Kişisel Verileri Koruma Kurumu 2016 yılı şubat ayında 6698 sayılı kanunun verdiği yetkileri ugulamak üzere kurulmuş idari ve finansal otonomiye sahip bir kurumdur. Bu çalışmada kurumun misyonları ve vizyonu üzerinden etki ve cezalandırma kapasiteleri incelenmektedir. Kurumun incelenmesi ile kuruma neden ihtiyaç duyulduğu, kurumun kişisel verilerin korunmasında nasıl rol aldığı ve ne ölçüde başarılı olduğu sorularına cevap aranmaktadır. Bu soruların cevaplarından yola çıkılarak bu çalışmada temel olarak kurumun nasıl daha etkili ve başarılı olabileceğinin analiz edilmesi ve buna yönelik olarak önerilerde bulunulması hedeflenmektedir. Bu kapsamda kurumun güçlü,ve zayıf yönleri ile sunduğu fırsatlar ve karlıaştığı tehditler ele alınmıştır. Çalışmanın sonucunda ise kurumun operasyonel açıdan eksikliklerinin olduğu ve toplum tarafından henüz yeterince tanunmamasından dolayı kuruma yapılan başvuru sayısının düşük bir seviyede kaldığı saptanmıştır. Bu sonuçlara yönelik olarak kurumun gelişmiş ülke örneklerinden yola çıkarak bağımsız hareket etme kapasitesini geliştirmesi, tanıtım faaliyetlerine ağırlık vermesi ve kurumsal ve işlevsel kapasitesini artırması üzerine önerilerde bulunulmuştur.
The Personal Data Protection Authority which has administrative and financial autonomy and public legal personality was established in order to perform the duties stipulated by Law No. 6698 in February 2016. In this study, the power of sanction and the capacity to impact of the authority are examined over its missions and visions. By examining the authority, this study tries to find the answers of the questions of why it is needed, how it protects personal data, and to what extent it is successful. Eventually, this study aims to analyze how this authority can be more efficient and accordingly to give suggestions of implementation for future studies in the light of a swot analysis. As a result of the study, it was found that the Authority’s operational capacity is not in a satisfying level and it is not known by public enough. The number of applications and complaints are also not in a satisfying level. In return, it is recommended in this study that, the authority should develop its operational capacity, act more independently, and propagate and extend its functions by taking good examples from the world.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 13 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.