Interact
with the universal dimension of fine arts as providing open and distance
education and communication as the intersection of two disciplines was expected
to resolve the need for such a study. First stage of the
project includes three parts such as planning and editing of the research,
process and data collection, analysis of the data and reporting. The
aim of the study is to determine the opinions of the students regarding Anadolu
University and the art and cultural activities organized within the scope of
the study. The study was conducted with Anadolu University Open Education
Faculty students who live in Turkish Republic of Northern Cyprus, Bulgaria,
Kosovo, Macedonia, Azerbaijan, Albania, Bosnia and Herzegovina and Cologne. The data for the open-ended
questionnaire were collected through. Semi-structured
interview was conducted to collect qualitative data. The interview data was used
as support data. In the analysis of the data, a descriptive analysis technique was used. Researcher was discuss
about questions with participants
Distance education art education usability of online media cultural values
Uzaktan eğitim ile sanat, bilişim teknolojilerini ve
tasarım disiplinlerini etkin olarak kullanmaktadır. Bu iki disiplinin
ilişkilendirilmesi ile hedef kitlesi geniş ve yaygın etkisi olan projeler
üretilebilecek bu da uzaktan eğitime ve sanat alanına yeni boyutlar
getirecektir. Açık ve Uzaktan Eğitim ve Güzel Sanatlar eğitimi gibi evrensel
boyutta etkileşim ve iletişimini sağlayan iki disiplinin kesişim noktası olarak
bu çalışmanın bu tür bir araştırmaya duyulan gereksinimi gidereceği
düşünülmektedir. Araştırmanın amacı; bu proje ile gerçekleştirilen sanatsal
etkinlikler ile Anadolu Üniversitesi’ne ilişkin öğrencilerin görüşlerini
belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda bilimsel veriler araştırmanın amaçlarını
doğrudan destekleyecek şekilde hem Anadolu Üniversitesi’ne ilişkin hem de
sanatsal ve kültürel etkinliklere yönelik öğrenci görüşleri alınarak
toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu anket ve yarışma
sonunda başarı ödülü alan ve eserleri sergilenmeye değer bulunan 3 öğrenci ile
yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Anket verileri betimsel analiz
yoluyla çözümlenmiş, görüşme verileri destek veri olarak kullanılmıştır.
Araştırmaya katılan uzaktan eğitim öğrencilerinin tamamı açık ve uzaktan
eğitimin sanatsal etkinliklerle ilişkilendirilmesini çok yararlı bulduklarını
belirterek olumlu görüş bildirmişlerdir. Bu bağlamda bulgulara dayalı olarak;
Açıköğretim sistemi ile öğrenim gören öğrencilere yönelik öğrencilerin aktif
katılımını gerektiren sanatsal ve kültürel etkinliklerin arttırılması
önerilebilir.
Uzaktan eğitim sanat eğitimi çevrimiçi ortamın kullanılabilirliği kültürel değerler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.