Bu araştırmanın amacı, 2019 yılının sonundan itibaren bütün dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisiyle birlikte, henüz yeni olan bu hastalığın yayılmasının ve yaşanacak olası can kayıplarının önüne geçmek amacıyla üniversitelerin tercih etmeye başladığı uzaktan eğitim sisteminin, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü’nde verilen uygulamalı dersler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini saptamaktır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada veriler, üniversitelerin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerinde uygulamalı derslerden sorumlu olan dokuz adet öğretim üyesiyle sanal ortamda yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Dijital ortamda yüz yüze yapılan görüşmeler sırasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmaya katılan katılımcılar genel olarak uzaktan eğitim platformlarının uygulamalı dersler bağlamında getirmiş olduğu güvensiz ortamdan ve uygulama çalışmalarını takip etmenin zorluğundan bahsetmiş; ayrıca erişilebilirlik ve zaman konusunda getirdiği esnekliği de dile getirmişlerdir. Katılımcı görüşleri ve konuyla ilgili yapılmış benzer çalışmalar, uzaktan eğitimin uygulamalı dersler bağlamında hem avantajlı hem de dezavantajlı durumlar ortaya çıkardığını göstermektedir. Dezavantajlı durumların çözümlenmesiyle uygulamalı dersler için uzaktan eğitimin destekleyici nitelikte olabileceği görüldüğü gibi, tek başına uzaktan eğitimin bu dersler bağlamında yetersiz olacağı düşünülmektedir. Araştırmayla birlikte, güzel sanatlar eğitimi bölümlerinde uzaktan eğitim yoluyla verilen uygulamalı dersler için daha uygun bir uzaktan eğitim altyapısı oluşturulmasına mevcut uzaktan eğitim altyapılarının uygulamalı derslerin işlenişine yönelik geliştirilmesi ve ödev/proje sunumlarına yönelik dijital olanaklarının zenginleştirilmesine yönelik çözüm önerileri sunarak katkı sunması hedeflenmektedir
The purpose of this research is to investigate the positive and negative effects of distance education on practical courses in art education departments. Due to the COVID-19 pandemic, which has impacted the entire world, universities have turned to distance education to prevent the spread of the disease and protect lives. The research collected qualitative data from nine lecturers who teach applied art lessons at universities, through online meetings using a semi-structured interview format. The lecturers expressed concerns about the reliability of distance education platforms for applied art lessons, as well as the challenges of monitoring applied courses online. However, they also acknowledged the benefits of distance education, such as flexible scheduling and accessibility. The study findings, along with participant opinions and existing research, suggest that distance education can have both advantages and disadvantages for applied courses. To make distance education more effective, it is necessary to address the challenges facing the system. Moreover, it is important to recognize that distance education alone may not be sufficient for these courses. The research aims to contribute to the development of a more suitable distance education infrastructure for applied courses in fine arts education departments. This can be achieved through the implementation of solutions that enhance existing distance education infrastructures for teaching applied courses and enriching digital opportunities for homework and project presentations.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum and Instration (Other), Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 28, 2023 |
Publication Date | December 15, 2023 |
Submission Date | June 23, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 23 Issue: 4 |