Consumer attitude, perception and acceptance towards genetically modified organisms and biotechnological applications were reviewed by analyzing relevant data published in literature. Although studies showed that knowledge, perception, attitude, acceptance and behavioral intentions of consumers for applications and genetically modified organisms are variable depending on the countries and demographic characteristics, genetically modified organisms are not generally known in detail by consumers and approved for human consumption
Bu çalışmada, literatür taraması yoluyla ulaşılan bulgulardan hareketle, tüketicilerin biyoteknolojik uygulamalara ve GDO’lara ilişkin davranışı, algısı ve kabul edilebilirliğinin ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda, tüketicilerin biyoteknolojik uygulamalara ve GDO’lara yönelik bilgi, algı, tutum, kabul ve davranışsal niyetlerinin ülkelere ve demografik özelliklerine göre farklılık göstermekle beraber, genel olarak söz konusu ürünleri yeterince tanımadıkları ve onaylamadıkları sonucuna varılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 8 Issue: 5 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 (CC BY-NC 4.0) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Akademik Gıda (Academic Food Journal) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).