Research Article
BibTex RIS Cite

Benefit from Family in Cultural Heritage Education According to Social Studies Teachers

Year 2025, Volume: 15 Issue: 2, 553 - 592, 27.06.2025
https://doi.org/10.18039/ajesi.1615317

Abstract

Cultural heritage includes cultural elements that people have created, accumulated and transferred to future generations from past to present. Taught in primary and secondary schools, the social studies course covers subjects related to cultural heritage over a broad range of content and remains as one of the basic courses in which cultural heritage education will be carried out while family, which is the very first institution where we obtain our knowledge about culture, is also an important resource that can be used in cultural heritage education within the scope of social studies course. This research aims to reveal the opinions and experiences of social studies teachers regarding family participation in cultural heritage education in the social studies course. Basic qualitative research design was adopted in the study. Participants of the study consisted of twenty social studies teachers working in secondary schools in Eskisehir in the 2021-2022 educational year. The research data were collected using semi- structured interview technique and analysed through deductive analysis. As a result of the research, social studies teachers ensuring family participation in cultural heritage education for teachers, students and families it turned out that they were of the opinion that there would be various benefits. Moreover, it has also been revealed that social studies teachers' think that it will have various benefits for teachers, students and families, and will contribute to the creation of an effective and fun learning environment. Social studies teachers have stated that they do various activities in and out of school with the participation of families for cultural heritage education. In line with the results obtained from the research, it can be recommended to create awareness among families and teachers about ensuring family participation in cultural heritage education in social studies course and to carry out practical researches by ensuring family participation in cultural heritage education in social studies course.

References

  • Ablak, S., Dikmenli, Y. ve Çetin, T. (2014). Üniversite öğrencilerinin Kırşehir’in tarihi ve kültürel turizm değerlerine yönelik farkındalıkları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 171-186.
  • Akbaşlı, S. ve Kavak, Y. (2008). Orta öğretim okullarındaki okul aile birliklerinin görevlerini gerçekleştirme düzeyi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 1-21.
  • Akbaşlı S. ve Diş O. (2019). Öğretmen görüşlerine göre okul-aile iş birliğinin okul ortamına yararları. Electronic Turkish Studies, 14(7), 3597-3613.
  • Akkaya, M. (2007). Öğretmenlerin ve velilerin okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan aile katılımı çalışmalarına ilişkin görüşleri. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Anadolu Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Akpınar, M. ve Genç, İ. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kültür kavramına ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 249-268.
  • Aktaş Arnas, Y. (2017). Okul öncesi eğitimde aile katılımı. Y. Aktaş Arnas, (Ed.). Aile eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı içinde (s. 54-63). Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Aladağ, E., Akkaya, D. ve Şensöz, G. (2014). Sosyal bilgiler dersinde sanal müze kullanımının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 199-217.
  • Altan, S. (2019). Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan aile katılımı çalışmalarının ebeveynlerin yaşam boyu öğrenme becerilerine katkısı. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bartın Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Argon, T. ve Kıyıcı, C. (2012). İlköğretim kurumlarında ailelerin eğitim sürecine katılımlarına yönelik öğretmen görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 80-95.
  • Aslan, E. ve Çulha B. (2008). “Kimiz biz” Türkiye’deki ilköğretim okullarında “ulusal kimlik” ve “kültürel miras eğitimi”. M. Safran ve D. Dilek (Ed.). 21. yüzyılda kimlik, vatandaşlık ve tarih eğitimi içinde (s. 131-133). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
  • Aslanargun, E. (2007). Okul-aile iş birliği ve öğrenci başarısı üzerine bir tarama çalışma. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(18), 119–135.
  • Atakan, H. (2010). Okulöncesi eğitiminde aile katılımı çalışmalarının öğretmen ve ebeveyn görüşlerine göre değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Onsekiz Mart Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Atılkan, H. (2022). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin somut olmayan kültürel mirasa ilişkin görüşleri (Karabük il örneği). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Karabük Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.07.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Avcı, C. ve Öner, G. (2015). Tarihi mekânlar ile sosyal bilgiler öğretimi: Sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüş ve önerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 108-133.
  • Avcı, M. ve Memişoğlu, H. (2016). Kültürel miras eğitimine ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. İlköğretim Online, 15(1), 104-124. http://dx.doi.org/10.17051/io.2016.42123. (Erişim tarihi: 16.07.2022)
  • Avcıkurt, C. (2015). Turizm sosyolojisi genel ve yapısal yaklaşım. (4. Baskı). Detay Yayıncılık.
  • Azrak, S. ve Yalçınkaya, E. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimine ilişkin görüşleri (Denizli şehri örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1307-1320.
  • Bailey, L. M. (2007). Integrated curriculum: What parents tell us about their children’s experience. Education Forum, 64(3), 236–242.
  • Balcı, A. ve Tezel Şahin, F. (2018). Öğretmen-aile iletişiminde Whatsapp uygulamasının kullanımı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(2),749-776.
  • Balkar, B. (2009). Okul aile iş birliği sürecine ilişkin veli ve öğretmen görüşleri üzerine nitel bir çalışma. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(36), 105- 123.
  • Ballı, M. (2022). Sosyal bilgiler dersi değer eğitimi etkinliklerinde aile katılımı: Öğretmen görüşleri ve uygulamaları. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Anadolu Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Barge, J.K. ve Loges, E.W. (2003). Parent, student and teacher perceptions of parental involvement. Journal Of Applied Communication Research, 31(2), 140-163.
  • Berger, E.H. ve Riojas Cortez, M. (2015). Parents as partners in education: Families and schools working together. Pearson.
  • Bilaloğlu, R. (2014). Okul öncesi eğitimde aile katılımı etkinliklerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlar ve aile katılımı etkinliklerinin dil-matematik becerilerinin geliştirilmesine etkisi. [Yayımlanmamış doktora tezi]. Çukurova Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.07.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Bilaloğlu, R. ve Aktaş Arnas, Y. (2019). Okul öncesi eğitimde aile katılımı engelleri ve süreçte karşılaşılan sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 804-823. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Programı. (t.y.). News from UNDP Türkiye. https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home.html (Erişim tarihi: 18 Ağustos 2022)
  • Biricik, Z. (2022). Yeni iletişim teknolojileri ile değişen çocukluk kültürü: Dijital çocukluk. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(Dijitalleşme), 108–124. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1125228
  • Bower, H.A. & Griffin, D. (2011). Can the epstein model of parental involvement work in a high-minority, high-poverty elementary school? A case study. Professional School Counseling, 15(2), 77-87.
  • Castro, M., Expósito-Casas, E., López-Martín, E., Lizasoain, L., Navarro-Asencio, E. & Gaviria, J.L. (2015). Parental involvement on student academic achievement: A meta-analysis. Educational Research Review, 14, 33-46.
  • Creswell, J.W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün ve S.B. Demir, Çev.). Siyasal Kitabevi.
  • Çağdaş, A., Özel, E. ve Konca A.S. (2016). İlkokul başlangıcında velilerin aile katılım düzeylerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(4), 891-908.
  • Çalışkan, E.F. (2022). İlkokulda aile katılımı: Veliler ne düşünüyor? Rumeli Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 31, 328-347.
  • Çamlıbel Çakmak, Ö. (2010). Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(20), 1-17.
  • Çankaya, E. (2006). Somut olmayan kültürel mirasın müzecilik bağlamında korunması. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.07.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Çengelci, T. (2012). Sosyal bilgiler öğretim programında somut olmayan kültürel mirasın yeri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 185-203.
  • Çepni, O. ve Kılcan, B. (2019). Veliler açısından sosyal bilgiler dersi ne ifade ediyor? Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(4), 3247-3265.
  • Çetin, T., Kuş, Z. ve Karatekin, K. (2010). Sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin gezi- gözlem yöntemine ilişkin görüşleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 158- 180.
  • Çıkar, İ. (2019). İlkokul ve ortaokul düzeyinde aile katılımının veli görüşleri doğrultusunda incelenmesi: Van ili örneği. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yüzüncü Yıl Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Çıkar, İ. ve Aslan, M. (2022). Çeşitli boyutlarıyla aile katılımı: Nitel bir çözümleme. Vankulu Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9, 32-52. Çiftçi, M. ve Bal, N.P. (2015). Ortaokul öğrencilerinin anne-baba katılım düzeyi ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 12(1), 363-384.
  • Çulha Özbaş, B. (2009). İlköğretim sosyal bilgiler derslerinde kültürel miras eğitimi. M. Safran. (Ed.), Sosyal bilgiler eğitimi içinde (s.702- 718). Pegem Akademi.
  • Dearing, E., Kreider, H., Simpkins, S. & Weiss, H.B. (2006). Family involvement in school and lowincome children’s literacy: Longitudinal associations between and within families. Journal of Educational Psychology, 98(4), 653–664.
  • Demir, Y. ve Şenyurt, S. (2022). Sosyal bilgiler dersinde veli eşliğinde gerçekleştirilen inceleme gezilerinin etkililiği. Milli Eğitim Dergisi, 51(236), 3001-3030.
  • Deveci, H. (2008). Learning from parents and learning with parents in social studies. World Applied Science, 3 (5), 715-724.
  • Deveci, H. (2009). Hayat bilgisi öğretiminde aile katılımı. B. Tay (Ed.), Hayat bilgisi öğretimi içinde (ss. 3-35). Maya Akademi.
  • Doğan, U.C. (2018). Ailenin katılım ve desteği ile ilkokul öğrencilerinin İngilizce dersi akademik başarısı arasındaki ilişkiler. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Maltepe Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Dönmez, C. ve Yeşilbursa, C.C. (2014). Kültürel miras eğitiminin öğrencilerin somut kültürel mirasa yönelik tutumlarına etkisi. İlköğretim Online, 13(2), 425-442.
  • Durmuş, E. (2016). Ortaöğretim kurumlarında öğretmenlerin aile katılımıyla ilgili görüşlerinin incelenmesi: İstanbul-Sultanbeyli örneği. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık. Eliason, C. & Jenkins, L. (2003). A practical guide early childhood curriculum. New Jersey Colombus: Merrill Prentice Hall Upper Saddle River.
  • Erdoğan, Ç. ve Demirkasımoğlu, N. (2010). Ailelerin eğitim sürecine katılımına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(3), 399-431. Ferguson, R. & Pye, E. (2004). Our students and ourselves: Approaching a course design. Journal of Socıal Polıcy, 33(2), 289-320.
  • Finders, M. & Lewis, C. (1994). Why some parents don't come to school. Educational Leadership, 51(8), 50-54.
  • Flynn, G.V. (2007). Increasing parental involvement in our schools: The need to overcome obstacles, promote critical behaviors, and provide teacher training. Journal of College Teaching & Learning, 4(2), 23-30.
  • Garst, B.A. ve McCawley, P.F. (2015). Solving problems, ensuring relevance, and facilitating change: The evolution of needs assessment within cooperative extension. Journal of Human Sciences and Extension, 3(2), 26–47.
  • Gimenez, J.E., Ruiz, R.M.A. & Listan, M.F. (2008). Primary and secondary teachers conceptions about heritage and heritage education: A comparative analysis. Teacher and Teacher Education, 24, 2095-2107.
  • Göktaş, İ. (2015). Aile girişli sosyal beceri eğitimi programlarının tek başına ve birlikte 4-5 yaş arası sosyal gereksinimler ve anne-çocuk ilişkileri düzeyini incelemek. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 05.07.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Gross, D. & Grady, J. (2002). Group-based parent training for preventing mental health disorders in children. Issues in Mental Health Nursing, 23(4), 367-383.
  • Gubbins, V. & Otero, G. (2020). Determinants of parental involvement in primary school: Evidence from Chile. Educational Review, 72(2), 137-156.
  • Güler Yıldız, T. (2017). Ailenin tanımı, tarihsel gelişimi ve aile çeşitleri. T. Güler Yıldız, (Ed.). Anne baba eğitimi içinde (ss. 13-35). Pegem Akademi.
  • Gülmez, H. (2014). Veli eğitimiyle desteklenmiş maddenin değişimi ünitesi öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adıyaman Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Gündoğdu, S. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uyguladıkları aile katılım çalışmalarının incelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(35), 1849-1874.
  • Gürdoğan Bayır, Ö. ve Çengelci Köse, T. (2019). Kültürel miras ve korunmasına ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1827-1840.
  • Gürel, D. ve Çetin, T. (2018). Sosyal bilgiler dersi ve kültür aktarımında edindiği rol üzerine bir inceleme. AJELI-Anadolu Eğitimde Liderlik ve Öğretim Dergisi, 6(2), 22-40.
  • Gürkan, B. (2015). Sosyal bilgiler ders kitaplarının somut olmayan kültürel miras açısından incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Çukurova Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 05.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Haddad, N.A. (2014). Heritage multimedia and children edutainment: assessment and recommendations. Advances in Multimedia, 2014, 1-14.
  • Halaç, H.H. ve Demir, İ. (2017). Toplumsal hafızamız kültürel mirasımız. Journal of International Social Research, 10(52), 1141-1145.
  • Hereduc, A. (2005). Heritage in the classroom: A practical manuel for teachers. Creative Education, 7(3). Retrieved August 13, 2022, from, http://www.hereduc.net/hereduc/date
  • Hill, N.E. & Taylor, L.C. (2004). Parental school involvement and children’s academic achievement. American Psychological Society, 13(4), 161-164.
  • Hornby G.ve Blackwell, L. (2018) Barriers to parental involvement in education: An update. Educational Review, 70(1), 109-119.
  • Hornby, G. (2011). Parental involvement in childhood education. Springer.
  • Hovater, S.E. (2007). Developing cultural awareness: A grounded theory study of pre- service teachers’ field experiences in Taiwan. [Unpublished PhD thesis]. University of Nebraska. Retrieved July 1, 2022, from, https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1013&context=cehsdiss
  • İstanbul Proje Koordinasyon Birimi (İPKB) (2014). Kültürel mirasın korunması. https://www.ipkb.gov.tr/e-kutuphane-kategorisi/ismep-yayinlari/ismep-rehber-kitaplari/ adresinden 1.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Jančič, P. & Hus, V. (2018). Treatment of cultural heritage content in the subject social studies in primary school. Creative Education, 9(5), 702.
  • Jeynes, W.H. (2005). A meta-analysis of the relation of parental involvement to urban elementary school student academic achievement. Urban Education, 42(3), 237– 269.
  • Kaçan, M. O., Dönmez, Z. ve Kimzan, İ. (2020). Okul öncesi eğitimde aile katılımı: Anne ve baba görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 170-179.
  • Kafesoğlu, İ. (2007). Türk milli kültürü (26. Baskı). Ötüken.
  • Kafol, S. B., Dena, O. & Znidarsic, J. (2015). Opinion of the slovenian preschool teachers about arts and cultural education in Kindergarten. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197, 1317-1325.
  • Karakuş, C. (2017). Sosyal bilgiler öğretim programı somut olmayan kültürel miras kazanımlarında ilişkilendirmelerin yeri. International Journal of Innovative Research in Education, 4(1), 8-16.
  • Kılıç, Z. (2010). İlköğretimde hayat bilgisi dersinde aile katılımı çalışmaları. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Anadolu Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Kılınç, A.Ç., Çepni, O., Kılcan, B. ve Palaz, T. (2017). Öğretim üyelerinin görüşlerine göre Türkiye’de yeni kurulan üniversitelerin sorunları: Nitel bir araştırma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2, 282-293.
  • Kiper, P. (2004). Küreselleşme sürecinde kentlerimize giren yeni tüketim mekânları ve yitirilen kent kimlikleri. Planlama, 4, 14-18.
  • Köroğlu, Ö., Yıldırım, H.U. ve Avcıkurt, C. (2018). Kültürel miras kavramına ilişkin algıların metaforanalizi yoluyla incelenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 5(1), 98- 113.
  • Kurtuldu, B.S. (2010). Okulöncesi eğitiminde okul aile ilişkilerinde yaşanan sorunların öğretmen ve veli görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Selçuk Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 05.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Lee, S. & Bang, Y.S. (2011). Listening to teacher lore: The challenges and resources of Korean heritage language teachers. Teaching and Teacher Education, 27(2), 387- 394.
  • Levy, S.A. (2016). Parents׳, students׳ and teachers׳ beliefs about teaching heritage histories in public school history classrooms. The Journal of Social Studies Research, 40(1), 5-20.
  • Maxwell, J.A. (2008). Designing a qualitative study. The Sage Handbook of Applied Social Research Methods, 2, 214-253.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ adresinden 12.01.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2024). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli. https://tymm.meb.gov.tr/ogretim-programlari/sosyal-bilgiler-dersi adresinden 12.12.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Merriam, S.B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev.). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Mertol, H. (2009). Sosyal bilgiler derslerinde çocuk edebiyatı ürünlerinden yararlanma (Mustafa Ruhi şirin örneği). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziosmanpaşa Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Morrison, G.S. (2003). Fundamentals of early childhood education. New Jersey: Ohio.
  • Mustak, S. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimine ilişkin görüşleri (Denizli şehri örneği). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ömer Halisdemir Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 02.08.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Neuman, L.W. (2014). Social research methods: qualitative and quantitative approaches (7. Baskı). Pearson Education Limited.
  • Ogelman, H.G. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımı çalışmaları: Denizli ili örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 259-284.
  • Oruç, Ş. (2009). Sosyal bilgiler 6. sınıf ders kitaplarında edebi ürünler. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(2), 9-24.
  • Ömeroğlu, E. Yazıcı, Z. ve Dere, H. (2003). Okul öncesi eğitim kurumlarında ebeveynin eğitime katılımı: Erken çocuklukta gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar. Morpa Kültür Yayınları.
  • Özcan, Ç. ve Aydoğan, Y. (2014). Aile katilimi ile çocuklarin akademik benlik saygisi arasindaki ilişkinin anne-baba görüşlerine göre incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 44(202), 19-36.
  • Özdemir, Y. (2019). Erken çocukluk eğitiminde, somut olmayan kültürel miras aktarımı: Aile katılım programının rolü (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özgan, H. ve Aydın, Z. (2010). Okul-aile işbirliğine ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri. E-Journal Of New World Sciences Academy Education Sciences, 5(30), 1169-1189.
  • Öztürk, C. ve Otluoğlu, R. (2002). Sosyal bilgiler öğretiminde yazılı edebiyat ürünlerini ders aracı olarak kullanmanın duyuşsal davranış özelliklerini kazanmaya etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(15), 173-182.
  • Öztürk, H.M., Güngör, H. ve Ogelman, H.G. (2021). Okul öncesi dönemde kültürel miras eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri: Denizli ili örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 175-203.
  • Pehlivan, A. (2015). Açık ve örgün eğitim sosyal bilgiler ders kitapları ve öğretim programında somut olmayan kültürel miras ögelerinin incelenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Anadolu Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Peker, N. (2014). Sosyal bilgiler dersinde sanal müze kullanımı ve sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının sanal müze kullanımına yönelik tutumları. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Aksaray Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Punako, R. (2018). Computer-supported collaborative learning using augmented and virtual reality in museum education. [Unpublished PhD thesis]. Southeastern University. Retrieved July 15, 2022, from, https://www.proquest.com/docview/2087704237?pq-origsite=gscholar&fromopenview=true&sourcetype=Dissertations%20&%20Theses
  • Rejuso II, S.E. (2021). Barriers of parental involvement: Basis for a proposed action plan. International Journal of Research in Engineering, Science and Management, 4(9), 11-14.
  • Sadık, F. ve Doğanay, A. (2008). Problem davranışlarla baş etme sürecinde öğretmen, öğrenci ve veli beklentileri. Milli Eğitim Dergisi, 178, 24-43.
  • Safran, M. (2011). Sosyal bilgiler öğretimine bakış. B. Tay ve A. Öcal (Ed.), Özel öğretim yöntemleriyle sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 1-19). Pegem Yayıncılık.
  • Selanik Ay, T. ve Aydoğdu, B. (2016). Sınıf öğretmenlerinin aile katılımına yönelik görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(23), 562-590.
  • Selanik Ay, T. ve Kurtdede Fidan, N. (2013). Öğretmen adaylarının “kültürel miras” kavramına ilişkin metaforları. Türk Araştırmaları Dergisi, 8(12), 1135-1152.
  • Sertkaya, B.K. (2010). İlköğretim ikinci kademe sosyal bilgiler dersi öğretiminde kültür aktarımı ve kültürel kimlik geliştirme. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Sezer, İ. (2017). Kültürel mirasın turizm açısından değerlendirilmesi: Taşköprü ilçesi örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 175-198.
  • Srivastava, S. (2015). A study of awareness of cultural heritage among the teachers at university level. Universal Journal of Educational Research, 3(5), 336-344.
  • Stanley, J.L., Vaterlaus, M., Tulane, S. & Beckert, T.E. (2017). A place for technology in parent education: An exploratory study of parent perceptions. Marriage and Family Review, 53(8), 811-825.
  • Stone, P.G. & Molyneaux, B. (1994). The presented past: Heritage, museums, and education. Routledge.
  • Stringer, E. T. (2008). Action research in education (2nd ed.). Pearson Education.
  • Şeker, M. (2009). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin performans görevlerindeki başarıları ile ailelerinin eğitim-öğretim çalışmalarına katılım düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Çukurova Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Şimşek, H. ve Tanaydın, D. (2002). İlköğretimde veli katılımı: Öğretmen veli psikolojik danışman üçgeni. İlköğretim Online, 1(1), 12-16.
  • Tabak, H. (2020). Eğitime aile katılımı: Sosyo-ekonomik özellikler etkiliyor mu? Ondokuz Mayis University Journal Of Education Faculty, 39(1), 104-121.
  • Taşdemir, M. (2018). Ortaokul altıncı sınıf sosyal bilgiler ders kitabı metinlerinin kültürel mirasa duyarlılık değeri açısından incelenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Taylor, K. (2004). Cultural heritage management: A possible role for charters and principles in Asia. International Journal of Heritage Studies, 10(5), 417-433.
  • Temel, Z.F. (2001). Okul öncesi eğitime ana-babanın katılımı. Gazi Üniversitesi Anaokulu/Anasınıfı Öğretmeni El Kitabı. Ya-Pa Yayınları.
  • Toran, M. ve Özgen, Z. (2018). Okul öncesi eğitimde aile katılımı: Öğretmenler ne düşünüyor, ne yapıyor? Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 229-245.
  • Tosun, T. ve Çalışkan, H. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarının kültür ve miras öğrenme alanına ilişkin pedagojik alan bilgilerinin analizi. Disiplinlerarası Eğitim Dergisi: Teori ve Uygulama, 2(1), 1-22.
  • Troncale, J.M. (2011). The role of family and community partnerships in social studies education: Practices of K-3 Natıonal Board Certified teachers. [Unpublished PhD thesis]. The University of Alabama. Retrieved June 1, 2022, from, https://ir.ua.edu/items/c362db6e-f6a1-4252-840d-1fb3537d0f65
  • Turgut, G. (2015). Sosyal bilgiler dersinde bir eğitim aracı olarak sanal müzelerden yararlanma. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adnan Menderes Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Türe, H. ve Deveci, H. (2021). Sosyal bilgiler dersinde aile katılımına dayalı etkinliklerden yararlanma: bir eylem araştırması. Eğitim ve Bilim, 46(205), 409- 452.
  • Türk Dil Kurumu (2021). Büyük Türkçe sözlük. https://www.tdk.gov.tr/ adresinden 10.07.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Türe, H. (2022). Kültürel miras eğitiminde aile katılımı: Öğretmen ve ailelerin sanal müze uygulamalarına ilişkin görüşleri. IJOEEC, International Journal of Eurasian Education and Culture. 7(18), 1689-1756.
  • Ulusoy, K. (2009). Sosyal bilgiler dersi kültür ve miras öğrenme alanının işlenişinin 4. ve 5. sınıf öğrencileri tarafından değerlendirilmesi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 18. http://akademikbakis.org/18/11sosyal.pdf adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Ustaoğlu, A. (2012). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersi Türk tarihinde yolculuk ünitesinde sanal müzelerin kullanımının öğrenci başarısına etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 15.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Ünal, A., Yıldırım, A. ve Çelik, M. (2010). İlköğretim okulu müdür ve öğretmenlerinin velilere ilişkin algılarının analizi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 261- 272.
  • Ünüvar, P. (2010). Aile katılımı çalışmalarına yönelik ebeveyn ve öğretmen görüşlerinin karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(3), 719-730.
  • Van Voorhis, F.L. (2011). Adding families to the homework equation: A longitudinal study of mathematics achievement. Education and Urban Society, 43 (39), 313- 338.
  • Vural, D.E. ve Kocabaş, A. (2016). Okul öncesi eğitim ve aile katılımı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59),1174-1185.
  • Wilder, S. (2014). Effects of parental involvement on academic achievement: A metasynthesis. Educational Review, 66(3), 377-397.
  • Yağar, F. ve Dökme, S. (2018). Niteliksel araştırmaların planlanması: Araştırma soruları, örneklem seçimi, geçerlik ve güvenirlik. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(3), 1-9.
  • Yalçinkaya, E. (2015). Pre-service teachers’ views on intangible cultural heritage and its protection. The Anthropologist, 22(1), 64-72.
  • Yeşilbursa, C.C. (2011). Sosyal bilgilerde miras eğitiminin öğrencilerin somut kültürel mirasa karşı tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 02.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldırım C.M. ve Dönmez B. (2008). Okul-aile iş birliğine ilişkin bir araştırma (İstiklal İlköğretim Okulu örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 98-115.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.

Sosyal Bilgiler Öğretmenlerine Göre Kültürel Miras Eğitiminde Aileden Yararlanma

Year 2025, Volume: 15 Issue: 2, 553 - 592, 27.06.2025
https://doi.org/10.18039/ajesi.1615317

Abstract

Kültürel miras geçmişten günümüze insanların oluşturduğu, biriktirdiği ve gelecek nesillere aktardığı kültürel unsurları kapsamaktadır. İlkokul ve ortaokulda okutulan içeriğinde geniş biçimde kültürel mirasa yönelik konulara yer verilen sosyal bilgiler dersi kültürel miras eğitimi gerçekleştirilecek temel derslerden biridir. Kültüre ilişkin bilgilerin ilk edinildiği kurum olan aile sosyal bilgiler dersi kapsamında gerçekleştirilen kültürel miras eğitiminde yararlanılabilecek önemli bir kaynaktır. Bu araştırmada sosyal bilgiler dersinde kültürel miras eğitimine aile katılımı sağlanmasına yönelik sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüş ve deneyimlerinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Araştırmada temel nitel araştırma deseni benimsenmiştir. Araştırmanın katılımcıları 2021-2022 öğretim yılında Eskişehir iline bağlı ortaokullarda görev yapmakta olan 20 sosyal bilgiler öğretmeninden oluşmuştur. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Veriler tümdengelim analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmenlerinin kültürel miras eğitimine aile katılımı sağlanmasının öğretmenlere, öğrencilere ve ailelere çeşitli yararları olacağı, etkili ve eğlenceli öğrenme ortamı oluşmasına katkı sağlayacağı görüşünde oldukları ortaya çıkmıştır. Sosyal bilgiler öğretmenleri kültürel miras eğitimine yönelik ailelerin katılımıyla okulda ve okul dışında çeşitli etkinlikler yaptıklarını belirtmişlerdir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda sosyal bilgiler dersinde kültürel miras eğitimine aile katılımı sağlanması konusunda aileler ile öğretmenlerin bilgilendirilmesi ve sosyal bilgiler dersinde kültürel miras eğitimine aile katılımı sağlanarak uygulamaya dayalı araştırmalar gerçekleştirilmesi önerilebilir.

Ethical Statement

Araştırmanın etiğini sağlamak amacıyla ilk olarak Anadolu Üniversitesi Etik Kurul Komisyonu’ndan 29.06.2021 tarihinde 80561 protokol numarası ile onay alınmıştır. Etik kurul izninden sonra Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden araştırma izni alınmıştır.

References

  • Ablak, S., Dikmenli, Y. ve Çetin, T. (2014). Üniversite öğrencilerinin Kırşehir’in tarihi ve kültürel turizm değerlerine yönelik farkındalıkları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 171-186.
  • Akbaşlı, S. ve Kavak, Y. (2008). Orta öğretim okullarındaki okul aile birliklerinin görevlerini gerçekleştirme düzeyi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 1-21.
  • Akbaşlı S. ve Diş O. (2019). Öğretmen görüşlerine göre okul-aile iş birliğinin okul ortamına yararları. Electronic Turkish Studies, 14(7), 3597-3613.
  • Akkaya, M. (2007). Öğretmenlerin ve velilerin okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan aile katılımı çalışmalarına ilişkin görüşleri. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Anadolu Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Akpınar, M. ve Genç, İ. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kültür kavramına ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 249-268.
  • Aktaş Arnas, Y. (2017). Okul öncesi eğitimde aile katılımı. Y. Aktaş Arnas, (Ed.). Aile eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı içinde (s. 54-63). Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Aladağ, E., Akkaya, D. ve Şensöz, G. (2014). Sosyal bilgiler dersinde sanal müze kullanımının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 199-217.
  • Altan, S. (2019). Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan aile katılımı çalışmalarının ebeveynlerin yaşam boyu öğrenme becerilerine katkısı. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bartın Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Argon, T. ve Kıyıcı, C. (2012). İlköğretim kurumlarında ailelerin eğitim sürecine katılımlarına yönelik öğretmen görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 80-95.
  • Aslan, E. ve Çulha B. (2008). “Kimiz biz” Türkiye’deki ilköğretim okullarında “ulusal kimlik” ve “kültürel miras eğitimi”. M. Safran ve D. Dilek (Ed.). 21. yüzyılda kimlik, vatandaşlık ve tarih eğitimi içinde (s. 131-133). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
  • Aslanargun, E. (2007). Okul-aile iş birliği ve öğrenci başarısı üzerine bir tarama çalışma. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(18), 119–135.
  • Atakan, H. (2010). Okulöncesi eğitiminde aile katılımı çalışmalarının öğretmen ve ebeveyn görüşlerine göre değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Onsekiz Mart Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Atılkan, H. (2022). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin somut olmayan kültürel mirasa ilişkin görüşleri (Karabük il örneği). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Karabük Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.07.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Avcı, C. ve Öner, G. (2015). Tarihi mekânlar ile sosyal bilgiler öğretimi: Sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüş ve önerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 108-133.
  • Avcı, M. ve Memişoğlu, H. (2016). Kültürel miras eğitimine ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. İlköğretim Online, 15(1), 104-124. http://dx.doi.org/10.17051/io.2016.42123. (Erişim tarihi: 16.07.2022)
  • Avcıkurt, C. (2015). Turizm sosyolojisi genel ve yapısal yaklaşım. (4. Baskı). Detay Yayıncılık.
  • Azrak, S. ve Yalçınkaya, E. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimine ilişkin görüşleri (Denizli şehri örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1307-1320.
  • Bailey, L. M. (2007). Integrated curriculum: What parents tell us about their children’s experience. Education Forum, 64(3), 236–242.
  • Balcı, A. ve Tezel Şahin, F. (2018). Öğretmen-aile iletişiminde Whatsapp uygulamasının kullanımı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(2),749-776.
  • Balkar, B. (2009). Okul aile iş birliği sürecine ilişkin veli ve öğretmen görüşleri üzerine nitel bir çalışma. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(36), 105- 123.
  • Ballı, M. (2022). Sosyal bilgiler dersi değer eğitimi etkinliklerinde aile katılımı: Öğretmen görüşleri ve uygulamaları. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Anadolu Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Barge, J.K. ve Loges, E.W. (2003). Parent, student and teacher perceptions of parental involvement. Journal Of Applied Communication Research, 31(2), 140-163.
  • Berger, E.H. ve Riojas Cortez, M. (2015). Parents as partners in education: Families and schools working together. Pearson.
  • Bilaloğlu, R. (2014). Okul öncesi eğitimde aile katılımı etkinliklerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlar ve aile katılımı etkinliklerinin dil-matematik becerilerinin geliştirilmesine etkisi. [Yayımlanmamış doktora tezi]. Çukurova Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.07.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Bilaloğlu, R. ve Aktaş Arnas, Y. (2019). Okul öncesi eğitimde aile katılımı engelleri ve süreçte karşılaşılan sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 804-823. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Programı. (t.y.). News from UNDP Türkiye. https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home.html (Erişim tarihi: 18 Ağustos 2022)
  • Biricik, Z. (2022). Yeni iletişim teknolojileri ile değişen çocukluk kültürü: Dijital çocukluk. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(Dijitalleşme), 108–124. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1125228
  • Bower, H.A. & Griffin, D. (2011). Can the epstein model of parental involvement work in a high-minority, high-poverty elementary school? A case study. Professional School Counseling, 15(2), 77-87.
  • Castro, M., Expósito-Casas, E., López-Martín, E., Lizasoain, L., Navarro-Asencio, E. & Gaviria, J.L. (2015). Parental involvement on student academic achievement: A meta-analysis. Educational Research Review, 14, 33-46.
  • Creswell, J.W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün ve S.B. Demir, Çev.). Siyasal Kitabevi.
  • Çağdaş, A., Özel, E. ve Konca A.S. (2016). İlkokul başlangıcında velilerin aile katılım düzeylerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(4), 891-908.
  • Çalışkan, E.F. (2022). İlkokulda aile katılımı: Veliler ne düşünüyor? Rumeli Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 31, 328-347.
  • Çamlıbel Çakmak, Ö. (2010). Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(20), 1-17.
  • Çankaya, E. (2006). Somut olmayan kültürel mirasın müzecilik bağlamında korunması. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.07.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Çengelci, T. (2012). Sosyal bilgiler öğretim programında somut olmayan kültürel mirasın yeri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 185-203.
  • Çepni, O. ve Kılcan, B. (2019). Veliler açısından sosyal bilgiler dersi ne ifade ediyor? Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(4), 3247-3265.
  • Çetin, T., Kuş, Z. ve Karatekin, K. (2010). Sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin gezi- gözlem yöntemine ilişkin görüşleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 158- 180.
  • Çıkar, İ. (2019). İlkokul ve ortaokul düzeyinde aile katılımının veli görüşleri doğrultusunda incelenmesi: Van ili örneği. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yüzüncü Yıl Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Çıkar, İ. ve Aslan, M. (2022). Çeşitli boyutlarıyla aile katılımı: Nitel bir çözümleme. Vankulu Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9, 32-52. Çiftçi, M. ve Bal, N.P. (2015). Ortaokul öğrencilerinin anne-baba katılım düzeyi ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 12(1), 363-384.
  • Çulha Özbaş, B. (2009). İlköğretim sosyal bilgiler derslerinde kültürel miras eğitimi. M. Safran. (Ed.), Sosyal bilgiler eğitimi içinde (s.702- 718). Pegem Akademi.
  • Dearing, E., Kreider, H., Simpkins, S. & Weiss, H.B. (2006). Family involvement in school and lowincome children’s literacy: Longitudinal associations between and within families. Journal of Educational Psychology, 98(4), 653–664.
  • Demir, Y. ve Şenyurt, S. (2022). Sosyal bilgiler dersinde veli eşliğinde gerçekleştirilen inceleme gezilerinin etkililiği. Milli Eğitim Dergisi, 51(236), 3001-3030.
  • Deveci, H. (2008). Learning from parents and learning with parents in social studies. World Applied Science, 3 (5), 715-724.
  • Deveci, H. (2009). Hayat bilgisi öğretiminde aile katılımı. B. Tay (Ed.), Hayat bilgisi öğretimi içinde (ss. 3-35). Maya Akademi.
  • Doğan, U.C. (2018). Ailenin katılım ve desteği ile ilkokul öğrencilerinin İngilizce dersi akademik başarısı arasındaki ilişkiler. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Maltepe Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Dönmez, C. ve Yeşilbursa, C.C. (2014). Kültürel miras eğitiminin öğrencilerin somut kültürel mirasa yönelik tutumlarına etkisi. İlköğretim Online, 13(2), 425-442.
  • Durmuş, E. (2016). Ortaöğretim kurumlarında öğretmenlerin aile katılımıyla ilgili görüşlerinin incelenmesi: İstanbul-Sultanbeyli örneği. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık. Eliason, C. & Jenkins, L. (2003). A practical guide early childhood curriculum. New Jersey Colombus: Merrill Prentice Hall Upper Saddle River.
  • Erdoğan, Ç. ve Demirkasımoğlu, N. (2010). Ailelerin eğitim sürecine katılımına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(3), 399-431. Ferguson, R. & Pye, E. (2004). Our students and ourselves: Approaching a course design. Journal of Socıal Polıcy, 33(2), 289-320.
  • Finders, M. & Lewis, C. (1994). Why some parents don't come to school. Educational Leadership, 51(8), 50-54.
  • Flynn, G.V. (2007). Increasing parental involvement in our schools: The need to overcome obstacles, promote critical behaviors, and provide teacher training. Journal of College Teaching & Learning, 4(2), 23-30.
  • Garst, B.A. ve McCawley, P.F. (2015). Solving problems, ensuring relevance, and facilitating change: The evolution of needs assessment within cooperative extension. Journal of Human Sciences and Extension, 3(2), 26–47.
  • Gimenez, J.E., Ruiz, R.M.A. & Listan, M.F. (2008). Primary and secondary teachers conceptions about heritage and heritage education: A comparative analysis. Teacher and Teacher Education, 24, 2095-2107.
  • Göktaş, İ. (2015). Aile girişli sosyal beceri eğitimi programlarının tek başına ve birlikte 4-5 yaş arası sosyal gereksinimler ve anne-çocuk ilişkileri düzeyini incelemek. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 05.07.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Gross, D. & Grady, J. (2002). Group-based parent training for preventing mental health disorders in children. Issues in Mental Health Nursing, 23(4), 367-383.
  • Gubbins, V. & Otero, G. (2020). Determinants of parental involvement in primary school: Evidence from Chile. Educational Review, 72(2), 137-156.
  • Güler Yıldız, T. (2017). Ailenin tanımı, tarihsel gelişimi ve aile çeşitleri. T. Güler Yıldız, (Ed.). Anne baba eğitimi içinde (ss. 13-35). Pegem Akademi.
  • Gülmez, H. (2014). Veli eğitimiyle desteklenmiş maddenin değişimi ünitesi öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adıyaman Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Gündoğdu, S. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uyguladıkları aile katılım çalışmalarının incelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(35), 1849-1874.
  • Gürdoğan Bayır, Ö. ve Çengelci Köse, T. (2019). Kültürel miras ve korunmasına ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1827-1840.
  • Gürel, D. ve Çetin, T. (2018). Sosyal bilgiler dersi ve kültür aktarımında edindiği rol üzerine bir inceleme. AJELI-Anadolu Eğitimde Liderlik ve Öğretim Dergisi, 6(2), 22-40.
  • Gürkan, B. (2015). Sosyal bilgiler ders kitaplarının somut olmayan kültürel miras açısından incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Çukurova Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 05.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Haddad, N.A. (2014). Heritage multimedia and children edutainment: assessment and recommendations. Advances in Multimedia, 2014, 1-14.
  • Halaç, H.H. ve Demir, İ. (2017). Toplumsal hafızamız kültürel mirasımız. Journal of International Social Research, 10(52), 1141-1145.
  • Hereduc, A. (2005). Heritage in the classroom: A practical manuel for teachers. Creative Education, 7(3). Retrieved August 13, 2022, from, http://www.hereduc.net/hereduc/date
  • Hill, N.E. & Taylor, L.C. (2004). Parental school involvement and children’s academic achievement. American Psychological Society, 13(4), 161-164.
  • Hornby G.ve Blackwell, L. (2018) Barriers to parental involvement in education: An update. Educational Review, 70(1), 109-119.
  • Hornby, G. (2011). Parental involvement in childhood education. Springer.
  • Hovater, S.E. (2007). Developing cultural awareness: A grounded theory study of pre- service teachers’ field experiences in Taiwan. [Unpublished PhD thesis]. University of Nebraska. Retrieved July 1, 2022, from, https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1013&context=cehsdiss
  • İstanbul Proje Koordinasyon Birimi (İPKB) (2014). Kültürel mirasın korunması. https://www.ipkb.gov.tr/e-kutuphane-kategorisi/ismep-yayinlari/ismep-rehber-kitaplari/ adresinden 1.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Jančič, P. & Hus, V. (2018). Treatment of cultural heritage content in the subject social studies in primary school. Creative Education, 9(5), 702.
  • Jeynes, W.H. (2005). A meta-analysis of the relation of parental involvement to urban elementary school student academic achievement. Urban Education, 42(3), 237– 269.
  • Kaçan, M. O., Dönmez, Z. ve Kimzan, İ. (2020). Okul öncesi eğitimde aile katılımı: Anne ve baba görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 170-179.
  • Kafesoğlu, İ. (2007). Türk milli kültürü (26. Baskı). Ötüken.
  • Kafol, S. B., Dena, O. & Znidarsic, J. (2015). Opinion of the slovenian preschool teachers about arts and cultural education in Kindergarten. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197, 1317-1325.
  • Karakuş, C. (2017). Sosyal bilgiler öğretim programı somut olmayan kültürel miras kazanımlarında ilişkilendirmelerin yeri. International Journal of Innovative Research in Education, 4(1), 8-16.
  • Kılıç, Z. (2010). İlköğretimde hayat bilgisi dersinde aile katılımı çalışmaları. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Anadolu Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Kılınç, A.Ç., Çepni, O., Kılcan, B. ve Palaz, T. (2017). Öğretim üyelerinin görüşlerine göre Türkiye’de yeni kurulan üniversitelerin sorunları: Nitel bir araştırma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2, 282-293.
  • Kiper, P. (2004). Küreselleşme sürecinde kentlerimize giren yeni tüketim mekânları ve yitirilen kent kimlikleri. Planlama, 4, 14-18.
  • Köroğlu, Ö., Yıldırım, H.U. ve Avcıkurt, C. (2018). Kültürel miras kavramına ilişkin algıların metaforanalizi yoluyla incelenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 5(1), 98- 113.
  • Kurtuldu, B.S. (2010). Okulöncesi eğitiminde okul aile ilişkilerinde yaşanan sorunların öğretmen ve veli görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Selçuk Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 05.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Lee, S. & Bang, Y.S. (2011). Listening to teacher lore: The challenges and resources of Korean heritage language teachers. Teaching and Teacher Education, 27(2), 387- 394.
  • Levy, S.A. (2016). Parents׳, students׳ and teachers׳ beliefs about teaching heritage histories in public school history classrooms. The Journal of Social Studies Research, 40(1), 5-20.
  • Maxwell, J.A. (2008). Designing a qualitative study. The Sage Handbook of Applied Social Research Methods, 2, 214-253.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ adresinden 12.01.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2024). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli. https://tymm.meb.gov.tr/ogretim-programlari/sosyal-bilgiler-dersi adresinden 12.12.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Merriam, S.B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev.). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Mertol, H. (2009). Sosyal bilgiler derslerinde çocuk edebiyatı ürünlerinden yararlanma (Mustafa Ruhi şirin örneği). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziosmanpaşa Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Morrison, G.S. (2003). Fundamentals of early childhood education. New Jersey: Ohio.
  • Mustak, S. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimine ilişkin görüşleri (Denizli şehri örneği). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ömer Halisdemir Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 02.08.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Neuman, L.W. (2014). Social research methods: qualitative and quantitative approaches (7. Baskı). Pearson Education Limited.
  • Ogelman, H.G. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımı çalışmaları: Denizli ili örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 259-284.
  • Oruç, Ş. (2009). Sosyal bilgiler 6. sınıf ders kitaplarında edebi ürünler. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(2), 9-24.
  • Ömeroğlu, E. Yazıcı, Z. ve Dere, H. (2003). Okul öncesi eğitim kurumlarında ebeveynin eğitime katılımı: Erken çocuklukta gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar. Morpa Kültür Yayınları.
  • Özcan, Ç. ve Aydoğan, Y. (2014). Aile katilimi ile çocuklarin akademik benlik saygisi arasindaki ilişkinin anne-baba görüşlerine göre incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 44(202), 19-36.
  • Özdemir, Y. (2019). Erken çocukluk eğitiminde, somut olmayan kültürel miras aktarımı: Aile katılım programının rolü (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özgan, H. ve Aydın, Z. (2010). Okul-aile işbirliğine ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri. E-Journal Of New World Sciences Academy Education Sciences, 5(30), 1169-1189.
  • Öztürk, C. ve Otluoğlu, R. (2002). Sosyal bilgiler öğretiminde yazılı edebiyat ürünlerini ders aracı olarak kullanmanın duyuşsal davranış özelliklerini kazanmaya etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(15), 173-182.
  • Öztürk, H.M., Güngör, H. ve Ogelman, H.G. (2021). Okul öncesi dönemde kültürel miras eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri: Denizli ili örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 175-203.
  • Pehlivan, A. (2015). Açık ve örgün eğitim sosyal bilgiler ders kitapları ve öğretim programında somut olmayan kültürel miras ögelerinin incelenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Anadolu Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Peker, N. (2014). Sosyal bilgiler dersinde sanal müze kullanımı ve sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının sanal müze kullanımına yönelik tutumları. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Aksaray Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Punako, R. (2018). Computer-supported collaborative learning using augmented and virtual reality in museum education. [Unpublished PhD thesis]. Southeastern University. Retrieved July 15, 2022, from, https://www.proquest.com/docview/2087704237?pq-origsite=gscholar&fromopenview=true&sourcetype=Dissertations%20&%20Theses
  • Rejuso II, S.E. (2021). Barriers of parental involvement: Basis for a proposed action plan. International Journal of Research in Engineering, Science and Management, 4(9), 11-14.
  • Sadık, F. ve Doğanay, A. (2008). Problem davranışlarla baş etme sürecinde öğretmen, öğrenci ve veli beklentileri. Milli Eğitim Dergisi, 178, 24-43.
  • Safran, M. (2011). Sosyal bilgiler öğretimine bakış. B. Tay ve A. Öcal (Ed.), Özel öğretim yöntemleriyle sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 1-19). Pegem Yayıncılık.
  • Selanik Ay, T. ve Aydoğdu, B. (2016). Sınıf öğretmenlerinin aile katılımına yönelik görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(23), 562-590.
  • Selanik Ay, T. ve Kurtdede Fidan, N. (2013). Öğretmen adaylarının “kültürel miras” kavramına ilişkin metaforları. Türk Araştırmaları Dergisi, 8(12), 1135-1152.
  • Sertkaya, B.K. (2010). İlköğretim ikinci kademe sosyal bilgiler dersi öğretiminde kültür aktarımı ve kültürel kimlik geliştirme. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Sezer, İ. (2017). Kültürel mirasın turizm açısından değerlendirilmesi: Taşköprü ilçesi örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 175-198.
  • Srivastava, S. (2015). A study of awareness of cultural heritage among the teachers at university level. Universal Journal of Educational Research, 3(5), 336-344.
  • Stanley, J.L., Vaterlaus, M., Tulane, S. & Beckert, T.E. (2017). A place for technology in parent education: An exploratory study of parent perceptions. Marriage and Family Review, 53(8), 811-825.
  • Stone, P.G. & Molyneaux, B. (1994). The presented past: Heritage, museums, and education. Routledge.
  • Stringer, E. T. (2008). Action research in education (2nd ed.). Pearson Education.
  • Şeker, M. (2009). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin performans görevlerindeki başarıları ile ailelerinin eğitim-öğretim çalışmalarına katılım düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Çukurova Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Şimşek, H. ve Tanaydın, D. (2002). İlköğretimde veli katılımı: Öğretmen veli psikolojik danışman üçgeni. İlköğretim Online, 1(1), 12-16.
  • Tabak, H. (2020). Eğitime aile katılımı: Sosyo-ekonomik özellikler etkiliyor mu? Ondokuz Mayis University Journal Of Education Faculty, 39(1), 104-121.
  • Taşdemir, M. (2018). Ortaokul altıncı sınıf sosyal bilgiler ders kitabı metinlerinin kültürel mirasa duyarlılık değeri açısından incelenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 01.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Taylor, K. (2004). Cultural heritage management: A possible role for charters and principles in Asia. International Journal of Heritage Studies, 10(5), 417-433.
  • Temel, Z.F. (2001). Okul öncesi eğitime ana-babanın katılımı. Gazi Üniversitesi Anaokulu/Anasınıfı Öğretmeni El Kitabı. Ya-Pa Yayınları.
  • Toran, M. ve Özgen, Z. (2018). Okul öncesi eğitimde aile katılımı: Öğretmenler ne düşünüyor, ne yapıyor? Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 229-245.
  • Tosun, T. ve Çalışkan, H. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarının kültür ve miras öğrenme alanına ilişkin pedagojik alan bilgilerinin analizi. Disiplinlerarası Eğitim Dergisi: Teori ve Uygulama, 2(1), 1-22.
  • Troncale, J.M. (2011). The role of family and community partnerships in social studies education: Practices of K-3 Natıonal Board Certified teachers. [Unpublished PhD thesis]. The University of Alabama. Retrieved June 1, 2022, from, https://ir.ua.edu/items/c362db6e-f6a1-4252-840d-1fb3537d0f65
  • Turgut, G. (2015). Sosyal bilgiler dersinde bir eğitim aracı olarak sanal müzelerden yararlanma. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adnan Menderes Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Türe, H. ve Deveci, H. (2021). Sosyal bilgiler dersinde aile katılımına dayalı etkinliklerden yararlanma: bir eylem araştırması. Eğitim ve Bilim, 46(205), 409- 452.
  • Türk Dil Kurumu (2021). Büyük Türkçe sözlük. https://www.tdk.gov.tr/ adresinden 10.07.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Türe, H. (2022). Kültürel miras eğitiminde aile katılımı: Öğretmen ve ailelerin sanal müze uygulamalarına ilişkin görüşleri. IJOEEC, International Journal of Eurasian Education and Culture. 7(18), 1689-1756.
  • Ulusoy, K. (2009). Sosyal bilgiler dersi kültür ve miras öğrenme alanının işlenişinin 4. ve 5. sınıf öğrencileri tarafından değerlendirilmesi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 18. http://akademikbakis.org/18/11sosyal.pdf adresinden 20.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Ustaoğlu, A. (2012). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersi Türk tarihinde yolculuk ünitesinde sanal müzelerin kullanımının öğrenci başarısına etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 15.05.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Ünal, A., Yıldırım, A. ve Çelik, M. (2010). İlköğretim okulu müdür ve öğretmenlerinin velilere ilişkin algılarının analizi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 261- 272.
  • Ünüvar, P. (2010). Aile katılımı çalışmalarına yönelik ebeveyn ve öğretmen görüşlerinin karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(3), 719-730.
  • Van Voorhis, F.L. (2011). Adding families to the homework equation: A longitudinal study of mathematics achievement. Education and Urban Society, 43 (39), 313- 338.
  • Vural, D.E. ve Kocabaş, A. (2016). Okul öncesi eğitim ve aile katılımı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59),1174-1185.
  • Wilder, S. (2014). Effects of parental involvement on academic achievement: A metasynthesis. Educational Review, 66(3), 377-397.
  • Yağar, F. ve Dökme, S. (2018). Niteliksel araştırmaların planlanması: Araştırma soruları, örneklem seçimi, geçerlik ve güvenirlik. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(3), 1-9.
  • Yalçinkaya, E. (2015). Pre-service teachers’ views on intangible cultural heritage and its protection. The Anthropologist, 22(1), 64-72.
  • Yeşilbursa, C.C. (2011). Sosyal bilgilerde miras eğitiminin öğrencilerin somut kültürel mirasa karşı tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 02.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldırım C.M. ve Dönmez B. (2008). Okul-aile iş birliğine ilişkin bir araştırma (İstiklal İlköğretim Okulu örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 98-115.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
There are 137 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Social Studies Education
Journal Section Research Article
Authors

Elif İnanlı This is me 0000-0003-2533-304X

Hatice Türe 0000-0003-3118-2997

Publication Date June 27, 2025
Submission Date January 8, 2025
Acceptance Date June 14, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA İnanlı, E., & Türe, H. (2025). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerine Göre Kültürel Miras Eğitiminde Aileden Yararlanma. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 15(2), 553-592. https://doi.org/10.18039/ajesi.1615317
AMA İnanlı E, Türe H. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerine Göre Kültürel Miras Eğitiminde Aileden Yararlanma. AJESI. June 2025;15(2):553-592. doi:10.18039/ajesi.1615317
Chicago İnanlı, Elif, and Hatice Türe. “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerine Göre Kültürel Miras Eğitiminde Aileden Yararlanma”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 15, no. 2 (June 2025): 553-92. https://doi.org/10.18039/ajesi.1615317.
EndNote İnanlı E, Türe H (June 1, 2025) Sosyal Bilgiler Öğretmenlerine Göre Kültürel Miras Eğitiminde Aileden Yararlanma. Anadolu Journal of Educational Sciences International 15 2 553–592.
IEEE E. İnanlı and H. Türe, “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerine Göre Kültürel Miras Eğitiminde Aileden Yararlanma”, AJESI, vol. 15, no. 2, pp. 553–592, 2025, doi: 10.18039/ajesi.1615317.
ISNAD İnanlı, Elif - Türe, Hatice. “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerine Göre Kültürel Miras Eğitiminde Aileden Yararlanma”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 15/2 (June2025), 553-592. https://doi.org/10.18039/ajesi.1615317.
JAMA İnanlı E, Türe H. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerine Göre Kültürel Miras Eğitiminde Aileden Yararlanma. AJESI. 2025;15:553–592.
MLA İnanlı, Elif and Hatice Türe. “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerine Göre Kültürel Miras Eğitiminde Aileden Yararlanma”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, vol. 15, no. 2, 2025, pp. 553-92, doi:10.18039/ajesi.1615317.
Vancouver İnanlı E, Türe H. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerine Göre Kültürel Miras Eğitiminde Aileden Yararlanma. AJESI. 2025;15(2):553-92.