Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Akademisyenlerin Instagram Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2019, , 155 - 174, 01.07.2019
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2019.3.007.x

Öz

Dijital çağda hızla gelişim gösteren sosyal medya araçları ve yeni iletişim teknolojileri ile birlikte insanlar yeni deneyimler ve alışkanlıklar kazanmaktadırlar. Görsel açıdan zengin ve farklı bir yapıya sahip olan sosyal medya aracı olarak Instagram da kuruluşundan kısa bir süre sonra popüler olmuş ve fotoğraf -video paylaşım platformu haline gelmiştir. Ayrıca Instagram, kullanıcıların sosyal medyada görünür olma ve beğenilme arzularını da harekete geçirmektedir.&nbsp Kullanıcılar açısından Instagram, belgeleme, takip etme, yaşadığı anı, zevkleri ve duygularını diğer insanlarla paylaşma, reklam ve satışa yönelik ticari amaçlar,&nbsp etkileşim ve topluluk oluşturma ve diğer kullanıcıların paylaşımlarını görme gibi birçok amaca hizmet etmektedir. Bu çalışmada, Instagram kullanan akademisyenlerin bu sosyal medya platformunu kullanma nedenleri, kullanma sıklıkları, amaçları ve paylaşımlarının içeriklerinin nasıl olduğuna dair tespitlerin yapılması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda amaçsal örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen Gümüşhane Üniversitesi ve Cumhuriyet Üniversitesi’nde çalışan akademisyenler üzerinde yüz yüze anket uygulanmıştır. Verilerin analizi için betimleyici istatistik, ortalama ve çapraz tablo analizleri kullanılmıştır. &nbspYapılan araştırma sonucunda akademisyenlerin daha çok kendileri, arkadaşları, aile üyeleri ve diğer insanlarla beraber yer aldıkları fotoğrafları ve ziyaret ettikleri yerlerin fotoğraflarını Instagram’da paylaşmayı tercih ettikleri belirlenmiştir. Akademisyenlerin Instagram’ı akademik ve bilimsel bilgi edinme amaçlı olarak çok az kullandıkları görülmektedir. Bunun yanında akademisyenlerin Instagram’ı daha çok, fotoğraf ve video paylaşımı, gündemi takip etmek ve boş zaman değerlendirmek amacıyla kullandıkları bu araştırma sonucunda tespit edilmiştir. Bu da ilgili sosyal ağın bilimsel düzeyden ziyade sosyal bir ihtiyacı karşılama görevini yerine getirdiğini ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • Akçay, H. (2011). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi Üzerine Bir Araştırma, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Güz, Sayı 33, 137-161.
  • Akgün, F. (2016). Öğretmenlerin Ve Öğretim Elemanlarının Sosyal Ağların Eğitimsel Açıdan Kullanımına İlişkin Görüşleri, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Haziran, Cilt:18, Sayı: 1, 75-100.
  • Akım, F. (2015). Academicians’ Use Of Social Media Tools For Education: An Assessment On Communication Faculties In Turkey And In Baltic Countries, E-journal of Intermedia, Fall – December 2(2), 330-339.
  • Araşjo, C. S., Corrêa, L. P. D., da Silva, A. P. C., Prates, R. O., Meira, W. (2014). It is not just a picture: revealing some user practices in instagram. In Web Congress (LA-WEB), 2014 9th Latin American, IEEE, 19-23.
  • Barnes, N. G., Lescault, A. M., Holmes, G. (2015). The 2015 Fortune 500 and social media: Instagram gains, blogs lose. UMass, Darthmouth.
  • Biçer, S. (2014)a. Akademisyenlerin Sosyal Ağlarda Bulunma Motivasyonları: Facebook Örneği, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Sayı 40, 59-80.
  • Biçer, S. (2014)b. Goffman Metodolojisinden Hareketle Facebook Üzerinde Akademisyenlerin Kendini Sunma Davranışı, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl:7 Sayı:16, Nisan, 65-100.
  • Çetinkaya, E. (2014). Sosyal Bilimler Alanındaki Akademisyenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanım Pratikleri: Bitmemiş bir Alan Çalışmasından Notlar. Mülkiye Dergisi, 38(2), 9-33.
  • Doğan, B. Ö. (2013). Social Sharing Sites And Participation: A Study On Academics In Istanbul, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2013/I, 44, 67-84.
  • Duffy, B.E. and Pooley, J.D. (2017). Facebook for Academics”: The Convergence of Self-Branding and Social http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/2056305117696523, 1-11. Logic on Academia.edu
  • Erkan, I. (2015). Electronic Word Of Mouth On Instagram: Customers’ Engagements With Brands İn Different Sectors. International Journal of Management, Accounting and Economics, 2(12), 1435- 1444.
  • Geurin-Eagleman, A. N., Burch, L. M. (2016). Communicating Via Photographs: A Gendered Analysis Of Olympic Athletes’ Visual Self-Presentation On Instagram. Sport Management Review, 19(2), 133-145.
  • Guidry, J. D., Messner, M., Jin, Y. and Medina-Messner, V. (2015). From# mcdonaldsfail to# dominossucks: An Analysis of Instagram Images About The 10 Largest Fast Food Companies. Corporate Communications: An International Journal, 20(3), 344-359.
  • Gürkaynak Ş., Doğan, S. Z, Barutçu, S., Haşıloğlu, S.B. (2016). Sosyal Medya Uygulamalarının Kullanım Sıklıklarına Göre Değişim Süreci: Akademisyenler Ve Öğrenciler Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma, Pamukkale İşletme Bilişim Yönetimi Dergisi, Cilt:3 Sayı:2, 1-10.
  • Hochman, N., Schwartz, R. (2012). Visualizing Instagram: Tracing Cultural Visual Rhythms. In Proceedings Of The Workshop On Social Media Visualization (SocMedVis) in conjunction with the sixth international AAAI conference on Weblogs and Social Media (ICWSM–12) 6-9.
  • Hu, Y., Manikonda, L., Kambhampati, S. (2014). What We Instagram: A First Analysis Of Instagram Photo Content And User Types. in Proceedings of the 8th International Conference on Weblogs and Social Media, ICWSM 2014 The AAAI Press., 595-598.
  • Lim, B. H., Lu, D., Chen, T., Kan, M. Y. (2015). # mytweet via Instagram: Exploring User Behaviour Across Multiple Social Networks. In Advances in Social Networks Analysis And Mining (ASONAM), 2015 IEEE/ACM International Conference on IEEE, 113-120.
  • Manikonda, L., Hu, Y., Kambhampati, S. (2014). Analyzing User Activities, Demographics, Social Network Structure And User-Generated Content On Instagram. arXiv preprint arXiv:1410.8099.
  • Marshall, P. D. (2010). The Promotion And Presentation Of The Self: Celebrity As A Marker Of Presentational Media. Celebrity Studies, 1(1), 35–48.
  • McCune, Zachary (2011). Consumer Production in Social Media Networks: A Case Study Of The “Instagram” Iphone App, M. Phil in Modern Society & Global Transformation.
  • Miles, J. G. (2014). Instagram Power. New York: McGraw Hill.
  • Miller, B. J., Stewart, A., Schrimsher, J., Peeples, D., Buckley, P. F. (2015). How Connected Are People With Schizophrenia? Cell Phone, Computer, Email, And Social Media Use. Psychiatry Research, 225(3), 458-463.
  • Moreno, M. A., Ton, A., Selkie, E., Evans, Y. (2016). Secret Society 123: Understanding The Language Of Self-Harm On Instagram. Journal of Adolescent Health, 58(1), 78-84.
  • Özdemir, A. A. (2007). Sosyal Ağ Özellikleri Bakış Açısıyla Sosyal Sermaye ve Bilgi Yaratma İlişkisi: Akademisyenler Üzerinde Yapılan Bir Alan Araştırması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Öztürk, E., Şener, G., Süher, H. K. (2016). Sosyal Medya Çağında Ürün Yerleştirme: Instagram ve Instabloggerlar Üzerine Bir İçerik Analizi. Global Media Journal: Turkish Edition, 6(12). 355-386.
  • Pittman, M., Reich, B. (2016). Social Media And Loneliness: Why An Instagram Picture May Be Worth More Than A Thousand Twitter Words. Computers in Human Behavior, 62, 155-167.
  • Pittman, M. (2015). Creating, Consuming, And Connecting: Examining The Relationship Between Social Media Engagement And Loneliness. The Journal of Social Media in Society, 4(1), 66-98.
  • Salomon, D. (2013). Moving on From Facebook Using Instagram To Connect With Undergraduates And Engage in Teaching And Learning. College & Research Libraries News, 74(8), 408-412.
  • Sheldon, P., Bryant, K. (2016). Instagram: Motives For Its Use And Relationship To Narcissism And Contextual Age. Computers in Human Behavior, 58, 89-97.
  • Tal, H., M., Pieterse, E., (2017). Why Do Academics Use Academic Social Networking Sites, International Review of Research in Open and Distributed Learning. Volume 18, Number 1, 1-22.
  • Temel, F., Önürmen, O (2017). Gelenekselin Dönüşümünde İletişim Akademisyenleri ve Sosyal Medya, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Cilt:5, Sayı:1, 292-313.
  • Thoumrungroje, A. (2014). The Influence Of Social Media Intensity And EWOM On Conspicuous Consumption. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 148, 7-15.
  • Ting, H., Wong, W. P. M., de Run, E. C., Lau, S. Y. C. (2015). Beliefs About The Use Of Instagram: An Exploratory Study. International Journal Of Business And Innovation, 2(2), 15-31.
  • Veletsianos, G. (2013). Open Practices And Identity: Evidence From Researchers And Educators' Social Media Participation. British Journal of Educational Technology, 44(4), 639-651.
  • Zhang, Y., Fakhri Baghirova, H. J. M. (2016). Gender And Instagram Hashtags: A Study Of# Malaysianfood. In Conference on Information and Communication Technologies in Tourism. RESEARCH NOTES.
  • Instagram. Instagram statistics, http://instagram.com/press/, 2017.
  • https://www.xtrlarge.com/2016/10/21/instagram-turkiye-istatistik.

A Study About the Habits of Using Instagram by Academicians

Yıl 2019, , 155 - 174, 01.07.2019
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2019.3.007.x

Öz

People gain experiences and practices with social media tools and new communication technologies which make progrress in digital era. Instagram as a social media tool which has a rich and a different visual structure has become popular shortly after its foundation and it has become a platform of sharing photos-videos.&nbsp Besides, Instagram activates the users’ desires about visibility on social media and being liked. Instagram serves a lot of purposes as documentation, following, sharing the moment, tastes and feelings with other people, commercial purposes, creating interaction and society and seeing the sharings of other users. It is aimed in this study that the determinations about the reasons, frequencies, purposes of using this social media platform by academicians and the contents of sharings are made. Within this context, a face to face questionnaire was conducted with the academicians who work in Gümüşhane University and Cumhuriyet University by using the objective sample method. Descriptive statistics, mean and cross-tabulation analyzes were used analyze the data. In consequence of the questionnaire&nbsp conducted, the academicians prefer sharing their photos, the photos in which they are with their friends, family members and the other people and the photos of the places and locations visited on Instagram. It has been found that&nbspacademicians rarely use Instagram for academic and scientific information. On the other hand, according to research results academicians use Instagram to share photos and videos, follow up the agenda and spend their leisure time. These results reveal that the related social network fulfills social needs rather than scientific needs

Kaynakça

  • Akçay, H. (2011). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi Üzerine Bir Araştırma, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Güz, Sayı 33, 137-161.
  • Akgün, F. (2016). Öğretmenlerin Ve Öğretim Elemanlarının Sosyal Ağların Eğitimsel Açıdan Kullanımına İlişkin Görüşleri, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Haziran, Cilt:18, Sayı: 1, 75-100.
  • Akım, F. (2015). Academicians’ Use Of Social Media Tools For Education: An Assessment On Communication Faculties In Turkey And In Baltic Countries, E-journal of Intermedia, Fall – December 2(2), 330-339.
  • Araşjo, C. S., Corrêa, L. P. D., da Silva, A. P. C., Prates, R. O., Meira, W. (2014). It is not just a picture: revealing some user practices in instagram. In Web Congress (LA-WEB), 2014 9th Latin American, IEEE, 19-23.
  • Barnes, N. G., Lescault, A. M., Holmes, G. (2015). The 2015 Fortune 500 and social media: Instagram gains, blogs lose. UMass, Darthmouth.
  • Biçer, S. (2014)a. Akademisyenlerin Sosyal Ağlarda Bulunma Motivasyonları: Facebook Örneği, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Sayı 40, 59-80.
  • Biçer, S. (2014)b. Goffman Metodolojisinden Hareketle Facebook Üzerinde Akademisyenlerin Kendini Sunma Davranışı, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl:7 Sayı:16, Nisan, 65-100.
  • Çetinkaya, E. (2014). Sosyal Bilimler Alanındaki Akademisyenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanım Pratikleri: Bitmemiş bir Alan Çalışmasından Notlar. Mülkiye Dergisi, 38(2), 9-33.
  • Doğan, B. Ö. (2013). Social Sharing Sites And Participation: A Study On Academics In Istanbul, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2013/I, 44, 67-84.
  • Duffy, B.E. and Pooley, J.D. (2017). Facebook for Academics”: The Convergence of Self-Branding and Social http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/2056305117696523, 1-11. Logic on Academia.edu
  • Erkan, I. (2015). Electronic Word Of Mouth On Instagram: Customers’ Engagements With Brands İn Different Sectors. International Journal of Management, Accounting and Economics, 2(12), 1435- 1444.
  • Geurin-Eagleman, A. N., Burch, L. M. (2016). Communicating Via Photographs: A Gendered Analysis Of Olympic Athletes’ Visual Self-Presentation On Instagram. Sport Management Review, 19(2), 133-145.
  • Guidry, J. D., Messner, M., Jin, Y. and Medina-Messner, V. (2015). From# mcdonaldsfail to# dominossucks: An Analysis of Instagram Images About The 10 Largest Fast Food Companies. Corporate Communications: An International Journal, 20(3), 344-359.
  • Gürkaynak Ş., Doğan, S. Z, Barutçu, S., Haşıloğlu, S.B. (2016). Sosyal Medya Uygulamalarının Kullanım Sıklıklarına Göre Değişim Süreci: Akademisyenler Ve Öğrenciler Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma, Pamukkale İşletme Bilişim Yönetimi Dergisi, Cilt:3 Sayı:2, 1-10.
  • Hochman, N., Schwartz, R. (2012). Visualizing Instagram: Tracing Cultural Visual Rhythms. In Proceedings Of The Workshop On Social Media Visualization (SocMedVis) in conjunction with the sixth international AAAI conference on Weblogs and Social Media (ICWSM–12) 6-9.
  • Hu, Y., Manikonda, L., Kambhampati, S. (2014). What We Instagram: A First Analysis Of Instagram Photo Content And User Types. in Proceedings of the 8th International Conference on Weblogs and Social Media, ICWSM 2014 The AAAI Press., 595-598.
  • Lim, B. H., Lu, D., Chen, T., Kan, M. Y. (2015). # mytweet via Instagram: Exploring User Behaviour Across Multiple Social Networks. In Advances in Social Networks Analysis And Mining (ASONAM), 2015 IEEE/ACM International Conference on IEEE, 113-120.
  • Manikonda, L., Hu, Y., Kambhampati, S. (2014). Analyzing User Activities, Demographics, Social Network Structure And User-Generated Content On Instagram. arXiv preprint arXiv:1410.8099.
  • Marshall, P. D. (2010). The Promotion And Presentation Of The Self: Celebrity As A Marker Of Presentational Media. Celebrity Studies, 1(1), 35–48.
  • McCune, Zachary (2011). Consumer Production in Social Media Networks: A Case Study Of The “Instagram” Iphone App, M. Phil in Modern Society & Global Transformation.
  • Miles, J. G. (2014). Instagram Power. New York: McGraw Hill.
  • Miller, B. J., Stewart, A., Schrimsher, J., Peeples, D., Buckley, P. F. (2015). How Connected Are People With Schizophrenia? Cell Phone, Computer, Email, And Social Media Use. Psychiatry Research, 225(3), 458-463.
  • Moreno, M. A., Ton, A., Selkie, E., Evans, Y. (2016). Secret Society 123: Understanding The Language Of Self-Harm On Instagram. Journal of Adolescent Health, 58(1), 78-84.
  • Özdemir, A. A. (2007). Sosyal Ağ Özellikleri Bakış Açısıyla Sosyal Sermaye ve Bilgi Yaratma İlişkisi: Akademisyenler Üzerinde Yapılan Bir Alan Araştırması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Öztürk, E., Şener, G., Süher, H. K. (2016). Sosyal Medya Çağında Ürün Yerleştirme: Instagram ve Instabloggerlar Üzerine Bir İçerik Analizi. Global Media Journal: Turkish Edition, 6(12). 355-386.
  • Pittman, M., Reich, B. (2016). Social Media And Loneliness: Why An Instagram Picture May Be Worth More Than A Thousand Twitter Words. Computers in Human Behavior, 62, 155-167.
  • Pittman, M. (2015). Creating, Consuming, And Connecting: Examining The Relationship Between Social Media Engagement And Loneliness. The Journal of Social Media in Society, 4(1), 66-98.
  • Salomon, D. (2013). Moving on From Facebook Using Instagram To Connect With Undergraduates And Engage in Teaching And Learning. College & Research Libraries News, 74(8), 408-412.
  • Sheldon, P., Bryant, K. (2016). Instagram: Motives For Its Use And Relationship To Narcissism And Contextual Age. Computers in Human Behavior, 58, 89-97.
  • Tal, H., M., Pieterse, E., (2017). Why Do Academics Use Academic Social Networking Sites, International Review of Research in Open and Distributed Learning. Volume 18, Number 1, 1-22.
  • Temel, F., Önürmen, O (2017). Gelenekselin Dönüşümünde İletişim Akademisyenleri ve Sosyal Medya, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Cilt:5, Sayı:1, 292-313.
  • Thoumrungroje, A. (2014). The Influence Of Social Media Intensity And EWOM On Conspicuous Consumption. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 148, 7-15.
  • Ting, H., Wong, W. P. M., de Run, E. C., Lau, S. Y. C. (2015). Beliefs About The Use Of Instagram: An Exploratory Study. International Journal Of Business And Innovation, 2(2), 15-31.
  • Veletsianos, G. (2013). Open Practices And Identity: Evidence From Researchers And Educators' Social Media Participation. British Journal of Educational Technology, 44(4), 639-651.
  • Zhang, Y., Fakhri Baghirova, H. J. M. (2016). Gender And Instagram Hashtags: A Study Of# Malaysianfood. In Conference on Information and Communication Technologies in Tourism. RESEARCH NOTES.
  • Instagram. Instagram statistics, http://instagram.com/press/, 2017.
  • https://www.xtrlarge.com/2016/10/21/instagram-turkiye-istatistik.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ersin Diker Bu kişi benim

Zekiye Tamer Gencer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Diker, E., & Gencer, Z. T. (2019). Akademisyenlerin Instagram Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 10(38), 155-174. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2019.3.007.x