Bu çalışmanın amacı; “Çok Kriterli Karar Verme” metotlarından “Analitik Hiyerarşi Prosesi” yöntemini kullanarak; özel okul öncesi kurumlarla ilgili literatürden elde edilen kriterlere, velilerin verdikleri önem dereceleri ve bunlara göre yaptıkları tercihlerin sıralamasını belirlemektir. Araştırmanın sonuçlarına göre; anne babaların özel okul öncesi kurum seçiminde yapmış oldukları tercih sırasıyla; eğitim programları kriterine ait olan alt kriterlerden; yabancı dil, personel kriterine ait olan alt kriterlerden; personelin ebeveyn ve çocuklara olan tutumları, okulun fiziki koşulları kriterine ait olan alt kriterlerden; güvenlik, özbakım becerileri kriterine ait olan alt kriterlerden; yemekhane hijyeni, rehberlik kriterine ait olan alt kriterlerden; çocuğun gelişimi konusunda düzenli bilgilendirme yapılması, maliyet kriterine ait olan alt kriterlerden; okul ücreti olarak bulunmuştur.
Analitik Hiyerarşi Prosesi Çok Kriterli Karar Verme Özel Kurum Okul Öncesi Eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 22 Sayı: 3 |