Research Article
BibTex RIS Cite

Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Akademik Güdülenme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

Year 2024, Volume: 24 Issue: 2, 934 - 953, 24.06.2024
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1407368

Abstract

Bu araştırma, Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin akademik güdülenme düzeylerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın evrenini Türkiye’deki güzel sanatlar liselerinde öğrenim gören müzik bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise Güzel sanatlar liselerinde öğrenim gören 192’si kız 135’i erkek toplam 327 müzik bölümü öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla, öğrencilere Kişisel Bilgi Formu ve Akademik Güdülenme Ölçeği (AGÖ) uygulanmıştır. Verilerin güvenirlik analizini hesaplamak için Cronbach alfa, normallik analizini hesaplamak için Kolmogorov-Smirnov, Shapiro-Wilk testi, ikili gruplar karşılaştırılırken Mann-Whitney U testi, daha fazla olan gruplar karşılaştırılırken ise Kruskal-Wallis testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin barınma durumları ile akademik güdülenme düzeyleri arasında, ölçeğin alt boyutlarından “kendini aşma” puanı ve Akademik Güdülenme Ölçeği toplam puanına göre anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında araştırmaya katılan öğrencilerin sınıf seviyelerine göre akademik güdülenme düzeylerinde, ölçeğin keşif puanı açısından anlamlı bir farklılık bulunurken, öğrencilerin cinsiyet ve ana çalgı değişkenleri açısından akademik güdülenme düzeylerinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.

References

  • Arlı, E. (2013). Barınma yerinin üniversite öğrencilerinin kişisel ve sosyal gelişim ve akademik başarı üzerindeki etkilerinin odak grup görüşmesi ile incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 173-178.
  • Arslan Şeker, H. (2021). Lise öğrencilerinin akademik güdülenme düzeylerinin yordayıcıları olarak akran ilişkileri, anne-baba davranışları ve sosyal-duygusal öğrenme düzeyleri [Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Atay, B. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının müzik performansı kaygı düzeyleri ve akademik motivasyon düzeylerinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Atılgan Bozarslan, S. (2020). Türkiye’deki güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin müzikal yaşantısı ve müzikal motivasyonu düzeylerinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Başaran, İ. E. (1996). Eğitime giriş (4. Baskı). Yargıcı Matbaası.
  • Bay, E. , Tuğluk, M. N. ve Koçyiğit, S. (2006). Üniversite öğrencilerinin ders çalıştıkları mekânların özelliklerine ilişkin görüşleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (2), 211-224.
  • Bircan, M. N. (2021). Akademik güdülenmenin kişilik tiplerine göre incelenmesi (Spor Bilimleri Fakültesi Örneği) [Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Bozanoğlu, İ. (2004). Akademik güdülenme ölçeği: geliştirmesi, geçerliği, güvenirliği. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 37 (2), 83-98. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000094
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2021). Nicel araştırmalar. Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (30. Baskı, s. 179-250). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9789944919289
  • Creswell, J. W. (2017). Nicel yöntemler. S. B. Demir (Çev. Ed.). ve M. Bursal (Çev.). Araştırma deseni nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. (3. baskı, s. 155-182) içinde. Eğiten Kitap. (Orijinal eserin yayın tarihi 2014, 4. Baskı).
  • Çalışkan, T. (2008). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı eğitiminde güdülenme düzeyleri ve başarı durumları arasındaki ilişki [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Çelik, B. ve Arpacık, R. (1991). Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi öğrencilerinin barınma koşullarının ders başarıları üzerine etkisinin biyometrik analizi. A. Ü. Vet. Fak. Dergisi, 38(3), 417-432.
  • Çüm, S. ve Koç, N. (2013). Türkiye’de psikoloji ve eğitim bilimleri dergilerinde yayımlanan ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarının incelenmesi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 12(24), 115-135. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/319016834
  • Demireğen, Z. (2019). Ergenlik dönemindeki öğrencilerin duygu düzenleme becerileri ile akademik güdülenmeleri arasındaki ilişki [Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Deniz, Ç. (2019). Lise öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri, akademik güdülenme ve mükemmeliyetçilik düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki [Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Dilekçi, N. ve Ece, A. S. (2012). Resim iş öğretmeni adaylarının akademik başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2), 21-41.
  • Ertürk, S. (1972). Eğitimde program geliştirme. Yelkentepe Yayınları.
  • Fidan, N. ve Erden, M. (1998). Eğitime giriş. Alkım Yayınları.
  • Filiz, Z. ve Çemrek, F. (2007). Üniversite öğrencilerinin barınma sorunlarının uygunluk analizi ile incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (2), 207-224.
  • Gawronski, B., ve Bodenhausen, G. V. (Eds.). (2018). Sosyal psikolojide kuram ve açıklama (G. Tekdemir-Yurtdaş, Ç. Çoker ve S. Cesur, Çev. Eds.). Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık.
  • Gömleksiz, M. N. ve Serhatlıoğlu, B. (2014). Öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 173 (173), 99-128.
  • Güneş, M. (2021). Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin farklı değişkenlere göre memnuniyet düzeylerinin araştırılması [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Kara, H. Z. , Aykul, M. ve Pulat, A. B. (2019). Neden ve sonuçları itibariyle üniversite öğrencilerinin barınma sorunu. Pesa Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (2), 78-91. https://doi.org/10.25272/j.2149- 8385.2019.5.2.04
  • Karabacak, M. ve Sayılı, M. (2016). Üniversite öğrencilerinin barınma yeri tercihleri: Havza Meslek Yüksekokulu örneği. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (1) , 195-216.
  • Karaca, Ö. (2019). Farklı okul türlerinde öğrenim gören lise öğrencilerinde internet bağımlılığı ile akademik güdülenme ilişkisinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Karasar, N. (2016). Araştırma süreci: Kavramlar, ilkeler ve teknikler (Yöntem). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler içinde (İkinci yazım 31. Baskı, s. 107-146). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karatepe, H. (2019). Lise öğrencilerinin akademik güdülenme, okula bağlanma ve okuldaki temel psikolojik ihtiyaçları ve arasındaki ilişkilerin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Kilmen, S. (2020). Eğitim araştırmacıları için spss uygulamalı istatistik (Genişletilmiş 3. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Koçak, Ö. (2019). Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin bireysel çalgı performanslarına yönelik optimal performans duygu durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Orta Karadeniz Bölgesi Örneği) [Yüksek Lisans Tezi, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Küçükosmanoğlu, H. O. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının akademik motivasyon düzeylerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma (Konya ili örneği). SED-Sanat Eğitimi Dergisi, 3(1), 1-21
  • Mertoğlu, B. (2019). Öğrencilerin akademik güdülenme, özyeterlik ve sınav kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi –Kayseri ili örneği- [Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Öksüzoğlu, A. F. (2015). Eğitim biliminin tarihsel gelişimi. L. Küçükahmet (Ed.), Eğitim bilimine giriş içinde (10. Baskı, s. 3-14). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Örs, N. (2022). Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Trabzon Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Özdemir, T. Y. ve Orhan, M. (2020). Ortaöğretim kurumlarının pansiyonlarında kalan öğrencilerin pansiyon hakkındaki görüşleri. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 8(1), 18-41.
  • Paslanmaz, L. (2019). Lise öğrencilerinde akademik güdülenmeyi yordayan değişkenlerin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Platon, (2021). Devlet (47. Baskı). (S. Eyüboğlu ve M. A. Cimcoz, Çev.). Hasan Ali Yücel Klasikleri. Türkiye İş Bankası Yayınları. (Orijinal eserin yayın tarihi 1962, 1. Baskı).
  • Sevim, A. (2019). Lise öğrencilerinin gelişimsel sorun alanları ve akademik güdülenme düzeyleri [Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Sevmiş, D. (2022). Üniversite öğrencilerinin akademik güdülenme düzeyleri ile kariyer kararları arasındaki ilişki [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Sümbüllü, M. K. (2013). Kuruluşundan günümüze Anadolu güzel sanatlar liseleri öğretim sürecinin ve mesleki müzik eğitimine katkılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Erzurum Anadolu Güzel Sanatlar lisesi örneği) [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Türk Dil Kurumu. (t.y.). Güdülenmek. İçinde güncel Türkçe sözlük. Erişim tarihi: Mayıs 8, 2022, https://sozluk.gov.tr
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum (4. Baskı). Arkadaş Yayınları.
  • Yazıcı, D. (2016). Güzel Sanatlar Lisesi öğrencilerinin alan dışı ders başarılarının incelenmesi (Nevit Kodallı Güzel Sanatlar Lisesi örneği) [Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Yıkılmazoğlu, A. (2006). Anadolu güzel sanatlar liseleri, lise III müzik sınıfında okuyan yatılı ve gündüzlü öğrencilerin piyano başarıları arasındaki farklar [Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Yıldırım, T. (2016). Farklı standartta yurtlarda barınan öğrencilerinin akademik başarılarının karşılaştırılması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 31-44.
  • Yüksel, M. (2022). Meslek lisesi öğrencilerinin akademik güdülenme düzeylerinin anne baba tutumu ve sosyodemografik değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/

Investigation of Academic Motivation Levels of Fine Arts High School Music Department Students According to Various Variables

Year 2024, Volume: 24 Issue: 2, 934 - 953, 24.06.2024
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1407368

Abstract

This research aims to examine the academic motivation levels of Fine Arts High School music department students. The population of this research, in which the relational survey model, one of the quantitative research methods, is used, consists of music department students studying at fine arts high schools in Turkey. The sample group of the study consisted of 327 music department students studying in fine arts high schools, 192 of whom were female and 135 of whom were male. In order to collect the data of the study, Personal Information Form and Academic Motivation Scale (AMS) were applied to the students. Cronbach's alpha was used to calculate the reliability analysis of the data, Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk tests were used to calculate the normality analysis, Mann-Whitney U test was used to compare paired groups, and Kruskal-Wallis test was used to compare more groups. According to the findings obtained, it was determined that there was a significant difference between the housing status and academic motivation levels of fine arts high school music department students according to the "self-transcendence" score and the total score of the Academic Motivation Scale. In addition, while there was a significant difference in the academic motivation levels of the students participating in the study according to their grade levels in terms of the exploration score of the scale, there was no significant difference in the academic motivation levels of the students in terms of gender and main instrument variables.

References

  • Arlı, E. (2013). Barınma yerinin üniversite öğrencilerinin kişisel ve sosyal gelişim ve akademik başarı üzerindeki etkilerinin odak grup görüşmesi ile incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 173-178.
  • Arslan Şeker, H. (2021). Lise öğrencilerinin akademik güdülenme düzeylerinin yordayıcıları olarak akran ilişkileri, anne-baba davranışları ve sosyal-duygusal öğrenme düzeyleri [Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Atay, B. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının müzik performansı kaygı düzeyleri ve akademik motivasyon düzeylerinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Atılgan Bozarslan, S. (2020). Türkiye’deki güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin müzikal yaşantısı ve müzikal motivasyonu düzeylerinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Başaran, İ. E. (1996). Eğitime giriş (4. Baskı). Yargıcı Matbaası.
  • Bay, E. , Tuğluk, M. N. ve Koçyiğit, S. (2006). Üniversite öğrencilerinin ders çalıştıkları mekânların özelliklerine ilişkin görüşleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (2), 211-224.
  • Bircan, M. N. (2021). Akademik güdülenmenin kişilik tiplerine göre incelenmesi (Spor Bilimleri Fakültesi Örneği) [Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Bozanoğlu, İ. (2004). Akademik güdülenme ölçeği: geliştirmesi, geçerliği, güvenirliği. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 37 (2), 83-98. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000094
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2021). Nicel araştırmalar. Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (30. Baskı, s. 179-250). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9789944919289
  • Creswell, J. W. (2017). Nicel yöntemler. S. B. Demir (Çev. Ed.). ve M. Bursal (Çev.). Araştırma deseni nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. (3. baskı, s. 155-182) içinde. Eğiten Kitap. (Orijinal eserin yayın tarihi 2014, 4. Baskı).
  • Çalışkan, T. (2008). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı eğitiminde güdülenme düzeyleri ve başarı durumları arasındaki ilişki [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Çelik, B. ve Arpacık, R. (1991). Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi öğrencilerinin barınma koşullarının ders başarıları üzerine etkisinin biyometrik analizi. A. Ü. Vet. Fak. Dergisi, 38(3), 417-432.
  • Çüm, S. ve Koç, N. (2013). Türkiye’de psikoloji ve eğitim bilimleri dergilerinde yayımlanan ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarının incelenmesi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 12(24), 115-135. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/319016834
  • Demireğen, Z. (2019). Ergenlik dönemindeki öğrencilerin duygu düzenleme becerileri ile akademik güdülenmeleri arasındaki ilişki [Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Deniz, Ç. (2019). Lise öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri, akademik güdülenme ve mükemmeliyetçilik düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki [Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Dilekçi, N. ve Ece, A. S. (2012). Resim iş öğretmeni adaylarının akademik başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2), 21-41.
  • Ertürk, S. (1972). Eğitimde program geliştirme. Yelkentepe Yayınları.
  • Fidan, N. ve Erden, M. (1998). Eğitime giriş. Alkım Yayınları.
  • Filiz, Z. ve Çemrek, F. (2007). Üniversite öğrencilerinin barınma sorunlarının uygunluk analizi ile incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (2), 207-224.
  • Gawronski, B., ve Bodenhausen, G. V. (Eds.). (2018). Sosyal psikolojide kuram ve açıklama (G. Tekdemir-Yurtdaş, Ç. Çoker ve S. Cesur, Çev. Eds.). Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık.
  • Gömleksiz, M. N. ve Serhatlıoğlu, B. (2014). Öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 173 (173), 99-128.
  • Güneş, M. (2021). Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin farklı değişkenlere göre memnuniyet düzeylerinin araştırılması [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Kara, H. Z. , Aykul, M. ve Pulat, A. B. (2019). Neden ve sonuçları itibariyle üniversite öğrencilerinin barınma sorunu. Pesa Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (2), 78-91. https://doi.org/10.25272/j.2149- 8385.2019.5.2.04
  • Karabacak, M. ve Sayılı, M. (2016). Üniversite öğrencilerinin barınma yeri tercihleri: Havza Meslek Yüksekokulu örneği. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (1) , 195-216.
  • Karaca, Ö. (2019). Farklı okul türlerinde öğrenim gören lise öğrencilerinde internet bağımlılığı ile akademik güdülenme ilişkisinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Karasar, N. (2016). Araştırma süreci: Kavramlar, ilkeler ve teknikler (Yöntem). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler içinde (İkinci yazım 31. Baskı, s. 107-146). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karatepe, H. (2019). Lise öğrencilerinin akademik güdülenme, okula bağlanma ve okuldaki temel psikolojik ihtiyaçları ve arasındaki ilişkilerin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Kilmen, S. (2020). Eğitim araştırmacıları için spss uygulamalı istatistik (Genişletilmiş 3. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Koçak, Ö. (2019). Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin bireysel çalgı performanslarına yönelik optimal performans duygu durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Orta Karadeniz Bölgesi Örneği) [Yüksek Lisans Tezi, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Küçükosmanoğlu, H. O. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının akademik motivasyon düzeylerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma (Konya ili örneği). SED-Sanat Eğitimi Dergisi, 3(1), 1-21
  • Mertoğlu, B. (2019). Öğrencilerin akademik güdülenme, özyeterlik ve sınav kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi –Kayseri ili örneği- [Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Öksüzoğlu, A. F. (2015). Eğitim biliminin tarihsel gelişimi. L. Küçükahmet (Ed.), Eğitim bilimine giriş içinde (10. Baskı, s. 3-14). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Örs, N. (2022). Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Trabzon Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Özdemir, T. Y. ve Orhan, M. (2020). Ortaöğretim kurumlarının pansiyonlarında kalan öğrencilerin pansiyon hakkındaki görüşleri. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 8(1), 18-41.
  • Paslanmaz, L. (2019). Lise öğrencilerinde akademik güdülenmeyi yordayan değişkenlerin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Platon, (2021). Devlet (47. Baskı). (S. Eyüboğlu ve M. A. Cimcoz, Çev.). Hasan Ali Yücel Klasikleri. Türkiye İş Bankası Yayınları. (Orijinal eserin yayın tarihi 1962, 1. Baskı).
  • Sevim, A. (2019). Lise öğrencilerinin gelişimsel sorun alanları ve akademik güdülenme düzeyleri [Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Sevmiş, D. (2022). Üniversite öğrencilerinin akademik güdülenme düzeyleri ile kariyer kararları arasındaki ilişki [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Sümbüllü, M. K. (2013). Kuruluşundan günümüze Anadolu güzel sanatlar liseleri öğretim sürecinin ve mesleki müzik eğitimine katkılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Erzurum Anadolu Güzel Sanatlar lisesi örneği) [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Türk Dil Kurumu. (t.y.). Güdülenmek. İçinde güncel Türkçe sözlük. Erişim tarihi: Mayıs 8, 2022, https://sozluk.gov.tr
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum (4. Baskı). Arkadaş Yayınları.
  • Yazıcı, D. (2016). Güzel Sanatlar Lisesi öğrencilerinin alan dışı ders başarılarının incelenmesi (Nevit Kodallı Güzel Sanatlar Lisesi örneği) [Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Yıkılmazoğlu, A. (2006). Anadolu güzel sanatlar liseleri, lise III müzik sınıfında okuyan yatılı ve gündüzlü öğrencilerin piyano başarıları arasındaki farklar [Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Yıldırım, T. (2016). Farklı standartta yurtlarda barınan öğrencilerinin akademik başarılarının karşılaştırılması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 31-44.
  • Yüksel, M. (2022). Meslek lisesi öğrencilerinin akademik güdülenme düzeylerinin anne baba tutumu ve sosyodemografik değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Curriculum and Instration (Other), Other Fields of Education (Other), Music (Other)
Journal Section Articles
Authors

Bilal Kavak 0009-0003-5048-4939

Sadık Yöndem 0000-0001-7838-6220

Early Pub Date June 12, 2024
Publication Date June 24, 2024
Submission Date December 27, 2023
Acceptance Date April 2, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Kavak, B., & Yöndem, S. (2024). Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Akademik Güdülenme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 934-953. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1407368