Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretim Elemanlarının Yükseköğretim Kurumlarının Örgütsel Unutma Düzeyine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2022, Volume: 12 Issue: 1, 192 - 219, 07.01.2022
https://doi.org/10.18039/ajesi.967954

Abstract

Araştırmanın amacı, öğretim elemanlarının yükseköğretim kurumlarının örgütsel unutma düzeyine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Ayrıca öğretim elemanlarının örgütsel unutma düzeyine ilişkin görüşlerinin cinsiyet, yaş, akademik unvan ve çalışılan üniversite değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Nicel olan bu araştırma, tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evreni, 2019-2020 eğitim-öğretim güz döneminde Anadolu, Eskişehir Osmangazi ve Eskişehir Teknik üniversitelerinde görev yapan 3771 öğretim elemanını kapsamaktadır. Örneklemini ise evrenden tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen 524 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen “Örgütsel Unutma Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” ile elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde betimleyici istatistikler, bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretim elemanlarının yükseköğretim kurumlarının kazara unutma düzeylerini yüksek, amaçlı düzeylerini orta olarak değerlendirdiklerini göstermiştir. Öğretim elemanlarının yükseköğretim kurumlarının örgütsel unutma düzeylerine ilişkin görüşleri ile cinsiyet, yaş, akademik unvan ve çalışılan üniversite değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar bulunduğu saptanmıştır. Buna göre; cinsiyet değişkeni ile amaçlı unutma arasında, yaş ve akademik unvan değişkenleri ile kazara unutma arasında, çalışılan üniversite değişkeni ile hem amaçlı hem de kazara unutma boyutları arasında anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır. Araştırma sonuçları doğrultusunda yükseköğretim kurumlarının kazara unutmaları önleyebilmek adına etkili bilgi yönetim mekanizmaları kurmaları ve birimlere yapılan atamalar bağlamında yüksek iş gücü devir hızlarını en aza indirgemeleri önerilmektedir. Ayrıca yükseköğretim kurumlarının amaçlı unutmalardan daha fazla yararlanabilmesi için kurumların örgüt hafızalarını sürekli olarak gözden geçirmeleri ve güncel bilgiler doğrultusunda yenilemelerinin sağlanması da öneri olarak sunulmuştur.

Supporting Institution

Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu

Project Number

1807E273 no.lu proje

References

  • Abbasi, T., Hassanpoor, A., Sadaqatpour, F., Yamini, S. (2017). Identifying and prioritizing organizational forgetting barriers in public organizations. International Journal of Applied Business and Economic Research, 15 (8), 395-403.
  • Ahmadi, A.A., Shahbazi, M. and Jalili, A. (2014). Investigating the impact of organizational forgetting on improvement of organizational performance. Arth Prabandh: A Journal of Economics and Management, 3 (2), 27-35.
  • Albers, C. and Lakens, D. (2018). When power analyses based on pilot data are biased: inaccurate effect size estimators and follow-up bias. Journal of Experimental Social Psychology, 74, 187-195. https://doi.org/10.1016/j.jesp.2017.09.004 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Ardebili, K.O. and Feizi, M. (2015). Surveying the impact of intentional organizational forgetting on technical innovations. Arabian Journal of Business and Management Review (Nigerian Chapter), 3 (1), 132-136. https://platform.almanhal.com/Files/Articles/64768 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Argote, L. (2013). Organizational learning: creating, retaining and transferring knowledge. New York: Springer Science+Business Media. Anadolu University. https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-1-4614-5251-5 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Azmi, F.T. (2008). Mapping the learn‐unlearn‐relearn model: imperatives for strategic management. European Business Review, 20 (3), 240-259. https://doi.org/10.1108/09555340810871437 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Balcı, A. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma: yöntem, teknik ve ilkeler (Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 8. Baskı). Pegem A Yayıncılık.
  • Banoğlu, K. ve Peker, S. (2012). Öğrenen örgüt olma yolunda ilköğretim okul yöneticilerinin algı durumu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 71-82. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/87306 adresinden 17.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Bartlett, J.E., Kotrlik, J.W. and Higgins, C.C. (2001). Organizational research: determining appropriate sample size in survey research. Information Technology, Learning and Performance Journal, 19 (1), 43-50. https://www.opalco.com/wp-content/uploads/2014/10/Reading-Sample-Size1.pdf adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Bhursry, M., Ranjan, R. and Nagar, R. (2012). Implementing knowledge management in higher educational institutions in India: A conceptual framework. Liceo Journal of Higher Education Research Education and Communication Section, 7 (1), 64-82. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.259.738&rep=rep1&type=pdf adresinden 15.12.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Bozkurt, Ö. ve Ercan, A. (2017). Akademik iyimserlik ile performans arasındaki ilişkinin akademisyenler açısından değerlendirilmesi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13 (5), 251-263. https://dergipark.org.tr/en/pub/ijmeb/issue/54601/744463 adresinden 12.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Brunsson, K. (1998). Non-learning organizations. Scandinavian Journal of Management, 14 (4), 421-432. https://doi.org/10.1016/S0956-5221(98)00002-5 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Cegarra-Navarro, J.G.C. and Moya, B.R. (2005). Business performance management and unlearning process. Knowledge and Process Management, 12 (3), 161-170. https://doi.org/10.1002/kpm.233 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Cohen, L., Manion, L. and Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th Edition). Routledge.
  • Demirbaş, F. ve Bostancı, A.B. (2020). Okulların örgütsel öğrenmeleri ile öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişki. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9 (3), 1426-1439. https://doi.org/10.33206/mjss.746835 adresinden 18.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Easterby-Smith, M. and Lyles, M.A. (2011). In praise of organizational forgetting. Journal of Management Inquiry, 20 (3), 311-316. https://doi.org/10.1177/1056492611408508 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Epple, D., Argote, L. and Devadas, R. (1991). Organizational learning curves: a method for investigating intra-plant transfer of knowledge acquired through learning by doing. Organization Science, 2 (1), 58-70. https://doi.org/10.1287/orsc.2.1.58 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Erçetin, Ş. (2001). Biz akademisyenler geleceğin yükseköğretim kurumlarını yaratmaya hazır mıyız?. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25, 75-86. https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10371/126931 adresinden 12.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Ergin, B. (2014). Türkiye’de yükseköğretim sisteminde kalite ve etkililik açısından kendi kendine liderlik yaklaşımının öğretim üyesi yetkinlikleri ve örgütsel öğrenme kapasitesi üzerine etkisi (Yayın No. 372337) [Yayınlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 17.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Eryılmaz, M. (6-7 Şubat 2015). Faillik-yapı tartışması ekseninde örgütsel unutma kavramını yeniden düşünmek: bir eğitim örgütünden iki vaka. VI. Örgüt Kuramı Çalıştayı, Muğla, Türkiye. https://docplayer.biz.tr/59996738-Faillik-yapi-tartismasi-ekseninde-orgutsel-unutma-kavramini-yeniden-dusunmek-bir-egitim-orgutunden-iki-vaka.html adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Eryılmaz, M. (2016). A literature review on organizational forgetting. Annals of the “Constantin Brâncuși” University of Târgu Jiu, Letter and Social Science Series, November-December, No.4., p. 63-73. https://www.researchgate.net/profile/Mehmet-Eryilmaz-2/publication/312539029_A_Literature_Review_on_Organizational_Forgetting/links/58812de8aca272b7b44174af/A-Literature-Review-on-Organizational-Forgetting.pdf adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Eryılmaz, M. (1-2 Aralık 2018). Örgütlerde dijitalizasyon ve örgütsel unutma yeteneği ilişkisi üzerine bir tartışma. S. Erdoğan, D. Ç. Yıldırım ve A. Gedikli (Ed.). Uluslararası Yönetim, Ekonomi ve Politika Kongresi Tam Metin Bildiriler Kitabı içinde (ss. 754-762). İstanbul, Türkiye.https://www.researchgate.net/publication/330076133_Orgutlerde_Dijitalizasyon_ve_Orgutsel_Unutma_Yetenegi_Iliskisi_Uzerine_Bir_Tartisma adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Feldman, R.M. and Feldman, S.P. (2006). What links the chain: an essay on organizational remembering as practice. Organization, 13 (6), 861-887. https://doi.org/10.1177/1350508406068500 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Fernandez, V. and Sun A. (2009). Organizational forgetting and its causes: an empirical research. Journal of Organizational Change Management, 22 (6), 620‐634. https://doi.org/10.1108/09534810910997032 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics for SPSS (3rd Edition). Sage.
  • Fritz, C.O., Morris, P.E. and Richler, J. J. (2012). Effect size estimates: current use, calculations, and interpretation. Journal of Experimental Psychology: General, 141 (1), 2-18. https://doi.org/10.1037/a0024338 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Garvin, A.D. (1993). Building a learning organization. Harvard Business Review, 71 (4), 78-91. https://hbr.org/1993/07/building-a-learning-organization adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Gedikoğlu, T. (1991). Çağdaş yükseköğretim: önemi, sorumlulukları, planlı değişim ve yönetim. Eğitim ve Bilim, 15 (81), 20-28. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/6044/2202 adresinden 10.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Günbayı, İ. ve Akdeniz, C. (2007). İlköğretim okulu öğretmenlerinin öğrenen örgüt yaklaşımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma. Milli Eğitim, 35 (173), 173-192. https://app.trdizin.gov.tr/makale/TmpZMU16TXo/ilkogretim-okulu-ogretmenlerinin-ogrenen-orgut-yaklasimina-iliskin-gorusleri-uzerine-bir-arastirma adresinden 17.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Haunschild, P.R., Polidoro Jr, F. and Chandler, D. (2015). Organizational oscillation between learning and forgetting: the dual role of serious errors. Organization Science, 26 (6), 1682-1701. https://doi.org/10.1287/orsc.2015.1010 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Hedberg, B. (1981). How organizations learn and unlearn. P. C. Nystrom and W. H. Starbuck (Eds.), Handbook of organizational design içinde (p.3-27). Oxford University Press.
  • Hezarkhani, A.S. (2014). The relationship between knowledge management and organizational forgetting. International Journal of Basic Sciences & Applied Research, 3 (10), 747-755.
  • Hiçyılmaz, Y. (2021). Okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik stillerinin okullarındaki yenilik yönetimine etkisinde öğrenen örgüt ve yetenek yönetiminin rolü (Yayın No. 670664) [Yayınlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 17.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Huck, S.W. (2012). Reading statistics and research. (6th ed.). Pearson Education, Inc.
  • Ialongo, C. (2016). Understanding the effect size and its measures. Biochemia medica: Biochemia medica, 26 (2), 150-163. https://doi.org/10.11613/BM.2016.015 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Jenaabadi, H. and Salmanzade, S. (2014). Examining the relationship between intentional organizational forgetting and high school managers’ organizational intelligence. International Research Journal of Management Sciences, 2 (10), 305-311.
  • Kalağan, G. ve Güzeller, C.O. (2010). Öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (27), 83-97. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/114638 adresinden 10.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (15. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kavosi, Z., Delavari, S., Kiani, M. M., Bastani, P., Vali, M., & Salehi, M. (2021). Modeling organizational intelligence, learning, forgetting and agility using structural equation model approaches in Shiraz University of Medical Sciences Hospitals. BMC research notes, 14 (1), 1-8. https://doi.org/10.1186/s13104-021-05682-w. adresinden 12.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Kılıç, F. (2009). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin öğrenen örgüte ilişkin algı düzeyleri (Bolu Örneği) (Yayın No. 241814) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 17.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Kidwell, J. J., Vander Linde, K. and Johnson, S. L. (2000). Applying corporate knowledge management practices in higher education. Educause Quarterly, 23 (4), 28-33.
  • Klammer, A. and Gueldenberg, S. (2019). Unlearning and Forgetting in organizations: a systematic review of literature. Journal of Knowledge Management, 23 (5), 860-888. https://doi.org/10.1108/JKM-05-2018-0277 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Kransdorf, A. (1998). Corporate amnesia. European Business Review, 98(6). https://doi.org/10.1108/ebr.1998.05498fab.008 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Kuru, S. (2007). Muğla Üniversitesi’nin örgütsel öğrenme açısından incelenmesi (Yayın No. 209051) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 17.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Martin De Holan, P. and Phillips, N. (2004a). Organizational forgetting as a strategy. Strategic Organization, 2, 423-433. https://doi.org/10.1177/1476127004047620 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Martin De Holan, P. and Phillips, N. (2004b). Remembering of things past?: the dynamics of organizational forgetting. Management Science, 50 (11), 1603-1613. https://doi.org/10.1287/mnsc.1040.0273 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Martin De Holan, P., Phillips, N. and Lawrence, T. (2004). Managing organizational forgetting. Sloan Management Review, 45 (2), 45-51. https://www.proquest.com/docview/224963188?pqorigsite=gscholar&fromopenview=true adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Martin De Holan, P. and Phillips, N. (2011). Organizational forgetting. Mark Easterby-Smith ve Marjorie E. Lyles (Eds.), Handbook of organizational learning and knowledge management içinde (s. 433-451)(2nd Ed.). Wiley.
  • Martin De Holan, P. (2011). Organizational forgetting, unlearning, and memory systems. Journal of Management Inquiry, 20 (3), 302-304. https://doi.org/10.1177/1056492611409651 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Menteşe, S. (2013). İlköğretim öğretmenlerinin öğrenen örgüte ilişkin görüşleri. International Journal of Social Science, 6 (3), 451-478. https://web.archive.org/web/20201210040940id_/https://jasstudies.com/files/jass_makaleler/1186292710_23Mente%C5%9FeSabit_S-451-478.pdf adresinden 17.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Mirvis, P.H. and Kanter, D.L. (1991). Beyond demography: a psychographic profile of the workforce. Human Resource Management, 30 (1), 45-68. https://doi.org/10.1002/hrm.3930300104 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Mohammadi, Z. and Salavati, A. (2015). The study of relationship between organization's forgetting and innovation in Keshavarzi and Tejarat bank branches in Sanadaj. Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences, 5 (S4), 519-524. http://www.cibtech.org/sp.ed/jls/2015/04/66-JLS-S4-67-Zhila-THE-SANADAJ.pdf adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Nafei, W.A. (2017). The impact of organizational forgetting on knowledge management: evidence from pharmaceutical industry in Egypt. International Business Research, 10 (11), 193-205. https://www.ccsenet.org/journal/index.php/ibr/article/view/70720 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Nafei, W.A. (2019). The influence of organizational forgetting on organizational performance: evidence from pharmaceutical industry in Egypt. Case Studies Journal, 8 (2), 114-122. http://www.casestudiesjournal.com/Volume%208%20Issue%202%20Paper%2010.pdf adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Newstrom, J.W. (1983). The management of unlearning: exploding the "Clean Slate" fallacy. Training and Development Journal, 37 (8), 36-39. https://eric.ed.gov/?id=EJ306251 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • North, K. and Kumta, G. (2014). Knowledge management: value creation through organizational learning. Springer International Publishing.
  • Nystrom, P.C. and Starbuck, W.H. (1984). To avoid organizational crises, unlearn. Organizational Dynamics, 12, 53-65. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/0090261684900111 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Okada, K. (2013). Is omega squared less biased? A comparison of three major effect size indices in one-way ANOVA. Behaviormetrika, 40 (2), 129-147. https://link.springer.com/article/10.2333/bhmk.40.129 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Olejnik, S. and Algina, J. (2003). Generalized eta and omega squared statistics: measures of effect size for some common research designs. Psychological methods, 8 (4), 434-447. https://doi.org/10.1037/1082-989X.8.4.434 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Orth, D. and Schuldis, P. M. (2021). Organizational learning and unlearning capabilities for resilience during COVID-19. The Learning Organization, 28 (6), 509-522. https://doi.org/10.1108/TLO-07-2020-0130 adresinden 25.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Othman, R. and Hashim, A. N. (2004). Typologizing organizational amnesia. The Learning Organization, 11, 273-284. https://doi.org/10.1108/09696470410533021 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Pircher, R. and Pausits, A. (2011). Information and knowledge management at higher education institutions. Management Information Systems, 6(2), 8-16. https://www.ef.uns.ac.rs/mis/archive-pdf/2011%20-%20No2/02_Pircher,%20Pausits.pdf adresinden 15.12.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Pollitt, C. (2000). Institutional amnesia: a paradox of the 'information age'?. Prometheus, 18 (1), 5-16. https://doi.org/10.1080/08109020050000627 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Rowley, J. (2000). Is higher education ready for knowledge management?. International Journal of Educational Management, 14 (7), 325-333. https://doi.org/10.1108/09513540010378978 adresinden 15.12.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Scheffe, H. (1959). The analysis of variance. John Wiley Press.
  • Senge, P.M. (2016). Beşinci disiplin: Öğrenen organizasyon sanatı ve uygulaması (Çev: A. İldeniz, A. Doğukan, B. Pala) (17. Baskı). Yapı Kredi Yayınları.
  • Tiltay, M. A. (2009). Anadolu Üniversitesi’nin öğrenen örgüt olma özelliklerine ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri (Yayın No. 228493) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 17.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Ünal, A. (2014). Örgütsel öğrenme mekanizmalarının okullarda kullanılması konusunda öğretmen görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 19-32. https://doi.org/10.9779/PUJE551 adresinden 18.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Wang, X., Qi, Y. and Zhao, Y. (2019). Individual unlearning, organizational unlearning and strategic flexibility. Baltic Journal of Management, 14 (1), 2-18. https://doi.org/10.1108/BJM-10-2017-0324 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Wang, X., Xi, Y., Xie, J., Zhao, Y. (2017). Organizational unlearning and knowledge transfer in cross-border M&A: the roles of routine and knowledge compatibility. Journal of Knowledge Management, 21 (6), 1580-1595. https://doi.org/10.1108/JKM-03-2017-0091 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldız, B. (2019). Örgütsel unutmanın örgütsel yenilikçiliğe etkisinde değişime yönelik tutumun ve sosyal desteğin rolü (Yayın No. 605195) [Yayınlanmamış doktora tezi, İstanbul Arel Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldız, İ., ve Keskinkılıç, M. (8- 10 Ekim 2015). İş zekası sistemlerinin örgütsel unutma üzerinde etkisi. 2. Ulusal Yönetim Bilişim Sistemleri Kongresi bildiri özetleri kitabı içinde (ss. s. 966-976). Erzurum, Türkiye. https://docplayer.biz.tr/755252-2-ulusal-yonetim-bilisim-sistemleri-kongresi.html adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.

Examining Faculty Members’ Views on Organizational Forgetting Levels of Higher Education Institutions

Year 2022, Volume: 12 Issue: 1, 192 - 219, 07.01.2022
https://doi.org/10.18039/ajesi.967954

Abstract

The purpose of this study is to examine faculty members’ views on organizational forgetting levels of higher education institutions. Moreover, it was also examined whether faculty members’ views on organizational forgetting levels of higher education institutions differ according to their gender, age, academic title and university. The research is a quantitative study designed by using survey model. Population of research consists of 3771 faculty members working at Anadolu, Eskisehir Osmangazi and Eskisehir Technical universities in fall semester of 2019-2020 academic year, and sample consists of 524 lecturers selected from universe by using stratified sampling method. Research data were collected with "Organizational Forgetting Scale" developed by the researchers and "Personal Information Form". Descriptive statistics, independent sample t-test and one-way ANOVA were used to analyze research data. Research results showed that faculty members evaluated higher education institutions’ accidental forgetting level as high, and their purposeful forgetting level as medium. It was determined that there are significant differences between faculty members’ views on organizational forgetting levels of higher education institutions and gender, age, academic title and university variables. According to these results, they were found that there are significant relationships between gender variable and purposeful forgetting, between age and academic title variables and accidental forgetting, and between university variable and both intentional and accidental forgetting dimensions. Based on research results, it is recommended that higher education institutions establish effective information management mechanisms and minimize high labor turnover rates in terms of appointments to managerial positions to prevent accidental forgetting. In addition, it should be ensured that institutions constantly review their organizational memories and renew them in line with up-to-date information so that higher education institutions can benefit more from purposeful forgetting.

Project Number

1807E273 no.lu proje

References

  • Abbasi, T., Hassanpoor, A., Sadaqatpour, F., Yamini, S. (2017). Identifying and prioritizing organizational forgetting barriers in public organizations. International Journal of Applied Business and Economic Research, 15 (8), 395-403.
  • Ahmadi, A.A., Shahbazi, M. and Jalili, A. (2014). Investigating the impact of organizational forgetting on improvement of organizational performance. Arth Prabandh: A Journal of Economics and Management, 3 (2), 27-35.
  • Albers, C. and Lakens, D. (2018). When power analyses based on pilot data are biased: inaccurate effect size estimators and follow-up bias. Journal of Experimental Social Psychology, 74, 187-195. https://doi.org/10.1016/j.jesp.2017.09.004 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Ardebili, K.O. and Feizi, M. (2015). Surveying the impact of intentional organizational forgetting on technical innovations. Arabian Journal of Business and Management Review (Nigerian Chapter), 3 (1), 132-136. https://platform.almanhal.com/Files/Articles/64768 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Argote, L. (2013). Organizational learning: creating, retaining and transferring knowledge. New York: Springer Science+Business Media. Anadolu University. https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-1-4614-5251-5 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Azmi, F.T. (2008). Mapping the learn‐unlearn‐relearn model: imperatives for strategic management. European Business Review, 20 (3), 240-259. https://doi.org/10.1108/09555340810871437 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Balcı, A. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma: yöntem, teknik ve ilkeler (Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 8. Baskı). Pegem A Yayıncılık.
  • Banoğlu, K. ve Peker, S. (2012). Öğrenen örgüt olma yolunda ilköğretim okul yöneticilerinin algı durumu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 71-82. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/87306 adresinden 17.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Bartlett, J.E., Kotrlik, J.W. and Higgins, C.C. (2001). Organizational research: determining appropriate sample size in survey research. Information Technology, Learning and Performance Journal, 19 (1), 43-50. https://www.opalco.com/wp-content/uploads/2014/10/Reading-Sample-Size1.pdf adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Bhursry, M., Ranjan, R. and Nagar, R. (2012). Implementing knowledge management in higher educational institutions in India: A conceptual framework. Liceo Journal of Higher Education Research Education and Communication Section, 7 (1), 64-82. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.259.738&rep=rep1&type=pdf adresinden 15.12.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Bozkurt, Ö. ve Ercan, A. (2017). Akademik iyimserlik ile performans arasındaki ilişkinin akademisyenler açısından değerlendirilmesi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13 (5), 251-263. https://dergipark.org.tr/en/pub/ijmeb/issue/54601/744463 adresinden 12.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Brunsson, K. (1998). Non-learning organizations. Scandinavian Journal of Management, 14 (4), 421-432. https://doi.org/10.1016/S0956-5221(98)00002-5 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Cegarra-Navarro, J.G.C. and Moya, B.R. (2005). Business performance management and unlearning process. Knowledge and Process Management, 12 (3), 161-170. https://doi.org/10.1002/kpm.233 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Cohen, L., Manion, L. and Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th Edition). Routledge.
  • Demirbaş, F. ve Bostancı, A.B. (2020). Okulların örgütsel öğrenmeleri ile öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişki. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9 (3), 1426-1439. https://doi.org/10.33206/mjss.746835 adresinden 18.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Easterby-Smith, M. and Lyles, M.A. (2011). In praise of organizational forgetting. Journal of Management Inquiry, 20 (3), 311-316. https://doi.org/10.1177/1056492611408508 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Epple, D., Argote, L. and Devadas, R. (1991). Organizational learning curves: a method for investigating intra-plant transfer of knowledge acquired through learning by doing. Organization Science, 2 (1), 58-70. https://doi.org/10.1287/orsc.2.1.58 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Erçetin, Ş. (2001). Biz akademisyenler geleceğin yükseköğretim kurumlarını yaratmaya hazır mıyız?. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25, 75-86. https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10371/126931 adresinden 12.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Ergin, B. (2014). Türkiye’de yükseköğretim sisteminde kalite ve etkililik açısından kendi kendine liderlik yaklaşımının öğretim üyesi yetkinlikleri ve örgütsel öğrenme kapasitesi üzerine etkisi (Yayın No. 372337) [Yayınlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 17.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Eryılmaz, M. (6-7 Şubat 2015). Faillik-yapı tartışması ekseninde örgütsel unutma kavramını yeniden düşünmek: bir eğitim örgütünden iki vaka. VI. Örgüt Kuramı Çalıştayı, Muğla, Türkiye. https://docplayer.biz.tr/59996738-Faillik-yapi-tartismasi-ekseninde-orgutsel-unutma-kavramini-yeniden-dusunmek-bir-egitim-orgutunden-iki-vaka.html adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Eryılmaz, M. (2016). A literature review on organizational forgetting. Annals of the “Constantin Brâncuși” University of Târgu Jiu, Letter and Social Science Series, November-December, No.4., p. 63-73. https://www.researchgate.net/profile/Mehmet-Eryilmaz-2/publication/312539029_A_Literature_Review_on_Organizational_Forgetting/links/58812de8aca272b7b44174af/A-Literature-Review-on-Organizational-Forgetting.pdf adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Eryılmaz, M. (1-2 Aralık 2018). Örgütlerde dijitalizasyon ve örgütsel unutma yeteneği ilişkisi üzerine bir tartışma. S. Erdoğan, D. Ç. Yıldırım ve A. Gedikli (Ed.). Uluslararası Yönetim, Ekonomi ve Politika Kongresi Tam Metin Bildiriler Kitabı içinde (ss. 754-762). İstanbul, Türkiye.https://www.researchgate.net/publication/330076133_Orgutlerde_Dijitalizasyon_ve_Orgutsel_Unutma_Yetenegi_Iliskisi_Uzerine_Bir_Tartisma adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Feldman, R.M. and Feldman, S.P. (2006). What links the chain: an essay on organizational remembering as practice. Organization, 13 (6), 861-887. https://doi.org/10.1177/1350508406068500 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Fernandez, V. and Sun A. (2009). Organizational forgetting and its causes: an empirical research. Journal of Organizational Change Management, 22 (6), 620‐634. https://doi.org/10.1108/09534810910997032 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics for SPSS (3rd Edition). Sage.
  • Fritz, C.O., Morris, P.E. and Richler, J. J. (2012). Effect size estimates: current use, calculations, and interpretation. Journal of Experimental Psychology: General, 141 (1), 2-18. https://doi.org/10.1037/a0024338 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Garvin, A.D. (1993). Building a learning organization. Harvard Business Review, 71 (4), 78-91. https://hbr.org/1993/07/building-a-learning-organization adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Gedikoğlu, T. (1991). Çağdaş yükseköğretim: önemi, sorumlulukları, planlı değişim ve yönetim. Eğitim ve Bilim, 15 (81), 20-28. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/6044/2202 adresinden 10.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Günbayı, İ. ve Akdeniz, C. (2007). İlköğretim okulu öğretmenlerinin öğrenen örgüt yaklaşımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma. Milli Eğitim, 35 (173), 173-192. https://app.trdizin.gov.tr/makale/TmpZMU16TXo/ilkogretim-okulu-ogretmenlerinin-ogrenen-orgut-yaklasimina-iliskin-gorusleri-uzerine-bir-arastirma adresinden 17.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Haunschild, P.R., Polidoro Jr, F. and Chandler, D. (2015). Organizational oscillation between learning and forgetting: the dual role of serious errors. Organization Science, 26 (6), 1682-1701. https://doi.org/10.1287/orsc.2015.1010 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Hedberg, B. (1981). How organizations learn and unlearn. P. C. Nystrom and W. H. Starbuck (Eds.), Handbook of organizational design içinde (p.3-27). Oxford University Press.
  • Hezarkhani, A.S. (2014). The relationship between knowledge management and organizational forgetting. International Journal of Basic Sciences & Applied Research, 3 (10), 747-755.
  • Hiçyılmaz, Y. (2021). Okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik stillerinin okullarındaki yenilik yönetimine etkisinde öğrenen örgüt ve yetenek yönetiminin rolü (Yayın No. 670664) [Yayınlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 17.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Huck, S.W. (2012). Reading statistics and research. (6th ed.). Pearson Education, Inc.
  • Ialongo, C. (2016). Understanding the effect size and its measures. Biochemia medica: Biochemia medica, 26 (2), 150-163. https://doi.org/10.11613/BM.2016.015 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Jenaabadi, H. and Salmanzade, S. (2014). Examining the relationship between intentional organizational forgetting and high school managers’ organizational intelligence. International Research Journal of Management Sciences, 2 (10), 305-311.
  • Kalağan, G. ve Güzeller, C.O. (2010). Öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (27), 83-97. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/114638 adresinden 10.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (15. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kavosi, Z., Delavari, S., Kiani, M. M., Bastani, P., Vali, M., & Salehi, M. (2021). Modeling organizational intelligence, learning, forgetting and agility using structural equation model approaches in Shiraz University of Medical Sciences Hospitals. BMC research notes, 14 (1), 1-8. https://doi.org/10.1186/s13104-021-05682-w. adresinden 12.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Kılıç, F. (2009). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin öğrenen örgüte ilişkin algı düzeyleri (Bolu Örneği) (Yayın No. 241814) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 17.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Kidwell, J. J., Vander Linde, K. and Johnson, S. L. (2000). Applying corporate knowledge management practices in higher education. Educause Quarterly, 23 (4), 28-33.
  • Klammer, A. and Gueldenberg, S. (2019). Unlearning and Forgetting in organizations: a systematic review of literature. Journal of Knowledge Management, 23 (5), 860-888. https://doi.org/10.1108/JKM-05-2018-0277 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Kransdorf, A. (1998). Corporate amnesia. European Business Review, 98(6). https://doi.org/10.1108/ebr.1998.05498fab.008 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Kuru, S. (2007). Muğla Üniversitesi’nin örgütsel öğrenme açısından incelenmesi (Yayın No. 209051) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 17.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Martin De Holan, P. and Phillips, N. (2004a). Organizational forgetting as a strategy. Strategic Organization, 2, 423-433. https://doi.org/10.1177/1476127004047620 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Martin De Holan, P. and Phillips, N. (2004b). Remembering of things past?: the dynamics of organizational forgetting. Management Science, 50 (11), 1603-1613. https://doi.org/10.1287/mnsc.1040.0273 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Martin De Holan, P., Phillips, N. and Lawrence, T. (2004). Managing organizational forgetting. Sloan Management Review, 45 (2), 45-51. https://www.proquest.com/docview/224963188?pqorigsite=gscholar&fromopenview=true adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Martin De Holan, P. and Phillips, N. (2011). Organizational forgetting. Mark Easterby-Smith ve Marjorie E. Lyles (Eds.), Handbook of organizational learning and knowledge management içinde (s. 433-451)(2nd Ed.). Wiley.
  • Martin De Holan, P. (2011). Organizational forgetting, unlearning, and memory systems. Journal of Management Inquiry, 20 (3), 302-304. https://doi.org/10.1177/1056492611409651 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Menteşe, S. (2013). İlköğretim öğretmenlerinin öğrenen örgüte ilişkin görüşleri. International Journal of Social Science, 6 (3), 451-478. https://web.archive.org/web/20201210040940id_/https://jasstudies.com/files/jass_makaleler/1186292710_23Mente%C5%9FeSabit_S-451-478.pdf adresinden 17.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Mirvis, P.H. and Kanter, D.L. (1991). Beyond demography: a psychographic profile of the workforce. Human Resource Management, 30 (1), 45-68. https://doi.org/10.1002/hrm.3930300104 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Mohammadi, Z. and Salavati, A. (2015). The study of relationship between organization's forgetting and innovation in Keshavarzi and Tejarat bank branches in Sanadaj. Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences, 5 (S4), 519-524. http://www.cibtech.org/sp.ed/jls/2015/04/66-JLS-S4-67-Zhila-THE-SANADAJ.pdf adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Nafei, W.A. (2017). The impact of organizational forgetting on knowledge management: evidence from pharmaceutical industry in Egypt. International Business Research, 10 (11), 193-205. https://www.ccsenet.org/journal/index.php/ibr/article/view/70720 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Nafei, W.A. (2019). The influence of organizational forgetting on organizational performance: evidence from pharmaceutical industry in Egypt. Case Studies Journal, 8 (2), 114-122. http://www.casestudiesjournal.com/Volume%208%20Issue%202%20Paper%2010.pdf adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Newstrom, J.W. (1983). The management of unlearning: exploding the "Clean Slate" fallacy. Training and Development Journal, 37 (8), 36-39. https://eric.ed.gov/?id=EJ306251 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • North, K. and Kumta, G. (2014). Knowledge management: value creation through organizational learning. Springer International Publishing.
  • Nystrom, P.C. and Starbuck, W.H. (1984). To avoid organizational crises, unlearn. Organizational Dynamics, 12, 53-65. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/0090261684900111 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Okada, K. (2013). Is omega squared less biased? A comparison of three major effect size indices in one-way ANOVA. Behaviormetrika, 40 (2), 129-147. https://link.springer.com/article/10.2333/bhmk.40.129 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Olejnik, S. and Algina, J. (2003). Generalized eta and omega squared statistics: measures of effect size for some common research designs. Psychological methods, 8 (4), 434-447. https://doi.org/10.1037/1082-989X.8.4.434 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Orth, D. and Schuldis, P. M. (2021). Organizational learning and unlearning capabilities for resilience during COVID-19. The Learning Organization, 28 (6), 509-522. https://doi.org/10.1108/TLO-07-2020-0130 adresinden 25.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Othman, R. and Hashim, A. N. (2004). Typologizing organizational amnesia. The Learning Organization, 11, 273-284. https://doi.org/10.1108/09696470410533021 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Pircher, R. and Pausits, A. (2011). Information and knowledge management at higher education institutions. Management Information Systems, 6(2), 8-16. https://www.ef.uns.ac.rs/mis/archive-pdf/2011%20-%20No2/02_Pircher,%20Pausits.pdf adresinden 15.12.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Pollitt, C. (2000). Institutional amnesia: a paradox of the 'information age'?. Prometheus, 18 (1), 5-16. https://doi.org/10.1080/08109020050000627 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Rowley, J. (2000). Is higher education ready for knowledge management?. International Journal of Educational Management, 14 (7), 325-333. https://doi.org/10.1108/09513540010378978 adresinden 15.12.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Scheffe, H. (1959). The analysis of variance. John Wiley Press.
  • Senge, P.M. (2016). Beşinci disiplin: Öğrenen organizasyon sanatı ve uygulaması (Çev: A. İldeniz, A. Doğukan, B. Pala) (17. Baskı). Yapı Kredi Yayınları.
  • Tiltay, M. A. (2009). Anadolu Üniversitesi’nin öğrenen örgüt olma özelliklerine ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri (Yayın No. 228493) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 17.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Ünal, A. (2014). Örgütsel öğrenme mekanizmalarının okullarda kullanılması konusunda öğretmen görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 19-32. https://doi.org/10.9779/PUJE551 adresinden 18.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Wang, X., Qi, Y. and Zhao, Y. (2019). Individual unlearning, organizational unlearning and strategic flexibility. Baltic Journal of Management, 14 (1), 2-18. https://doi.org/10.1108/BJM-10-2017-0324 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Wang, X., Xi, Y., Xie, J., Zhao, Y. (2017). Organizational unlearning and knowledge transfer in cross-border M&A: the roles of routine and knowledge compatibility. Journal of Knowledge Management, 21 (6), 1580-1595. https://doi.org/10.1108/JKM-03-2017-0091 adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldız, B. (2019). Örgütsel unutmanın örgütsel yenilikçiliğe etkisinde değişime yönelik tutumun ve sosyal desteğin rolü (Yayın No. 605195) [Yayınlanmamış doktora tezi, İstanbul Arel Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldız, İ., ve Keskinkılıç, M. (8- 10 Ekim 2015). İş zekası sistemlerinin örgütsel unutma üzerinde etkisi. 2. Ulusal Yönetim Bilişim Sistemleri Kongresi bildiri özetleri kitabı içinde (ss. s. 966-976). Erzurum, Türkiye. https://docplayer.biz.tr/755252-2-ulusal-yonetim-bilisim-sistemleri-kongresi.html adresinden 01.08.2021 tarihinde erişilmiştir.
There are 72 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Damla Ayduğ 0000-0001-8348-5098

Esmahan Agaoglu 0000-0001-5473-9554

Project Number 1807E273 no.lu proje
Publication Date January 7, 2022
Submission Date July 8, 2021
Published in Issue Year 2022 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Ayduğ, D., & Agaoglu, E. (2022). Öğretim Elemanlarının Yükseköğretim Kurumlarının Örgütsel Unutma Düzeyine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 12(1), 192-219. https://doi.org/10.18039/ajesi.967954
AMA Ayduğ D, Agaoglu E. Öğretim Elemanlarının Yükseköğretim Kurumlarının Örgütsel Unutma Düzeyine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. AJESI. January 2022;12(1):192-219. doi:10.18039/ajesi.967954
Chicago Ayduğ, Damla, and Esmahan Agaoglu. “Öğretim Elemanlarının Yükseköğretim Kurumlarının Örgütsel Unutma Düzeyine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 12, no. 1 (January 2022): 192-219. https://doi.org/10.18039/ajesi.967954.
EndNote Ayduğ D, Agaoglu E (January 1, 2022) Öğretim Elemanlarının Yükseköğretim Kurumlarının Örgütsel Unutma Düzeyine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International 12 1 192–219.
IEEE D. Ayduğ and E. Agaoglu, “Öğretim Elemanlarının Yükseköğretim Kurumlarının Örgütsel Unutma Düzeyine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”, AJESI, vol. 12, no. 1, pp. 192–219, 2022, doi: 10.18039/ajesi.967954.
ISNAD Ayduğ, Damla - Agaoglu, Esmahan. “Öğretim Elemanlarının Yükseköğretim Kurumlarının Örgütsel Unutma Düzeyine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 12/1 (January 2022), 192-219. https://doi.org/10.18039/ajesi.967954.
JAMA Ayduğ D, Agaoglu E. Öğretim Elemanlarının Yükseköğretim Kurumlarının Örgütsel Unutma Düzeyine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. AJESI. 2022;12:192–219.
MLA Ayduğ, Damla and Esmahan Agaoglu. “Öğretim Elemanlarının Yükseköğretim Kurumlarının Örgütsel Unutma Düzeyine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, vol. 12, no. 1, 2022, pp. 192-19, doi:10.18039/ajesi.967954.
Vancouver Ayduğ D, Agaoglu E. Öğretim Elemanlarının Yükseköğretim Kurumlarının Örgütsel Unutma Düzeyine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. AJESI. 2022;12(1):192-219.