Bu çalışmada; elektronik ticaret sektöründe marka sadakati sağlamak amacıyla algılanan lojistik hizmet performansı ile markayla ilgili çeşitli yapıların arasındaki ilişki incelenmektedir. Bu amaçla; Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu öğrencileri üzerinde kantitatif araştırma teknikleri kullanılarak araştırma yapılmıştır. Araştırma sürecinde elde edilmiş olan veriler, SPSS 21.0 paket programı ile değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırma hipotezlerinin analizinde güvenilirlik, faktör ve korelasyon analizleri kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda; elektronik ticaret sektöründe algılanan lojistik hizmet performansı ile marka sadakati ve markayla ilgili çeşitli yapıların göstergeleri arasında anlamlı ilişkilere ulaşılmıştır. Ayrıca; işletmelerin elektronik ticaret uygulamalarına ilişkin algılanan lojistik hizmet performanslarını arttırmaları sayesinde marka sadakati göstergelerinde elde edecekleri faydalar konusunda önerilere yer verilmiştir.
Marka Sadakati Marka Ünü Algılanan Lojistik Hizmet Performansı
This study analyses the relation between the perceived performance of logistics service to ensure brand loyalty in e-commerce sector and the various concepts of branding. For this purpose, a research has been conducted on university student in Anadolu Bil Vocational School of Higher Education by using quantitative research methods. SPPS.21.0 software is used and research hypotheses are tested with the help of reliability, correlation and factor analysis. As a result of this research, significant relations have been found between the perceived performance of logistics service of e-commerce firms and indicators of brand loyalty and various concepts of branding. Also, recommendations concerning the potential benefits firms in e-commerce sector can gain in brand loyalty indicators by increasing their perceived performance of logistics services have been included in the study.
Brand Loyalty Brand Reputation Perceived Performance of Logistic Service
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |
0216 355 56 19 WhatsApp numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
Bu dergideki makaleler Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.