Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

E-Ticaret Sektöründe Algılanan Lojistik Hizmet Performansı ile Marka Sadakati Ve Marka Güveni Arasındaki İlişki: Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma

Yıl 2014, , 75 - 88, 01.04.2014
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2014.2.005.x

Öz

Bu çalışmada; elektronik ticaret sektöründe marka sadakati sağlamak amacıyla algılanan lojistik hizmet performansı ile markayla ilgili çeşitli yapıların arasındaki ilişki incelenmektedir. Bu amaçla; Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu öğrencileri üzerinde kantitatif araştırma teknikleri kullanılarak araştırma yapılmıştır. Araştırma sürecinde elde edilmiş olan veriler, SPSS 21.0 paket programı ile değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırma hipotezlerinin analizinde güvenilirlik, faktör ve korelasyon analizleri kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda; elektronik ticaret sektöründe algılanan lojistik hizmet performansı ile marka sadakati ve markayla ilgili çeşitli yapıların göstergeleri arasında anlamlı ilişkilere ulaşılmıştır. Ayrıca; işletmelerin elektronik ticaret uygulamalarına ilişkin algılanan lojistik hizmet performanslarını arttırmaları sayesinde marka sadakati göstergelerinde elde edecekleri faydalar konusunda önerilere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Aaker, D.A. (1996). Building Strong Brands. N.Y.: Simon & Schuster Inc.
  • Arabacı, B. (2010). Müşteri Hizmetleri ve CRM. İstanbul: Kumsaati Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Babalco, C., Gatej, C., Ciobanu, O. (2012). Developing a scale to measure customer loyalty. Procedia Economics and Finance, 3, 623-628.
  • Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırmaları. İstanbul: Beta Basım A.Ş..
  • Lau, G. T., Lee, S.H. (1999). Consumers’ Trust in a brand and link to brand loyalty. Journal of Market Focused Management, 4, 341-370.
  • Huang, Y. K., Kuo, Y.W., Xu, S.W. (2009). Applying importance-performance analysis to evaluate logistics service quality for online shopping among retailing delivery. International Journal of Electronic Businesss Management, Vol.7, No.2, 128-136.
  • Matzler, K., Grabner-Krauter, S., Bidman, S. (2006). The value-Brand loyalty chain: an analysis of some moderating variables. Innovate Marketing,Vol. 2, Issue 2, 76-87.
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar. İstanbul: Seçkin Yayıncılık San. Ve Tic. A.Ş.
  • Naumann, E., Giel, K. (1995) , Customer Satisfaction Measurement And Management Using The Voice Of The Customer, Cincinnati: Thomson Executive Press.
  • Odabaşı, Y. (2010). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi. İstanbul : Sistem Yayıncılık.
  • Uztuğ, F. (2003). Markan Kadar Konuş Marka İletişimi Stratejileri, İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A:Ş..
  • Yeşil, .A. (2010). E-ticaret: İnternet Ortamında Ticaret. İstanbul : Kum Saati Yayın Dağıtım Ltd. Şti.

The Relation Between Perceived Performance of Logistics Services in E-Commerce Sector, Brand Loyalty and Brand Trust: A Study on The Students of Vocational School of Higher Education

Yıl 2014, , 75 - 88, 01.04.2014
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2014.2.005.x

Öz

This study analyses the relation between the perceived performance of logistics service to ensure brand loyalty in e-commerce sector and the various concepts of branding. For this purpose, a research has been conducted on university student in Anadolu Bil Vocational School of Higher Education by using quantitative research methods. SPPS.21.0 software is used and research hypotheses are tested with the help of reliability, correlation and factor analysis. As a result of this research, significant relations have been found between the perceived performance of logistics service of e-commerce firms and indicators of brand loyalty and various concepts of branding. Also, recommendations concerning the potential benefits firms in e-commerce sector can gain in brand loyalty indicators by increasing their perceived performance of logistics services have been included in the study.

Kaynakça

  • Aaker, D.A. (1996). Building Strong Brands. N.Y.: Simon & Schuster Inc.
  • Arabacı, B. (2010). Müşteri Hizmetleri ve CRM. İstanbul: Kumsaati Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Babalco, C., Gatej, C., Ciobanu, O. (2012). Developing a scale to measure customer loyalty. Procedia Economics and Finance, 3, 623-628.
  • Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırmaları. İstanbul: Beta Basım A.Ş..
  • Lau, G. T., Lee, S.H. (1999). Consumers’ Trust in a brand and link to brand loyalty. Journal of Market Focused Management, 4, 341-370.
  • Huang, Y. K., Kuo, Y.W., Xu, S.W. (2009). Applying importance-performance analysis to evaluate logistics service quality for online shopping among retailing delivery. International Journal of Electronic Businesss Management, Vol.7, No.2, 128-136.
  • Matzler, K., Grabner-Krauter, S., Bidman, S. (2006). The value-Brand loyalty chain: an analysis of some moderating variables. Innovate Marketing,Vol. 2, Issue 2, 76-87.
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar. İstanbul: Seçkin Yayıncılık San. Ve Tic. A.Ş.
  • Naumann, E., Giel, K. (1995) , Customer Satisfaction Measurement And Management Using The Voice Of The Customer, Cincinnati: Thomson Executive Press.
  • Odabaşı, Y. (2010). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi. İstanbul : Sistem Yayıncılık.
  • Uztuğ, F. (2003). Markan Kadar Konuş Marka İletişimi Stratejileri, İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A:Ş..
  • Yeşil, .A. (2010). E-ticaret: İnternet Ortamında Ticaret. İstanbul : Kum Saati Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Berna Çağlar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2014
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Çağlar, B. (2014). E-Ticaret Sektöründe Algılanan Lojistik Hizmet Performansı ile Marka Sadakati Ve Marka Güveni Arasındaki İlişki: Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 5(15), 75-88. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2014.2.005.x