. (2012). Okul öncesi eğitime giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
-
Howes C. & Pianta, R. (2010). Quality of prekindergarten: what families are looking for in public sponsored programs? Early Education and Development, 17(4), 619–642.
-
Işıkoğlu, N. (2007). Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Dergisi, 9(18), 37-47.
-
Kaçıran, İ. (2015). Türk eğitim sisteminde özel okulların yeri. Erişim adresi: htpp://www.ogretmen.info/makale/28.pdf
-
Kandır, A. (2001). Çocuk gelişiminde okul öncesi eğitim kurumlarının yeri ve önemi. Milli Eğitim Dergisi, 151, 102-104.
-
Nartgün, Ş., ve Kaya, A. (2016). Özel okul velilerinin beklentileri doğrultusunda okul imajı oluşturma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(2),153-167.
-
Oktay, A. (1990). Türkiye'de okul öncesi eğitim. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2.
-
Oktay, A. (2005). Okul öncesi eğitimin önemi ve yaygınlaştırılması. Oktay, A., Unutkan, P.Ö., (Ed.), Okul öncesi eğitimde güncel konular, (s.11), İstanbul, Morpa.
-
Önder, G., Önder, E. (2018). Analitik hiyerarşi süreci, Yıldırım, B.F, Önder, E. (Ed..), İşletmeciler, mühendisler ve yöneticiler için operasyonel, yönetsel ve stratejik problemlerin çözümünde çok kriterli karar verme yöntemleri ( s. 21-64). Bursa: Dora.
-
Özdemir, Z. (2016). Velilerin özel ilkokul tercihlerinin nedenlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Çanakkale.
-
Polat, C., ve Çelmeli, Ö. (2015). Okul öncesi eğitim kurumu seçiminde tüketici tercih etkenleri. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(2), 144-166.
-
Saaty, T. L., Vargas, L. G. (2012). Models, methods, concepts & applications of the analytic hierarchy process (Vol. 175). London: Springer.
-
Sevinç, M. (2006). Okul öncesi eğitimi alan çocukların annelerinin okuldan beklentileri. Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, 13(1), 218-225.
-
Şimşek, Z. C., ve İvrendi, A. (2014). Ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarından beklentileri. Hacettepe Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, (29-2).
-
Smedley, D. (1995). Marketing secondary schools to parents-some lessons from theresearch on parental choice [Elektronik versiyon]. Educational Management and Administration, 23(2), 96-103.
-
Timor, M. (2011). Analitik hiyerarşi prosesi. Ankara: Türkmen Kitabevi.
-
Turan, G. (2018). Çok kriterli karar verme yöntemleri. Yıldırım, B., F., Önder, E. (Ed.). İşletmeciler, mühendisler ve yöneticiler için operasyonel, yönetsel ve stratejik planların çözümünde çok kriterli karar verme yöntemleri (s.15-20). Bursa: Dora Yayınları.
-
Uysal, S. B. (2017). Velilerin özel okul tercih nedenlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
-
Vidali, E. L. (1998). Parental expectations of early childhood services for preschool children. The Case of Policy Change in Greece, International Journal of Early Years Education, 6(1), 19-30.
-
Yaacob, N. A., Osman, M. M. & Bachok, S. (2014). Factors ınfluencing parents decision in choosing private schools. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 153, 242-253.
Ebeveynlerin Özel Okul Öncesi Kurum Seçimlerine İlişkin Tercihlerinin Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri İle Stratejik Analizi
Year 2022,
Volume: 22 Issue: 3, 1277 - 1294, 30.09.2022
Ali Özdemir
,
Duygu Şallı
Abstract
Bu çalışmanın amacı; “Çok Kriterli Karar Verme” metotlarından “Analitik Hiyerarşi Prosesi” yöntemini kullanarak; özel okul öncesi kurumlarla ilgili literatürden elde edilen kriterlere, velilerin verdikleri önem dereceleri ve bunlara göre yaptıkları tercihlerin sıralamasını belirlemektir. Araştırmanın sonuçlarına göre; anne babaların özel okul öncesi kurum seçiminde yapmış oldukları tercih sırasıyla; eğitim programları kriterine ait olan alt kriterlerden; yabancı dil, personel kriterine ait olan alt kriterlerden; personelin ebeveyn ve çocuklara olan tutumları, okulun fiziki koşulları kriterine ait olan alt kriterlerden; güvenlik, özbakım becerileri kriterine ait olan alt kriterlerden; yemekhane hijyeni, rehberlik kriterine ait olan alt kriterlerden; çocuğun gelişimi konusunda düzenli bilgilendirme yapılması, maliyet kriterine ait olan alt kriterlerden; okul ücreti olarak bulunmuştur.
References
-
Açıkalın, A. (1989). Özel ve devlet liselerinde veli beklentilerinin örgütsel ve yönetsel boyutları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 4.
-
Aktaş, A. (2005). Özel ilköğretim okulları 1. kademe velilerinin özel okulları tercih sebepleri. (Ankara ili Çankaya örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitütüsü. Ankara.
-
Alsuiadi, F.A. (2016). Reasons influencing selection decision making of parental choice of school. International Journal of Research in Education and Science, 2(1), 201-211.
-
Davis, A.M. (2011). Why do parents choose to send their children to private schools?. Georgia Southern University. Erişim adresi: https://digitalcommons.georgiasouthern.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1382&context=etd
-
Dikbaş, İ. (2008). Veli beklentileri ve karşılanma düzeyleri: özel vakıf okulları örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
-
Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
-
Güneysu, S. (2001). Neden erken çocukluk eğitimi? Çoluk Çocuk Dergisi, 2, 22-23.
-
Gürkan, T. (2008). Erken çocukluk dönemi ve okul öncesi eğitim. Şefik Y., (Ed.), Okul öncesi eğitime giriş (s.1-20). Ankara:
Pegem.
-
Haktanır, G. (2012). Okul öncesi eğitime giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
-
Howes C. & Pianta, R. (2010). Quality of prekindergarten: what families are looking for in public sponsored programs? Early Education and Development, 17(4), 619–642.
-
Işıkoğlu, N. (2007). Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Dergisi, 9(18), 37-47.
-
Kaçıran, İ. (2015). Türk eğitim sisteminde özel okulların yeri. Erişim adresi: htpp://www.ogretmen.info/makale/28.pdf
-
Kandır, A. (2001). Çocuk gelişiminde okul öncesi eğitim kurumlarının yeri ve önemi. Milli Eğitim Dergisi, 151, 102-104.
-
Nartgün, Ş., ve Kaya, A. (2016). Özel okul velilerinin beklentileri doğrultusunda okul imajı oluşturma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(2),153-167.
-
Oktay, A. (1990). Türkiye'de okul öncesi eğitim. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2.
-
Oktay, A. (2005). Okul öncesi eğitimin önemi ve yaygınlaştırılması. Oktay, A., Unutkan, P.Ö., (Ed.), Okul öncesi eğitimde güncel konular, (s.11), İstanbul, Morpa.
-
Önder, G., Önder, E. (2018). Analitik hiyerarşi süreci, Yıldırım, B.F, Önder, E. (Ed..), İşletmeciler, mühendisler ve yöneticiler için operasyonel, yönetsel ve stratejik problemlerin çözümünde çok kriterli karar verme yöntemleri ( s. 21-64). Bursa: Dora.
-
Özdemir, Z. (2016). Velilerin özel ilkokul tercihlerinin nedenlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Çanakkale.
-
Polat, C., ve Çelmeli, Ö. (2015). Okul öncesi eğitim kurumu seçiminde tüketici tercih etkenleri. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(2), 144-166.
-
Saaty, T. L., Vargas, L. G. (2012). Models, methods, concepts & applications of the analytic hierarchy process (Vol. 175). London: Springer.
-
Sevinç, M. (2006). Okul öncesi eğitimi alan çocukların annelerinin okuldan beklentileri. Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, 13(1), 218-225.
-
Şimşek, Z. C., ve İvrendi, A. (2014). Ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarından beklentileri. Hacettepe Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, (29-2).
-
Smedley, D. (1995). Marketing secondary schools to parents-some lessons from theresearch on parental choice [Elektronik versiyon]. Educational Management and Administration, 23(2), 96-103.
-
Timor, M. (2011). Analitik hiyerarşi prosesi. Ankara: Türkmen Kitabevi.
-
Turan, G. (2018). Çok kriterli karar verme yöntemleri. Yıldırım, B., F., Önder, E. (Ed.). İşletmeciler, mühendisler ve yöneticiler için operasyonel, yönetsel ve stratejik planların çözümünde çok kriterli karar verme yöntemleri (s.15-20). Bursa: Dora Yayınları.
-
Uysal, S. B. (2017). Velilerin özel okul tercih nedenlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
-
Vidali, E. L. (1998). Parental expectations of early childhood services for preschool children. The Case of Policy Change in Greece, International Journal of Early Years Education, 6(1), 19-30.
-
Yaacob, N. A., Osman, M. M. & Bachok, S. (2014). Factors ınfluencing parents decision in choosing private schools. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 153, 242-253.