Research Article
BibTex RIS Cite

STEM UYGULAMALARINDA ÖĞRETMEN ADAYLARININ 3D YAZICI KULLANIMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Year 2019, , 1 - 8, 25.10.2019
https://doi.org/10.31463/aicusbed.592061

Abstract

Özet

Bu çalışmanın amacı STEM
uygulamaları kapsamında 3D yazıcı kullanımına yönelik fen bilimleri öğretmen
adaylarının görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış öğrenci görüşme
soruları kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile
analiz edilmiştir. Bu çalışmaya gönüllülük esasına göre Fen Bilgisi
Öğretmenliği 3. Sınıfta okuyan 37 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmaya katılan
öğretmen adaylarına yarı yapılandırılmış görüşme soruları sorulmuştur. Çalışma
sonunda 21 yy becerileri olarak ön plana çıkan ve bilgiyi somutlaştırma
fırsatını sağlayan ortamlarda STEM eğitiminin öğrencilere; problem çözme,
analiz ve sentez gibi üst düzey zihinsel becerileri daha etkin kazandırdığı
tespit edilmiştir. 3D yazıcı kullanımı ile
öğrenciler, tasarladıkları soyut objeleri somut hale kolayca
dönüştürebilmektedirler. Böylece, tasarımlarını günlük hayatta  da karşılığını görmeleri ve dokunabilmeleri
öğrenciler için benzersiz bir deneyim olmaktadır. Bu çalışmada öğretmen
adayları, tasarım yeteneği kazanmışlar ve bu sayede çevrelerinde gördükleri
problemleri tespit edip bunlara tasarım programlarını kullanarak çözümler
üretmeye  başlamışlardır. Ayrıca öğretmen
adaylarının 3D Yazıcıları kullanmaları onların çözüm odaklı ve daha üretken
olmalarını sağladığı tespit edilmiştir.
Araştırma sonucunda öğretmen
adayları 3D yazıcıları; öğrenmede kolaylık sağlayan, bilgileri somutlaştıran,
öğrenme sürecinde materyal desteği sağlayan ve 21 yy becerilerine ait olan bir
teknoloji olarak tanımlamışlardır.
0000-0002-0941-4969

Abstarct











The aim of this
study is to reveal the opinions of prospective science teachers about the use
of 3D printers within the scope of STEM applications. Qualitative research
method was used. The data were collected using semi-structured student
interview questions. The collected data were analyzed by content analysis
method. In this study, 37 prospective teachers who participated in the third
grade of Science Teacher Education participated on a voluntary basis.
Semi-structured interview questions were asked to pre-service teachers. At the
end of the study, STEM education was given to students in 21st century skills
and environments that provided the opportunity to concretize knowledge; problem
solving, analysis and synthesis. With the use of 3D printer, students can
easily transform the abstract objects they design into concrete. Thus, it is a
unique experience for students to see and touch their designs in daily life. In
this study, pre-service teachers gained design skills and in this way, they
identified the problems they saw around them and started to produce solutions
by using design programs. In addition, it has been found that preservice
teachers' use of 3D Printers makes them solution-oriented and more productive.
As a result of the research, the prospective teachers used 3D printers; They
are defined as a technology that makes learning easier, embodies knowledge,
provides material support in the learning process and belongs to 21st century skills.

References

  • KaynakçaBerman, B. (2012). 3-D printing: Thenewindustrialrevolution. Business Horizons, 55(2), 155-162. doi: 10.1016/j.bushor.2011.11.003.
  • Campbell, T., Williams, C., Ivanova, O., andGarrett, B. (2011). Could 3D printingchangetheworld. Technologies, Potential, andImplications of AdditiveManufacturing, AtlanticCouncil, Washington, DC.
  • Damar, A., Durmaz, C., & Önder, İ. (2018). Ortaokul öğrencilerinin fetemm uygulamalarına yönelik tutumları ve bu uygulamalara ilişkin görüşleri. Journal of MultidisciplinaryStudies in Education, 1(1), 47-65.
  • Demir, K., Demir, E. B. K., Çaka, C., Tuğtekin, U., İslamoğlu, H., & Kuzu, A. (2016). Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı: Türkiye’deki uygulamalar. Ege Eğitim Dergisi, 17(2), 481-503.
  • Karaduman, H. (2018). Soyuttan Somuta, Sanaldan Gerçeğe: Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Üç Boyutlu Yazıcılar. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Kökhan, S. & Özcan, U. (2018). 3D yazıcıların eğitimde kullanımı. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 2(1), 81-85.
  • Prince, J. D. (2014). 3D printing: An industrialrevolution. Journal of Electronic Resources in Medical Libraries, 11(1), 39-45. doi:10.1080/15424065.2014.877247.
  • Ramaley, J. A. (2007). Facilitatingchange: Experiencewiththe reform of STEM Education. Retrieved August2011from http://www.wmich.edu/science/facilitatingchange /Products/RamaleyPresentation. pdfSanders, M. (2009). Stem, stemeducation, stemmania. TheTechnologyTeacher, 68(4), 20-26.
  • Ratto, M.,andRee, R. (2012). Materializinginformation: 3D printingandsocialchange. First Monday, 17(7).
  • Yamak, H., Bulut, N. ve Dündar, S. (2014). 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına FeTeMM etkinliklerinin etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 249-265
Year 2019, , 1 - 8, 25.10.2019
https://doi.org/10.31463/aicusbed.592061

Abstract

References

  • KaynakçaBerman, B. (2012). 3-D printing: Thenewindustrialrevolution. Business Horizons, 55(2), 155-162. doi: 10.1016/j.bushor.2011.11.003.
  • Campbell, T., Williams, C., Ivanova, O., andGarrett, B. (2011). Could 3D printingchangetheworld. Technologies, Potential, andImplications of AdditiveManufacturing, AtlanticCouncil, Washington, DC.
  • Damar, A., Durmaz, C., & Önder, İ. (2018). Ortaokul öğrencilerinin fetemm uygulamalarına yönelik tutumları ve bu uygulamalara ilişkin görüşleri. Journal of MultidisciplinaryStudies in Education, 1(1), 47-65.
  • Demir, K., Demir, E. B. K., Çaka, C., Tuğtekin, U., İslamoğlu, H., & Kuzu, A. (2016). Üç boyutlu yazdırma teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı: Türkiye’deki uygulamalar. Ege Eğitim Dergisi, 17(2), 481-503.
  • Karaduman, H. (2018). Soyuttan Somuta, Sanaldan Gerçeğe: Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Üç Boyutlu Yazıcılar. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Kökhan, S. & Özcan, U. (2018). 3D yazıcıların eğitimde kullanımı. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 2(1), 81-85.
  • Prince, J. D. (2014). 3D printing: An industrialrevolution. Journal of Electronic Resources in Medical Libraries, 11(1), 39-45. doi:10.1080/15424065.2014.877247.
  • Ramaley, J. A. (2007). Facilitatingchange: Experiencewiththe reform of STEM Education. Retrieved August2011from http://www.wmich.edu/science/facilitatingchange /Products/RamaleyPresentation. pdfSanders, M. (2009). Stem, stemeducation, stemmania. TheTechnologyTeacher, 68(4), 20-26.
  • Ratto, M.,andRee, R. (2012). Materializinginformation: 3D printingandsocialchange. First Monday, 17(7).
  • Yamak, H., Bulut, N. ve Dündar, S. (2014). 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına FeTeMM etkinliklerinin etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 249-265
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section MAKALELER
Authors

Hasan Güleryüz 0000-0002-0941-4969

Refik Dilber 0000-0002-4814-2265

İbrahim Erdoğan 0000-0001-5522-9871

Publication Date October 25, 2019
Submission Date July 15, 2019
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Güleryüz, H., Dilber, R., & Erdoğan, İ. (2019). STEM UYGULAMALARINDA ÖĞRETMEN ADAYLARININ 3D YAZICI KULLANIMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 1-8. https://doi.org/10.31463/aicusbed.592061

Cited By