This study investigates the challenges users face in Virtual Reality (VR) training and presents a structured methodology for effective adaptation. The research develops a VR training simulation using the Unity game engine and the XR Interaction Toolkit. The training includes fundamental and advanced VR skills, evaluated through systematic user testing and feedback analysis. The findings highlight the efficiency of progressive training techniques and their impact on VR adaptation.
Bu çalışma, sanal gerçeklik (VR) teknolojisinde daha önce deneyimi olmayan bireylere temel ve ileri düzey VR becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın kapsamı, Unity oyun motoru ve Augmented Reality (XR) Interaction Toolkit paketini kullanarak yenilikçi bir VR simülasyonunun geliştirilmesini içermektedir. Bu simülasyonda, katılımcılar temel VR kavramları, pratik uygulamalar ve ileri düzey teknikler konusunda eğitim alacaklardır. Sonuç olarak, katılımcılar, artırılmış gerçeklik simülasyonları, eğitim programları, senaryolar ve gelecekte karşılaşabilecekleri çeşitli deneyimlerle daha etkin bir şekilde etkileşimde bulunabileceklerdir. Eğitim, sistematik kullanıcı testleri ve geri bildirim analizleriyle değerlendirilmektedir. Bulgular, kademeli eğitim tekniklerinin verimliliğini ve VR uyum süreci üzerindeki etkisini vurgulamaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Artificial Reality |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2025 |
Submission Date | December 6, 2024 |
Acceptance Date | April 4, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 16 Issue: 2 |