Research Article
BibTex RIS Cite

Nutritional Status of Educable Mentally Retarded Children Based on Their Food Consumption Records

Year 2018, , 192 - 196, 05.08.2018
https://doi.org/10.24323/akademik-gida.449854

Abstract

In this study, the
aims were to determine the nutritional status of educable mentally retarded children
by using their food consumption records and to determine the deficiencies or
redundancies in the intake of basic nutrients. All foods consumed by educable
mentally retarded 45 students for 3 days were recorded in their food consumption
forms. Full and accurate 32 records were assessed. Quantities of energy,
protein, vitamins, minerals consumed by each child were calculated. The intake
of nutrients was assessed by the age and gender of children. 43.8% of the
children had problems with nutrition, and 28.1% of the children had missed their
meal. 90.6% of the children consumed snacks except in their main meals, and children
received 1004±435 kcal more energy than the average energy needed per day. In
mentally retarded children, particularly sugary food consumption can lead to
inability to meet the elements required for healthy growth and development, and
to excessive weakness or obesity. An approach should be provided according to
individual characteristics in the solution of nutritional problems of children
with mental retardation.

References

  • [1] Seçken, N., Morgil, F.İ. (2000). Ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin beslenme sorunları ve ders kitaplarında beslenme konusunun incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 123-127.
  • [2] Engelli Beslenmesi. (2013). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Hasta Ve Yaşlı Hizmetleri, Ankara.
  • [3] Türkiye’ye Özgü Beslenme Rehberi. (2004). T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Hacettepe Üniversitesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümü. Ankara.
  • [4] Köksal G. (2008). Engellilerde Beslenme. T.C. Sağlık Bakanlığı, Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Beslenme ve Fiziksel Aktiviteler Daire Başkanlığı, Ankara.
  • [5] Baysal, A. (1999). Beslenme. Hatiboğlu Yayınları, 8. Baskı, Ankara.
  • [6] Nogay, N.H. (2013). Nutritional status in mentally disabled children and adolescents: A study from Western Turkey. Pakistan Journal of Medical Sciences, 29(2), 614-618.
  • [7] Marshall, D., McConkey, R., Moore, G. (2003). Obesity in people with intellectual disabilities: the impact of nurse-led health screenings and health promotion activities. The Journal of Advanced Nursing, 41(2), 147-53.
  • [8] Girli, A., Öztürk Özgönenel, S., Yıldırım Sarı, H., Ardahan, E. (2016). Otizmi olan çocukların beslenme durumunun değerlendirilmesi. Çocuk ve Medeniyet, 1, 87-99.
  • [9] Ersoy, P., Uskun, E. (2012). Zihinsel Engelli Çocukların Beslenme Sorunlarının Belirlenmesi. 15. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Bursa, Türkiye, Kongre Kitabı: 1195-1197.
  • [10] Ghosh, D. (2010). Personalised food: how personal is it? Genes & Nutrition, 5(1), 51-53.
  • [11] Van Ommen, B., Stierum, R. (2002). Nutrigenomics: Exploiting systems biology in the nutrition and health arena. Current Opinion in Biotechnology, 13(5), 517-521.
  • [12] Seçer, S., Özden, A., Güllüoğlu, S., Ekinci, F.Y. (2011). Diyetle ilişkili hastalıkların önlenmesi ve hayat kalitesinin iyileştirilmesi için genotiplemeye dayalı kişiye özel beslenme. Akademik Gıda, 9(4), 51-59.

Eğitilebilir Zihinsel Engelli Çocukların Besin Tüketim Kayıtlarına Göre Beslenme Durumları

Year 2018, , 192 - 196, 05.08.2018
https://doi.org/10.24323/akademik-gida.449854

Abstract

Bu çalışmada
eğitilebilir zihinsel engelli çocukların beslenme durumlarının besin tüketim
kayıtları kullanarak belirlenmesi ve temel besin öğelerinin alımındaki
eksiklikleri veya fazlalıkların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Eğitilebilir
zihinsel engelli 45 öğrencinin 3 gün boyunca tükettiği bütün besin maddelerini besin
tüketim kaydı formuna kaydedildi. Kayıtları tam ve doğru olan 32 kişi değerlendirmeye
alınmıştır. Her çocuğun aldığı enerji, protein, vitamin ve minerallerin
miktarları hesaplanmıştır. Besin maddelerinin alımı çocuğun yaşına ve
cinsiyetine göre değerlendirilmiştir. Çocukların %43.8’inde beslenme ile ilgili
sorun olduğu, %28.1’inin öğün atladığı belirlenmiştir. Çocukların %90.6’sının
ana öğünler dışında ara öğün tükettiği belirlenmiş ve çocukların alması gereken
enerjiden günlük ortalama 1004±435 kkal daha fazla enerji aldığı tespit
edilmiştir. Zihinsel engelli çocuklarda özellikle şekerli gıdalara aşırı
yönelim ve tüketimi sağlıklı büyüme gelişme için gerekli olan elementlerin
karşılanamaması ve aşırı zayıflık ya da obeziteye neden olabilmektedir.
Zihinsel engelli çocukların beslenme sorunlarının çözümünde bireysel
özelliklere göre yaklaşım sağlanmalıdır.

References

  • [1] Seçken, N., Morgil, F.İ. (2000). Ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin beslenme sorunları ve ders kitaplarında beslenme konusunun incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 123-127.
  • [2] Engelli Beslenmesi. (2013). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Hasta Ve Yaşlı Hizmetleri, Ankara.
  • [3] Türkiye’ye Özgü Beslenme Rehberi. (2004). T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Hacettepe Üniversitesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümü. Ankara.
  • [4] Köksal G. (2008). Engellilerde Beslenme. T.C. Sağlık Bakanlığı, Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Beslenme ve Fiziksel Aktiviteler Daire Başkanlığı, Ankara.
  • [5] Baysal, A. (1999). Beslenme. Hatiboğlu Yayınları, 8. Baskı, Ankara.
  • [6] Nogay, N.H. (2013). Nutritional status in mentally disabled children and adolescents: A study from Western Turkey. Pakistan Journal of Medical Sciences, 29(2), 614-618.
  • [7] Marshall, D., McConkey, R., Moore, G. (2003). Obesity in people with intellectual disabilities: the impact of nurse-led health screenings and health promotion activities. The Journal of Advanced Nursing, 41(2), 147-53.
  • [8] Girli, A., Öztürk Özgönenel, S., Yıldırım Sarı, H., Ardahan, E. (2016). Otizmi olan çocukların beslenme durumunun değerlendirilmesi. Çocuk ve Medeniyet, 1, 87-99.
  • [9] Ersoy, P., Uskun, E. (2012). Zihinsel Engelli Çocukların Beslenme Sorunlarının Belirlenmesi. 15. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Bursa, Türkiye, Kongre Kitabı: 1195-1197.
  • [10] Ghosh, D. (2010). Personalised food: how personal is it? Genes & Nutrition, 5(1), 51-53.
  • [11] Van Ommen, B., Stierum, R. (2002). Nutrigenomics: Exploiting systems biology in the nutrition and health arena. Current Opinion in Biotechnology, 13(5), 517-521.
  • [12] Seçer, S., Özden, A., Güllüoğlu, S., Ekinci, F.Y. (2011). Diyetle ilişkili hastalıkların önlenmesi ve hayat kalitesinin iyileştirilmesi için genotiplemeye dayalı kişiye özel beslenme. Akademik Gıda, 9(4), 51-59.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Papers
Authors

Serpil Özbaş 0000-0003-3658-8806

Ersin Uskun 0000-0001-6446-0186

Büşra Küçüksoku This is me 0000-0001-8762-4614

Ümmü Hocaoğlu This is me 0000-0002-6125-0594

Sümeyra Akalın This is me 0000-0001-5002-5255

Halil Özbaş 0000-0002-7561-1450

Publication Date August 5, 2018
Submission Date December 20, 2017
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Özbaş, S., Uskun, E., Küçüksoku, B., Hocaoğlu, Ü., et al. (2018). Eğitilebilir Zihinsel Engelli Çocukların Besin Tüketim Kayıtlarına Göre Beslenme Durumları. Akademik Gıda, 16(2), 192-196. https://doi.org/10.24323/akademik-gida.449854
AMA Özbaş S, Uskun E, Küçüksoku B, Hocaoğlu Ü, Akalın S, Özbaş H. Eğitilebilir Zihinsel Engelli Çocukların Besin Tüketim Kayıtlarına Göre Beslenme Durumları. Akademik Gıda. August 2018;16(2):192-196. doi:10.24323/akademik-gida.449854
Chicago Özbaş, Serpil, Ersin Uskun, Büşra Küçüksoku, Ümmü Hocaoğlu, Sümeyra Akalın, and Halil Özbaş. “Eğitilebilir Zihinsel Engelli Çocukların Besin Tüketim Kayıtlarına Göre Beslenme Durumları”. Akademik Gıda 16, no. 2 (August 2018): 192-96. https://doi.org/10.24323/akademik-gida.449854.
EndNote Özbaş S, Uskun E, Küçüksoku B, Hocaoğlu Ü, Akalın S, Özbaş H (August 1, 2018) Eğitilebilir Zihinsel Engelli Çocukların Besin Tüketim Kayıtlarına Göre Beslenme Durumları. Akademik Gıda 16 2 192–196.
IEEE S. Özbaş, E. Uskun, B. Küçüksoku, Ü. Hocaoğlu, S. Akalın, and H. Özbaş, “Eğitilebilir Zihinsel Engelli Çocukların Besin Tüketim Kayıtlarına Göre Beslenme Durumları”, Akademik Gıda, vol. 16, no. 2, pp. 192–196, 2018, doi: 10.24323/akademik-gida.449854.
ISNAD Özbaş, Serpil et al. “Eğitilebilir Zihinsel Engelli Çocukların Besin Tüketim Kayıtlarına Göre Beslenme Durumları”. Akademik Gıda 16/2 (August 2018), 192-196. https://doi.org/10.24323/akademik-gida.449854.
JAMA Özbaş S, Uskun E, Küçüksoku B, Hocaoğlu Ü, Akalın S, Özbaş H. Eğitilebilir Zihinsel Engelli Çocukların Besin Tüketim Kayıtlarına Göre Beslenme Durumları. Akademik Gıda. 2018;16:192–196.
MLA Özbaş, Serpil et al. “Eğitilebilir Zihinsel Engelli Çocukların Besin Tüketim Kayıtlarına Göre Beslenme Durumları”. Akademik Gıda, vol. 16, no. 2, 2018, pp. 192-6, doi:10.24323/akademik-gida.449854.
Vancouver Özbaş S, Uskun E, Küçüksoku B, Hocaoğlu Ü, Akalın S, Özbaş H. Eğitilebilir Zihinsel Engelli Çocukların Besin Tüketim Kayıtlarına Göre Beslenme Durumları. Akademik Gıda. 2018;16(2):192-6.

25964   25965    25966      25968   25967


88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 (CC BY-NC 4.0) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Akademik Gıda (Academic Food Journal) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).