Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Validity and Reliability Study of Interactive Whiteboard Use

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 43 - 60, 01.12.2012

Öz

The launch of innovative educational technology projects has led the incorporation of interactive whiteboards (IWB) into the Turkish educational settings. This study aimed to develop an attitude scale toward interactive whiteboard use in educational settings. A sequential exploratory mixed model was followed throughout the data gathering and analyses periods. The data obtained from 233 students (of which 45.9 % females and 54.1 % males with a 13.6 average of years) attending 6th and 7th grades of a primary school in Kırıkkale was exploited to determine the psychometric features of the interactive whiteboard attitude scale. The exploratory factor analyses revealed that the scale involves 24 items within three factors. The explained variance was calculated as 47.95%. The results of a further confirmatory factor analysis pointed out that the good fit indexes of the scale is in accordance with the model (X 2 /sd: 2.01; GFI .94, AGFI .92, CFI .95, NFI .91, NNFI .95; RMR .06 and RMSEA.06). The results of the exploratory and confirmatory factor analyses revealed that the interactive whiteboard attitude scale is eligible to measure attitudes of 6th and 7th graders toward interactive whiteboard use in education. The findings were elaborated within the scope of the previous research.

Etkileşimli Tahta Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 43 - 60, 01.12.2012

Öz

Türkiye’de etkileşimli tahtalar bağlamında öğrenme teknolojilerinin geliştirilmesine dönük kapsamlı planlamaların yapılıyor olmasından hareketle, ilköğretim öğrencilerinin etkileşimli tahtaların öğrenme ortamlarında kullanımına dönük tutum ve düşüncelerinin ölçülmesini sağlayacak ölçme araçlarına ihtiyaç duyulacağı öngörülmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, ilköğretim öğrencilerinin eğitim ortamlarında etkileşimli (akıllı) tahta kullanımına karşı tutumlarını belirlemek için kullanılabilecek bir ölçme aracı geliştirmektir. Bu betimsel araştırmada kesitsel araştırma düzeni kullanılmıştır. Araştırmada Kırıkkale il merkezinde yer alan bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 233 öğrenciden (% 45,9 kız, % 54,1 erkek; yaş ortalaması: 13,6; ss:1,04; % 42,9 6 sınıf öğrencisi % 57,1 7 sınıf öğrencisi) elde edilen veriler kullanılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi, ölçeğin üç faktörlü bir yapıda olduğunu (24 madde ve açıklanan varyans % 47.95) ortaya koymuştur. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları ise ölçeğin iyilik uyum indekslerinin model ile uyumlu olduğunu göstermektedir (X 2 /sd: 2,01; GFI .94, AGFI .92, CFI .95, NFI .91, NNFI .95; RMR .06 ve RMSEA.06). Çalışmanın sonucunda geliştirilen ölçme aracının ilköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme ortamlarında etkileşimli tahta kullanımına karşı tutumlarını ölçmek için kullanılabileceği öngörülmüştür. Bulgular ilgili alanyazın bağlamında tartışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serkan Celik Bu kişi benim

Hasan Atak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Gönderilme Tarihi 3 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Celik, S. ., & Atak, H. . (2012). Etkileşimli Tahta Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(2), 43-60.
AMA Celik S, Atak H. Etkileşimli Tahta Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. AJESI. Aralık 2012;2(2):43-60.
Chicago Celik, Serkan, ve Hasan Atak. “Etkileşimli Tahta Tutum Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 2, sy. 2 (Aralık 2012): 43-60.
EndNote Celik S, Atak H (01 Aralık 2012) Etkileşimli Tahta Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Anadolu Journal of Educational Sciences International 2 2 43–60.
IEEE S. . Celik ve H. . Atak, “Etkileşimli Tahta Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, AJESI, c. 2, sy. 2, ss. 43–60, 2012.
ISNAD Celik, Serkan - Atak, Hasan. “Etkileşimli Tahta Tutum Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 2/2 (Aralık 2012), 43-60.
JAMA Celik S, Atak H. Etkileşimli Tahta Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. AJESI. 2012;2:43–60.
MLA Celik, Serkan ve Hasan Atak. “Etkileşimli Tahta Tutum Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 2, sy. 2, 2012, ss. 43-60.
Vancouver Celik S, Atak H. Etkileşimli Tahta Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. AJESI. 2012;2(2):43-60.