Müslüman bir toplumda camiler, gençlerin, yetişkinlerin ve yaşlıların sosyal hayatta günde beş defa buluştukları ibadet mekanlarıdır. Cuma, teravih, bayram ve günlük beş vakit namaz ibadetlerinin cemaatle yerine getirildiği ibadet mekanı olan camiler, aynı zamanda İslam’ın ilk yıllarında olduğu gibi günümüzde de toplumun genciyle yaşlısıyla dinini öğrendiği yaygın eğitim kurumları olma özellikleriyle toplum hayatının merkezinde yer almaktadır. Camiler, özellikle gençlerin dini sosyalleşmesinde çok daha önemli işlevleri olan kurumlardır. Bu makalenin konusu olan Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Kampüs Camii, üniversitenin fakülte, yüksekokul ve diğer sosyal tesisleriyle beraber yapılmış ve 2013 yılından beri üniversite gençliğine din hizmeti vermektedir. Sosyal bir din hizmet kurumu olan Kampüs Camii’nin muhatap kitlesi öncelikle öğrencilerdir. Kampüs Camii’nin eğitime ve öğrenciye daha çok katkı sağlayabilmesi için, üniversite gençliğinin cami ile ilgili algı, düşünce ve isteklerini tespit etmek, bilmek gerekmektedir. Bu çalışma, üniversite gençliği cami ilişkisi bağlamında öğrencilerin vakit ve cuma namazları bakımından Kampüs Camii alışkanlıklarını, öğrencilerin cami merkezli sosyal hizmet beklentilerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Kampüsünde eğitim gören öğrencilerin Kampüs Camii alışkanlıkları; öğrencilerin din görevlisinin ve caminin rehberliğine ihtiyaçları; Kampüs Camii’nin ve cemaat namazlarının eğitime ve öğrenci performansına katkıları; öğrencilerin Kampüs Camii’nden ne gibi sosyal hizmetler bekledikleri kendi ifadeleri üzerinden tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada doğrudan gözlem yöntemi anket tekniği uygulanmış, açık uçlu üç soruyla da öğrencilerin Kampüs Camii ve din görevlisi ile ilgili görüş, teklif ve istekleri öğrenilmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulguların, yükseköğretim öğrencilerinin eğitimlerine ve dini sosyalleşmelerine katkı sağlayacak cami merkezli sosyal hizmet ve uygulamaların tespit edilmesine ve uygulanmasına vesile olması beklenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | April 16, 2021 |
Submission Date | February 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |