Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Reflect of Photo Competition as an Artistic Event on the Sharing of Cultural Values: Anadolu University Open Education Faculty Students ' Opinions

Yıl 2018, , 568 - 589, 20.08.2018
https://doi.org/10.18039/ajesi.454585

Öz

Interact
with the universal dimension of fine arts as providing open and distance
education and communication as the intersection of two disciplines was expected
to resolve the need for such a study.
First stage of the
project includes three parts such as planning and editing of the research,
process and data collection, analysis of the data and reporting.
The
aim of the study is to determine the opinions of the students regarding Anadolu
University and the art and cultural activities organized within the scope of
the study. The study was conducted with Anadolu University Open Education
Faculty students who live in Turkish Republic of Northern Cyprus, Bulgaria,
Kosovo, Macedonia, Azerbaijan, Albania, Bosnia and Herzegovina and Cologne.
The data for the open-ended
questionnaire were collected through.
Semi-structured
interview was conducted to collect qualitative data.
The interview data was used
as support data.
In the analysis of the data, a descriptive analysis technique was used. Researcher was discuss
about questions with participants

Kaynakça

  • Buffington, M. L. (2008). Creating and consuming web 2.0 in art education. Computers in the Schools, 25(3-4), 303-313.
  • Gruber, M. R. (2015). The role of e-learning in arts and cultural heritage education. University of Innsbruck, Institute of Educational Sciences, Austria. http://dspace.ou.nl/bitstream/1820/2138/1/edumedia09_gruber_final.pdf?origin=publication_detail adresinden erişilmiştir.
  • Kuttner, P. J. (2015). Educating for cultural citizenship: Reframing the goals of arts education. Curriculum Inquiry, 45(1), 69-92.
  • Özgüven, İ. E. (1992). Görüşme ilke ve teknikleri (İkinci baskı). Ankara: Psikolojik Danışma Rehberlik ve Eğitim Merkezi.
  • Tepecik, A. & Zor, A. (2014). Yapılandırmacı yaklaşıma göre web tabanlı bilgisayar destekli sanat eğitiminin akademik başarıya etkisi. İDİL, 3(14).
  • Ünalan, H. T. (2016). Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi bölümlerinde internet destekli öğrenme ortamlarının oluşturulması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, Ocak (1).
  • Zhao, P., Sintonen, S., & Kynäslahti, H. (2015). The pedagogical functions of arts and cultural-heritage education with ICTs in museums – a case study of FINNA and Google Art Project. International Journal of Instructional Technology and Distance, 2(12).

Sanatsal Bir Etkinlik Olarak Fotoğraf Yarışmasının Kültürel Değerlerin Paylaşımına Yansıması: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri

Yıl 2018, , 568 - 589, 20.08.2018
https://doi.org/10.18039/ajesi.454585

Öz

Uzaktan eğitim ile sanat, bilişim teknolojilerini ve
tasarım disiplinlerini etkin olarak kullanmaktadır. Bu iki disiplinin
ilişkilendirilmesi ile hedef kitlesi geniş ve yaygın etkisi olan projeler
üretilebilecek bu da uzaktan eğitime ve sanat alanına yeni boyutlar
getirecektir. Açık ve Uzaktan Eğitim ve Güzel Sanatlar eğitimi gibi evrensel
boyutta etkileşim ve iletişimini sağlayan iki disiplinin kesişim noktası olarak
bu çalışmanın bu tür bir araştırmaya duyulan gereksinimi gidereceği
düşünülmektedir. Araştırmanın amacı; bu proje ile gerçekleştirilen sanatsal
etkinlikler ile Anadolu Üniversitesi’ne ilişkin öğrencilerin görüşlerini
belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda bilimsel veriler araştırmanın amaçlarını
doğrudan destekleyecek şekilde hem Anadolu Üniversitesi’ne ilişkin hem de
sanatsal ve kültürel etkinliklere yönelik öğrenci görüşleri alınarak
toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu anket ve yarışma
sonunda başarı ödülü alan ve eserleri sergilenmeye değer bulunan 3 öğrenci ile
yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Anket verileri betimsel analiz
yoluyla çözümlenmiş, görüşme verileri destek veri olarak kullanılmıştır.
Araştırmaya katılan uzaktan eğitim öğrencilerinin tamamı açık ve uzaktan
eğitimin sanatsal etkinliklerle ilişkilendirilmesini çok yararlı bulduklarını
belirterek olumlu görüş bildirmişlerdir. Bu bağlamda bulgulara dayalı olarak;
Açıköğretim sistemi ile öğrenim gören öğrencilere yönelik öğrencilerin aktif
katılımını gerektiren sanatsal ve kültürel etkinliklerin arttırılması
önerilebilir.

 

Kaynakça

  • Buffington, M. L. (2008). Creating and consuming web 2.0 in art education. Computers in the Schools, 25(3-4), 303-313.
  • Gruber, M. R. (2015). The role of e-learning in arts and cultural heritage education. University of Innsbruck, Institute of Educational Sciences, Austria. http://dspace.ou.nl/bitstream/1820/2138/1/edumedia09_gruber_final.pdf?origin=publication_detail adresinden erişilmiştir.
  • Kuttner, P. J. (2015). Educating for cultural citizenship: Reframing the goals of arts education. Curriculum Inquiry, 45(1), 69-92.
  • Özgüven, İ. E. (1992). Görüşme ilke ve teknikleri (İkinci baskı). Ankara: Psikolojik Danışma Rehberlik ve Eğitim Merkezi.
  • Tepecik, A. & Zor, A. (2014). Yapılandırmacı yaklaşıma göre web tabanlı bilgisayar destekli sanat eğitiminin akademik başarıya etkisi. İDİL, 3(14).
  • Ünalan, H. T. (2016). Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi bölümlerinde internet destekli öğrenme ortamlarının oluşturulması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, Ocak (1).
  • Zhao, P., Sintonen, S., & Kynäslahti, H. (2015). The pedagogical functions of arts and cultural-heritage education with ICTs in museums – a case study of FINNA and Google Art Project. International Journal of Instructional Technology and Distance, 2(12).
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Halit Turgay Ünalan

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 12 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Ünalan, H. T. (2018). Sanatsal Bir Etkinlik Olarak Fotoğraf Yarışmasının Kültürel Değerlerin Paylaşımına Yansıması: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8(2), 568-589. https://doi.org/10.18039/ajesi.454585
AMA Ünalan HT. Sanatsal Bir Etkinlik Olarak Fotoğraf Yarışmasının Kültürel Değerlerin Paylaşımına Yansıması: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. AJESI. Ağustos 2018;8(2):568-589. doi:10.18039/ajesi.454585
Chicago Ünalan, Halit Turgay. “Sanatsal Bir Etkinlik Olarak Fotoğraf Yarışmasının Kültürel Değerlerin Paylaşımına Yansıması: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 8, sy. 2 (Ağustos 2018): 568-89. https://doi.org/10.18039/ajesi.454585.
EndNote Ünalan HT (01 Ağustos 2018) Sanatsal Bir Etkinlik Olarak Fotoğraf Yarışmasının Kültürel Değerlerin Paylaşımına Yansıması: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International 8 2 568–589.
IEEE H. T. Ünalan, “Sanatsal Bir Etkinlik Olarak Fotoğraf Yarışmasının Kültürel Değerlerin Paylaşımına Yansıması: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri”, AJESI, c. 8, sy. 2, ss. 568–589, 2018, doi: 10.18039/ajesi.454585.
ISNAD Ünalan, Halit Turgay. “Sanatsal Bir Etkinlik Olarak Fotoğraf Yarışmasının Kültürel Değerlerin Paylaşımına Yansıması: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 8/2 (Ağustos 2018), 568-589. https://doi.org/10.18039/ajesi.454585.
JAMA Ünalan HT. Sanatsal Bir Etkinlik Olarak Fotoğraf Yarışmasının Kültürel Değerlerin Paylaşımına Yansıması: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. AJESI. 2018;8:568–589.
MLA Ünalan, Halit Turgay. “Sanatsal Bir Etkinlik Olarak Fotoğraf Yarışmasının Kültürel Değerlerin Paylaşımına Yansıması: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 8, sy. 2, 2018, ss. 568-89, doi:10.18039/ajesi.454585.
Vancouver Ünalan HT. Sanatsal Bir Etkinlik Olarak Fotoğraf Yarışmasının Kültürel Değerlerin Paylaşımına Yansıması: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. AJESI. 2018;8(2):568-89.