Bu araştırmada,
Bilim ve Sanat Merkezi’nde yürütülen proje çalışmalarına ilişkin öğretmen
görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma
yöntemi desenlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Doğu
Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir Bilim ve Sanat Merkezi’nde çalışan, ulusal ve uluslararası proje
çalışmalarında danışmanlık görevini üstlenmiş sekiz öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmış olup
görüşme formunun hazırlanmasında uzman görüşüne başvurulmuştur. Veri analizinde
içerik analizi yürütülmüştür. Elde edilen bulgular doğrultusunda kodlar,
kategoriler ve temalar oluşturulmuştur. Katılımcılar proje çalışmalarının
birçok faydası olduğunu ifade etmelerine rağmen proje çalışmalarında; konu
belirleme, alan yazın tarama, süreç, raporlaştırma, öğrenci, jüri üyeleri, veri
toplama aracı ve kurum açısından birçok problemlerle karşılaştıklarını da ifade
etmişlerdir. Katılımcıların belirttikleri problemlere yönelik çözüm önerileri;
proje tabanlı öğrenmenin yaygınlaştırılması, proje çalışmalarına bütçe
ayrılması, öğrencilerin kaynaklara ulaşımının kolaylaştırılması, öğrencilere
malzeme ve veri toplama aracına ulaşma noktasında gerekli imkanların verilmesi,
Bilim ve Sanat Merkezi binalarının proje çalışmalarına uygun şekilde
tasarlanması, öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik projelerin yapılması
ve jüri üyelerinin öğrencilerin geleceklerinde bilimsel araştırma süreçlerine
ilgilerini artıracak nitelikte davranış sergilemelerinin gerektiği yönündedir. Bu sonuçlardan hareketle, proje
çalışmalarının yoğun olarak yürütüldüğü Bilim ve Sanat Merkezleri’nde öğrenci
ve öğretmenlere; proje konusunun belirlenmesi, sürecin yönetilmesi ve proje
raporunun oluşturulması başlıklarında belli dönemlerde eğitimler verilmelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 2 |
ASIAN JOURNAL OF INSTRUCTION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.