Developments in information and communication technologies caused an increase in the possession of digital tools and facilitated their use. The use of digital tools, especially the internet, now starts below the age of two. In this sense, during early childhood, parents have a great responsibility as they are primarily responsible for their children’s “digital exposure.” They need mediation strategies to determine their children’s use of digital tools. This study aims to examine the parental mediation situations of the parents of preschool children. This study, conducted as a survey model, adapted the Parental Mediation Scale to the preschool level as a data collection tool. The participants of the study consisted of 108 parents of preschool children. The results of the study determined that the parental role (mother‒father) and educational status of parents affected parental mediation strategies; whereas, the number of children, internet usage experience, income status, and the age of the parents or children did not affect said strategies. The qualitative analysis indicated that the parents have many concerns about the social‒emotional and physical problems that may occur due to internet use in children from an early age. It is among the other qualitative results that parents prefer more direct intervention techniques and technical solutions to protect their children from the risks of the internet. As a result of the research, this study presents suggestions to parents and researchers for future studies on children’s conscious use of digital tools.
effects of internet on pre-schoolers mediation strategies parental mediation
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler dijital araçların sahiplik durumunun artmasını ve kullanımının kolaylaşmasını sağlamıştır. Dijital araçların ve özellikle internet kullanımının iki yaşın altına düştüğü gözlenmektedir. Bu noktada erken çocukluk dönemi ebeveynlerine büyük sorumluluk düşmektedir. Çünkü çocuklarının dijital araç kullanımından birincil derecede sorumludurlar. Çocuklarının dijital araç kullanımlarını belirlemek için arabuluculuk stratejilerine ihtiyaç duymaktadırlar. Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin ebeveyn arabuluculuk durumlarının incelenmesidir. Tarama modeline dayalı olarak yürütülen çalışmada veri toplama aracı olarak Ebeveyn Arabuluculuğu Ölçeği okul öncesi düzeye uyarlanmıştır. Çalışmanın katılımcılarını okul öncesi dönemde çocuğu bulunan 108 ebeveyn oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda ebeveyn arabuluculuğu stratejilerinde ebeveyn rolünün (anne-baba), ebeveynlerin eğitim durumlarının etkili olduğu; çocuk sayısının, internet kullanım deneyiminin, gelir durumunun ve ebeveyn veya çocukların yaşının etkili olmadığı belirlenmiştir. Yapılan nitel analizlerde ise ebeveynlerin, çocuklarda erken yaşlardan itibaren internet kullanımına bağlı oluşabilecek sosyal-duygusal ve fiziksel problemlere yönelik kaygılarının yoğunlukta olduğu anlaşılmıştır. Ebeveynlerin çocuklarını internet risklerinden korumak adına daha çok doğrudan müdahale tekniklerini ve teknik çözümleri tercih ettikleri ulaşılan diğer nitel sonuçlar arasındadır. Araştırma sonucunda ise çocukların dijital araçları bilinçli kullanmalarına ilişkin ebeveynlere ve sonraki çalışmalar için araştırmacılara öneriler sunulmuştur.
Okul öncesi çocuklarına internetin etkisi arabuluculuk stratejileri ebeveyn arabuluculuğu
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.