Research Article
BibTex RIS Cite

İlk Okuma Yazma Öğretiminde Oyunla Öğretim Yöntemi Uygulamaları

Year 2019, Volume: 9 Issue: 2, 450 - 483, 01.07.2019
https://doi.org/10.18039/ajesi.577376

Abstract

İlkokula başlama yaşının 7 yaştan 6 yaşa
düşürülmesi ile birlikte, ilk okuma yazma öğretimi süreci sınıf öğretmenleri
için daha önemli hale gelmiştir. Bu araştırmanın amacı, ilk okuma yazma
öğretiminde oyunla öğretim yönteminin etkililiğini belirlemektir. 2015-2016
eğitim-öğretim yılında, Eskişehir ili Tepebaşı ilçesinde bir Devlet ilkokulunda
gerçekleştirilen araştırmada karma araştırma deseni kullanılmıştır.
Araştırmada, basit seçkisiz örnekleme ile deney ve kontrol grubu belirlenmiş;
deney grubu 20, kontrol grubu 22 öğrenciden oluşmuştur. Deney grubunda ilk
okuma yazma öğretimi sürecinde oyunla öğretim yöntemi gerçekleştirilmiştir.
Araştırma verileri okuduğunu anlama testi, sesli okuma hızı formu, yazma hızı
formu, gözlem ve görüşme ile toplanmıştır. Araştırmada nicel veriler; betimsel
istatistiksel yöntemler, Mann Whitney U testi kullanılarak çözümlenmiştir.
Nitel veriler ise içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma
bulgularının analizi sonucunda oyunla öğretim yöntemi ile gerçekleştirilen
oyunlar, öğrencilerin ilgisini çekmiştir. Öğrenciler oyunlar sırasında zevk
almışlar ve mutlu olmuşlardır. İlk okuma yazma öğretiminde oyunla öğretim
yönteminin uygulandığı deney grubu ile oyunla öğretim yönteminin uygulanmadığı
kontrol grubundaki öğrencilerin sesli okuma hızları, yazma hızları, okuduğunu
anlama becerileri arasında istatistiksel bakımdan anlamlı bir fark
bulunmamıştır. Sınıf öğretmeni ilk okuma yazma öğretiminde oyunla öğretim
yöntemine ilişkin olumlu görüşlere sahiptir. Sınıf öğretmenine göre ilk okuma
yazma öğretimi sürecinde oyunla öğretim yöntemi etkili ve verimli olmaktadır.
İlk okuma yazma öğretimi sürecinde oyunlardan yararlanılması önerilmektedir. 

Supporting Institution

Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi

Project Number

1503E097

References

  • Akyıldız, S. (2006). Uygulamalı ilk okuma yazma öğretimi (3. baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Bağcı, E. (2011). İlköğretim 1., 2. ve 3. sınıf Türkçe dersi öğretmen kılavuz kitaplarında yer verilen eğitsel oyun etkinliklerinin incelenmesi ve alternatif etkinlik önerileri. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Prof. Dr. Mahmut Kaplan Armağan Sayısı, 9 (2), 487-497.
  • Baş, Ö. (2006). Ses temelli cümle yöntemi ve bitişik eğik yazıyla okuma yazma öğretiminde alternatif harf sıralaması. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Ankara: Kök Yayıncılık, 1, s. 215-224.
  • Beers, C. S., Beers J. W. ve Smith, J. O. (2010). A principal’s guide to literacy instruction. New York: Guilford Publications.
  • Calp, M. (2003). İlk okuma yazma öğretimi. (Gözden geçirilmiş 2. baskı). Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Cicchino, M. I. (2015). Using game-based learning to foster critical thinking in student discourse. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 9 (2).
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. (4th Edition). Boston: Pearson Education.
  • Creswell, J. W. (2013). Araştırma deseni: nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. (Çev. Ed: S. B. Demir). İstanbul: Eğiten Kitap.
  • Creswell, J. W. ve Plano Clark, V. L. (2007). Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Creswell, J. W. ve Plano Clark, V. L. (2014). Karma yöntem araştırmaları, tasarımı ve yürütülmesi. (2. Baskıdan çeviri). (Çev. Edl: Y. Dede ve S. B. Demir). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Crosby, E. A. (1975). An experimental study to determine the effects of play facilitation upon the relationship between visual-verbal representation in children's drawing and reading achievement at first grade level. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ohio: The Ohio State Üniversitesi.
  • Demiroğlu, R. ve Gökahmetoğlu, E. (2014). İlköğretim Türkçe 1 ders ve öğrenci çalışma kitabı. (5. Baskı). H. Akyol (Ed.). Ankara: Devlet Kitapları.
  • Foorman, B. R. ve Santi, K. L. (2009). The teaching of reading. L. J. Saha ve A. G. Dworkin (Eds.), International handbook of research on teachers and teaching içinde (s. 941-951). New York: Springer Science+Business Media.
  • Gelen, İ. ve Özer, B. (2010). Oyunlaştırmanın beşinci sınıf matematik dersinde problem çözme becerisi ve derse karşı tutum üzerindeki etkisi. e-Journal of New World Sciences Academy, 5 (1), 71-88.
  • Gülsoy, T. ve Uçgun, D. (2013). 6. sınıf öğrencilerinin kelime hazinesinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların etkisinin incelenmesi. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8 (13), 943-952.
  • Güneş, F. (2007). Ses temelli cümle yöntemi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Güneş, F. (2015). Oyunla öğrenme yaklaşımı. Turkish Studıes, 10 (11), 773-786.
  • Hanbaba, L. (2011). Oyunla öğretim yönteminin ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin hayat bilgisi dersi başarısı ve tutumuna etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Homer, B. D., Kinzer, C. K., Plass, J. L., Letourneau, S. M., Hoffman, D. Bromley, M., Hayward, E. O., Turkay, S. ve Kornak, Y. (2014). Moved to learn: the effects of interactivity in a kinect-based literacy game for beginning readers. Computers ve Education, 74, 37-49.
  • Işıl, K. ve Candoğan, G. (1990). İlkokuma yazma öğretimi metot ve teknikleri. (İkinci baskı). Konya: Sebat Ofset Matbaacılık.
  • Jere-Folotiya, J., Chansa-Kabali, T., Munachaka, J. C., Sampa, F., Yalukanda, C., Westerholm, J., Richardson, U., Serpell, R. ve Lyytinen, H. (2014). The effect of using a mobile literacy game to improve literacy levels of grade one students in Zambian schools. Education Tech. Research Dev., 62, 417–436. doi:10.1007/s11423-014-9342-9.
  • Johnson, A. P. (2008). Teaching reading and writing: a guidebook for tutoring and remediating students. Maryland: Rowman ve Littlefield Publishers.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. (6. basım). Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık.
  • Kehoe, J. (1995). Basic item analysis for multiple-choice tests. Practical Assessment, Research ve Evaluation, 4 (10), 1-3.
  • Lomax, D. K. (1994). A comparative analysis of the readiness level of first grade students from the traditional and learning-through-play curricula. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Carolina: South Carolina Devlet Üniversitesi.
  • McDougall, M. A. (1987). Play in a first grade classroom. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Lethbridge, Alberta: Lethbridge Üniversitesi.
  • McGuinness, C., Sproule, L., Bojke, C. Trew, K. ve Walsh, G. (2014). Impact of a play-based curriculum in the first two years of primary school: literacy and numeracy outcomes over seven years. British Educational Research Journal. 40 (5), 772-795.
  • MEB (2009). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu (1-5. sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma. (Çev. Ed: S. Turan), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Öz, M. F. ve Çelik, K. (2007). Uygulamalı ilkokuma yazma öğretimi. (6. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özcan, T. (2001). İlköğretim türkçe öğretiminde oyunla öğretim yöntemi ve uygulamalar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
  • Özenç, E. G. (2007). İlk okuma ve yazma öğretiminde oyunla öğretim yöntemine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi
  • Öztemiz, S. ve Önal, H. İ. (2013). İlkokul öğrencilerinin oyun tekniği ile okuma alışkanlığı kazanmasına yönelik öğretmen görüşleri: ankara beytepe ilkokulu örneği. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (1), 70-85.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (3. Baskıdan çeviri). (Çev. edl: M. Bütün ve S. B. Demir). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ronimus, M., Kujala, J., Tolvanen, A. ve Lyytinen, H. (2014). Children’s engagement during digital game-based learning of reading: The effects of time, rewards, and challenge. Computers ve Education, 71, 237–246. doi:10.1016/j.compedu.2013.10.008.
  • Savaş, E. ve Gülüm, K. (2014). Geleneksel oyunlarla öğretim yöntemi uygulamasının başarı ve kalıcılık üzerine etkisi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (1), 175-194.
  • Taşkaya, S. M. (2014). İlk okuma yazma öğretiminde oyunlar. M. Elkatmış (Ed.), Türkçe ilkokuma ve yazma öğretimi içinde (s. 155-185). Ankara: Maya Akademi.
  • Tok, Ş., Tok, T. N. ve Mazı, A. (2008). İlkokuma yazma öğretiminde çözümleme ve ses temelli cümle yöntemlerinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 53, 123-144.
  • Torun, F. ve Duran, H. (2014). Çocuk hakları öğretiminde oyun yönteminin başarıya, kalıcılığa ve tutuma etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (16), 418-448.
  • Ulutaş, A. (2011). Okul öncesi dönemde (6 yaş) belli başlı oyunların çocukların psikomotor gelişimine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Wishon, P. M. (1975). The impact of play interveition on word recognition skill and on aspects of personal-social development of first-grade children. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ohio: Ohio Devlet Üniversitesi.
  • Wray, D., Medwell, J., Poulson, L. ve Fox, R. (2002). Teaching literacy effectively in the primary school. London: Routledge Falmer.
  • Wyse, D. ve Jones, R. (2005). Teaching English, language and literacy. London and New York: Routledge Falmer.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, S. (2009). İlkokuma yazma öğretiminde çoklu ortam uygulamalarının etkililiği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi.

Implementation of Game Based Teaching Method in Literacy Instruction

Year 2019, Volume: 9 Issue: 2, 450 - 483, 01.07.2019
https://doi.org/10.18039/ajesi.577376

Abstract

With
the lowering of the age at school from 7 years to 6 years, the process of literacy
teaching has become more important for class teachers. The aim of this study is
to determine the effectiveness of the game teaching method in the literacy
teaching. In the 2015-2016 academic year, a research was conducted in a state
primary school in Tepebaşı district of Eskişehir. In the mixed method study,
experimental and control groups were determined by simple random sampling. The
experimental group consisted of 20 students and the control group consisted of
22 students. In the experimental group, the teaching method was used in the
first literacy teaching process. Research data were collected by reading
comprehension test, voice reading speed form, writing speed form, observation
and interview. Quantitative data in the study; Descriptive statistical methods
were analyzed using the Mann Whitney U test. Qualitative data were analyzed
using content analysis. As a result of the analysis of the research findings,
the games performed by the game teaching method attracted the attention of the
students; students enjoyed during the games and were happy. There was no
statistically significant difference between the reading speed of the students
in the control group and the speed of reading, the speed of reading and the
comprehension of reading comprehension. The classroom teacher has positive
views on the teaching method of teaching the first reading and writing.
According to the classroom teacher, the teaching method is effective and
efficient in the process of teaching literacy. It is recommended to use games
in the process of literacy teaching. 

Project Number

1503E097

References

  • Akyıldız, S. (2006). Uygulamalı ilk okuma yazma öğretimi (3. baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Bağcı, E. (2011). İlköğretim 1., 2. ve 3. sınıf Türkçe dersi öğretmen kılavuz kitaplarında yer verilen eğitsel oyun etkinliklerinin incelenmesi ve alternatif etkinlik önerileri. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Prof. Dr. Mahmut Kaplan Armağan Sayısı, 9 (2), 487-497.
  • Baş, Ö. (2006). Ses temelli cümle yöntemi ve bitişik eğik yazıyla okuma yazma öğretiminde alternatif harf sıralaması. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Ankara: Kök Yayıncılık, 1, s. 215-224.
  • Beers, C. S., Beers J. W. ve Smith, J. O. (2010). A principal’s guide to literacy instruction. New York: Guilford Publications.
  • Calp, M. (2003). İlk okuma yazma öğretimi. (Gözden geçirilmiş 2. baskı). Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Cicchino, M. I. (2015). Using game-based learning to foster critical thinking in student discourse. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 9 (2).
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. (4th Edition). Boston: Pearson Education.
  • Creswell, J. W. (2013). Araştırma deseni: nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. (Çev. Ed: S. B. Demir). İstanbul: Eğiten Kitap.
  • Creswell, J. W. ve Plano Clark, V. L. (2007). Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Creswell, J. W. ve Plano Clark, V. L. (2014). Karma yöntem araştırmaları, tasarımı ve yürütülmesi. (2. Baskıdan çeviri). (Çev. Edl: Y. Dede ve S. B. Demir). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Crosby, E. A. (1975). An experimental study to determine the effects of play facilitation upon the relationship between visual-verbal representation in children's drawing and reading achievement at first grade level. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ohio: The Ohio State Üniversitesi.
  • Demiroğlu, R. ve Gökahmetoğlu, E. (2014). İlköğretim Türkçe 1 ders ve öğrenci çalışma kitabı. (5. Baskı). H. Akyol (Ed.). Ankara: Devlet Kitapları.
  • Foorman, B. R. ve Santi, K. L. (2009). The teaching of reading. L. J. Saha ve A. G. Dworkin (Eds.), International handbook of research on teachers and teaching içinde (s. 941-951). New York: Springer Science+Business Media.
  • Gelen, İ. ve Özer, B. (2010). Oyunlaştırmanın beşinci sınıf matematik dersinde problem çözme becerisi ve derse karşı tutum üzerindeki etkisi. e-Journal of New World Sciences Academy, 5 (1), 71-88.
  • Gülsoy, T. ve Uçgun, D. (2013). 6. sınıf öğrencilerinin kelime hazinesinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların etkisinin incelenmesi. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8 (13), 943-952.
  • Güneş, F. (2007). Ses temelli cümle yöntemi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Güneş, F. (2015). Oyunla öğrenme yaklaşımı. Turkish Studıes, 10 (11), 773-786.
  • Hanbaba, L. (2011). Oyunla öğretim yönteminin ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin hayat bilgisi dersi başarısı ve tutumuna etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Homer, B. D., Kinzer, C. K., Plass, J. L., Letourneau, S. M., Hoffman, D. Bromley, M., Hayward, E. O., Turkay, S. ve Kornak, Y. (2014). Moved to learn: the effects of interactivity in a kinect-based literacy game for beginning readers. Computers ve Education, 74, 37-49.
  • Işıl, K. ve Candoğan, G. (1990). İlkokuma yazma öğretimi metot ve teknikleri. (İkinci baskı). Konya: Sebat Ofset Matbaacılık.
  • Jere-Folotiya, J., Chansa-Kabali, T., Munachaka, J. C., Sampa, F., Yalukanda, C., Westerholm, J., Richardson, U., Serpell, R. ve Lyytinen, H. (2014). The effect of using a mobile literacy game to improve literacy levels of grade one students in Zambian schools. Education Tech. Research Dev., 62, 417–436. doi:10.1007/s11423-014-9342-9.
  • Johnson, A. P. (2008). Teaching reading and writing: a guidebook for tutoring and remediating students. Maryland: Rowman ve Littlefield Publishers.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. (6. basım). Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık.
  • Kehoe, J. (1995). Basic item analysis for multiple-choice tests. Practical Assessment, Research ve Evaluation, 4 (10), 1-3.
  • Lomax, D. K. (1994). A comparative analysis of the readiness level of first grade students from the traditional and learning-through-play curricula. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Carolina: South Carolina Devlet Üniversitesi.
  • McDougall, M. A. (1987). Play in a first grade classroom. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Lethbridge, Alberta: Lethbridge Üniversitesi.
  • McGuinness, C., Sproule, L., Bojke, C. Trew, K. ve Walsh, G. (2014). Impact of a play-based curriculum in the first two years of primary school: literacy and numeracy outcomes over seven years. British Educational Research Journal. 40 (5), 772-795.
  • MEB (2009). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu (1-5. sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma. (Çev. Ed: S. Turan), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Öz, M. F. ve Çelik, K. (2007). Uygulamalı ilkokuma yazma öğretimi. (6. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özcan, T. (2001). İlköğretim türkçe öğretiminde oyunla öğretim yöntemi ve uygulamalar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
  • Özenç, E. G. (2007). İlk okuma ve yazma öğretiminde oyunla öğretim yöntemine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi
  • Öztemiz, S. ve Önal, H. İ. (2013). İlkokul öğrencilerinin oyun tekniği ile okuma alışkanlığı kazanmasına yönelik öğretmen görüşleri: ankara beytepe ilkokulu örneği. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (1), 70-85.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (3. Baskıdan çeviri). (Çev. edl: M. Bütün ve S. B. Demir). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ronimus, M., Kujala, J., Tolvanen, A. ve Lyytinen, H. (2014). Children’s engagement during digital game-based learning of reading: The effects of time, rewards, and challenge. Computers ve Education, 71, 237–246. doi:10.1016/j.compedu.2013.10.008.
  • Savaş, E. ve Gülüm, K. (2014). Geleneksel oyunlarla öğretim yöntemi uygulamasının başarı ve kalıcılık üzerine etkisi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (1), 175-194.
  • Taşkaya, S. M. (2014). İlk okuma yazma öğretiminde oyunlar. M. Elkatmış (Ed.), Türkçe ilkokuma ve yazma öğretimi içinde (s. 155-185). Ankara: Maya Akademi.
  • Tok, Ş., Tok, T. N. ve Mazı, A. (2008). İlkokuma yazma öğretiminde çözümleme ve ses temelli cümle yöntemlerinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 53, 123-144.
  • Torun, F. ve Duran, H. (2014). Çocuk hakları öğretiminde oyun yönteminin başarıya, kalıcılığa ve tutuma etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (16), 418-448.
  • Ulutaş, A. (2011). Okul öncesi dönemde (6 yaş) belli başlı oyunların çocukların psikomotor gelişimine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Wishon, P. M. (1975). The impact of play interveition on word recognition skill and on aspects of personal-social development of first-grade children. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ohio: Ohio Devlet Üniversitesi.
  • Wray, D., Medwell, J., Poulson, L. ve Fox, R. (2002). Teaching literacy effectively in the primary school. London: Routledge Falmer.
  • Wyse, D. ve Jones, R. (2005). Teaching English, language and literacy. London and New York: Routledge Falmer.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, S. (2009). İlkokuma yazma öğretiminde çoklu ortam uygulamalarının etkililiği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Özgür Babayiğit 0000-0001-6123-0609

Mehmet Gültekin This is me 0000-0002-5281-1767

Project Number 1503E097
Publication Date July 1, 2019
Submission Date February 21, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Babayiğit, Ö., & Gültekin, M. (2019). İlk Okuma Yazma Öğretiminde Oyunla Öğretim Yöntemi Uygulamaları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 450-483. https://doi.org/10.18039/ajesi.577376
AMA Babayiğit Ö, Gültekin M. İlk Okuma Yazma Öğretiminde Oyunla Öğretim Yöntemi Uygulamaları. AJESI. July 2019;9(2):450-483. doi:10.18039/ajesi.577376
Chicago Babayiğit, Özgür, and Mehmet Gültekin. “İlk Okuma Yazma Öğretiminde Oyunla Öğretim Yöntemi Uygulamaları”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 9, no. 2 (July 2019): 450-83. https://doi.org/10.18039/ajesi.577376.
EndNote Babayiğit Ö, Gültekin M (July 1, 2019) İlk Okuma Yazma Öğretiminde Oyunla Öğretim Yöntemi Uygulamaları. Anadolu Journal of Educational Sciences International 9 2 450–483.
IEEE Ö. Babayiğit and M. Gültekin, “İlk Okuma Yazma Öğretiminde Oyunla Öğretim Yöntemi Uygulamaları”, AJESI, vol. 9, no. 2, pp. 450–483, 2019, doi: 10.18039/ajesi.577376.
ISNAD Babayiğit, Özgür - Gültekin, Mehmet. “İlk Okuma Yazma Öğretiminde Oyunla Öğretim Yöntemi Uygulamaları”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 9/2 (July 2019), 450-483. https://doi.org/10.18039/ajesi.577376.
JAMA Babayiğit Ö, Gültekin M. İlk Okuma Yazma Öğretiminde Oyunla Öğretim Yöntemi Uygulamaları. AJESI. 2019;9:450–483.
MLA Babayiğit, Özgür and Mehmet Gültekin. “İlk Okuma Yazma Öğretiminde Oyunla Öğretim Yöntemi Uygulamaları”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, vol. 9, no. 2, 2019, pp. 450-83, doi:10.18039/ajesi.577376.
Vancouver Babayiğit Ö, Gültekin M. İlk Okuma Yazma Öğretiminde Oyunla Öğretim Yöntemi Uygulamaları. AJESI. 2019;9(2):450-83.