İlkokula başlama yaşının 7 yaştan 6 yaşa
düşürülmesi ile birlikte, ilk okuma yazma öğretimi süreci sınıf öğretmenleri
için daha önemli hale gelmiştir. Bu araştırmanın amacı, ilk okuma yazma
öğretiminde oyunla öğretim yönteminin etkililiğini belirlemektir. 2015-2016
eğitim-öğretim yılında, Eskişehir ili Tepebaşı ilçesinde bir Devlet ilkokulunda
gerçekleştirilen araştırmada karma araştırma deseni kullanılmıştır.
Araştırmada, basit seçkisiz örnekleme ile deney ve kontrol grubu belirlenmiş;
deney grubu 20, kontrol grubu 22 öğrenciden oluşmuştur. Deney grubunda ilk
okuma yazma öğretimi sürecinde oyunla öğretim yöntemi gerçekleştirilmiştir.
Araştırma verileri okuduğunu anlama testi, sesli okuma hızı formu, yazma hızı
formu, gözlem ve görüşme ile toplanmıştır. Araştırmada nicel veriler; betimsel
istatistiksel yöntemler, Mann Whitney U testi kullanılarak çözümlenmiştir.
Nitel veriler ise içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma
bulgularının analizi sonucunda oyunla öğretim yöntemi ile gerçekleştirilen
oyunlar, öğrencilerin ilgisini çekmiştir. Öğrenciler oyunlar sırasında zevk
almışlar ve mutlu olmuşlardır. İlk okuma yazma öğretiminde oyunla öğretim
yönteminin uygulandığı deney grubu ile oyunla öğretim yönteminin uygulanmadığı
kontrol grubundaki öğrencilerin sesli okuma hızları, yazma hızları, okuduğunu
anlama becerileri arasında istatistiksel bakımdan anlamlı bir fark
bulunmamıştır. Sınıf öğretmeni ilk okuma yazma öğretiminde oyunla öğretim
yöntemine ilişkin olumlu görüşlere sahiptir. Sınıf öğretmenine göre ilk okuma
yazma öğretimi sürecinde oyunla öğretim yöntemi etkili ve verimli olmaktadır.
İlk okuma yazma öğretimi sürecinde oyunlardan yararlanılması önerilmektedir.
İlk okuma yazma ses temelli cümle yöntemi oyunla öğretim yöntemi
Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
1503E097
With
the lowering of the age at school from 7 years to 6 years, the process of literacy
teaching has become more important for class teachers. The aim of this study is
to determine the effectiveness of the game teaching method in the literacy
teaching. In the 2015-2016 academic year, a research was conducted in a state
primary school in Tepebaşı district of Eskişehir. In the mixed method study,
experimental and control groups were determined by simple random sampling. The
experimental group consisted of 20 students and the control group consisted of
22 students. In the experimental group, the teaching method was used in the
first literacy teaching process. Research data were collected by reading
comprehension test, voice reading speed form, writing speed form, observation
and interview. Quantitative data in the study; Descriptive statistical methods
were analyzed using the Mann Whitney U test. Qualitative data were analyzed
using content analysis. As a result of the analysis of the research findings,
the games performed by the game teaching method attracted the attention of the
students; students enjoyed during the games and were happy. There was no
statistically significant difference between the reading speed of the students
in the control group and the speed of reading, the speed of reading and the
comprehension of reading comprehension. The classroom teacher has positive
views on the teaching method of teaching the first reading and writing.
According to the classroom teacher, the teaching method is effective and
efficient in the process of teaching literacy. It is recommended to use games
in the process of literacy teaching.
Literacy teaching phonic based sentence method game teaching method
1503E097
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1503E097 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.