Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KİŞİSEL VERİLERİ KORUMA KURUMU ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 13, 449 - 472, 31.05.2020

Öz

Kişisel Verileri Koruma Kurumu 2016 yılı şubat ayında 6698 sayılı kanunun verdiği yetkileri ugulamak üzere kurulmuş idari ve finansal otonomiye sahip bir kurumdur. Bu çalışmada kurumun misyonları ve vizyonu üzerinden etki ve cezalandırma kapasiteleri incelenmektedir. Kurumun incelenmesi ile kuruma neden ihtiyaç duyulduğu, kurumun kişisel verilerin korunmasında nasıl rol aldığı ve ne ölçüde başarılı olduğu sorularına cevap aranmaktadır. Bu soruların cevaplarından yola çıkılarak bu çalışmada temel olarak kurumun nasıl daha etkili ve başarılı olabileceğinin analiz edilmesi ve buna yönelik olarak önerilerde bulunulması hedeflenmektedir. Bu kapsamda kurumun güçlü,ve zayıf yönleri ile sunduğu fırsatlar ve karlıaştığı tehditler ele alınmıştır. Çalışmanın sonucunda ise kurumun operasyonel açıdan eksikliklerinin olduğu ve toplum tarafından henüz yeterince tanunmamasından dolayı kuruma yapılan başvuru sayısının düşük bir seviyede kaldığı saptanmıştır. Bu sonuçlara yönelik olarak kurumun gelişmiş ülke örneklerinden yola çıkarak bağımsız hareket etme kapasitesini geliştirmesi, tanıtım faaliyetlerine ağırlık vermesi ve kurumsal ve işlevsel kapasitesini artırması üzerine önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Akgül, A. (2013). Danıştay Kararları Işığında Kişisel Sağlık Verilerinin Korunması, Danıştay Dergisi, 133, 21-50.
  • Akgül, A. (2015). Kişisel Verilerin Korunmasında Yeni Bir Hak: ‘Unutulma Hakkı ve AB Adalet Divanı’nın ‘Google Kararı’, TBB Dergisi, 116, 11-38.
  • Bainbridge, D. I. (1997). “Processing Personal Data and The Data Protection Directive”, Journal of Information & Communications Technology Law, 6(1), 17-40.
  • Cate, F. H. (1994). The EU data protection directive, information privacy, and the public interest. Iowa L. Rev., 80(3), 431-443.
  • Caudill, E. M., & Murphy, P. E. (2000). Consumer online privacy: Legal and ethical issues. Journal of Public Policy & Marketing, 19(1), 7–19.
  • CoE (1981). Convention for the Protection of Individuals with regard to Automatic Processing of Personal Data, Retrieved from https://rm.coe.int/1680078b37 (February 10, 2019)
  • Chua, H.N., et al. (2017). Unveiling the coverage patterns of newspapers on the personal data protection act, Government Information Quarterly, 34(2), 296-306, DOI: 10.1016/j.giq.2017.02.006
  • Dinev, T., & Hart, P. (2005). Internet privacy concerns and social awareness as determinants of intention to transact. International Journal of Electronic Commerce, 10(2), 7–29.
  • Dülger, M. (2016). Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Ve Türk Ceza Kanunu Bağlamında Kişisel Verilerin Ceza Normlarıyla Korunması, Istanbul Medipol University School of Law Journal, 3(2), 101-167. Available at: https://ssrn.com/abstract=2942230 (February 10, 2019).
  • ECHR (1950). European Convention on Human Rights, Retrieved from https://www.echr.coe.int/Documents/Convention_ENG.pdf (February 9, 2019)
  • EU (1995). Directive 95/46/EC of the European Parliament and of the Council of 24 October 1995 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data, Retrieved from https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A31995L0046 (February 11, 2019)
  • Fuster, G. G. (2014). The emergence of personal data protection as a fundamental right of the EU, Springer Science & Business. I CDPPC (2001). Accreditation Features of Data Protection Authorities, 23rd International Conference of Data Protection Commissioners, 25 September 2001, Paris, Retrieved from https://icdppc.org/wp-content/uploads/2015/02/Resolution-on-Accreditation-Features-of-Data-Protection-Authorities.pdf (February 14, 2019)
  • ICO (2018a). ICO fines Uber £385,000 over data protection failings, Retrieved from https://ico.org.uk/about-the-ico/news-and-events/news-and-blogs/2018/11/ico-fines-uber-385-000-over-data-protection-failings/ (February 19, 2019)
  • ICO (2018b). ICO issues maximum £500,000 fine to Facebook for failing to protect users’ personal information, Retrieved from https://ico.org.uk/about-the-ico/news-and-events/news-and-blogs/2018/10/facebook-issued-with-maximum-500-000-fine/ (February 19, 2019)
  • ICO (2019). Findings from ICO information risk reviews of information security in the higher education sector, Retrieved from https://ico.org.uk/media/2614196/20190124-information-risk-review-report-higher-education-sectorpdf.pdf (February 19, 2019)
  • Kağıtcıoğlu, M. (2016). Kişisel Verileri Koruma Kurumu'na İdare Hukuku Çerçevesinden Bir Bakış, Aurum Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 77-99. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/aurum/issue/27138/289543 (February 12, 2019)
  • Kılınç, D. (2012). Anayasal Bir Hak Olarak Kişisel Verilerin Korunması, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 61(3), 1089-1169. Kitchenham, B. (2004). Procedures for performing systematic reviews. Keele, UK, Keele University, (33), 1-26.
  • KVKK (2018a). Kişisel Verileri Koruma Kurumu 2017 Yılı Faaliyet Raporu, Retrieved from https://www.kisiselverilerinkorunmasi.org/wp-content/uploads/2017/09/2017-Faaliyet-Raporu.pdf (February 17, 2019)
  • KVKK (2018b). Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 16/10/2018 Tarihli ve 2018/119 Sayılı İlke Kararı, Retrieved from https://kvkk.gov.tr/Icerik/5299/2018-119 (February 17, 2019)
  • KVKK (2018c). Rehberlik Hizmeti Veren İnternet Sitelerinde/Uygulamalarda Kişisel Verilerin Korunmasına Yönelik Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 21/12/2017 Tarihli ve 2017/61 Sayılı İlke Kararı, Retrieved from https://kvkk.gov.tr/Icerik/4113/2017-61 (February 17, 2019)
  • KVKK (2018d). Kişisel verilere hukuka aykırı erişilmesini önleme yükümlülüğünü yerine getiremeyen veri sorumlusu hakkında Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 26/07/2018 Tarihli ve 2018/91 Sayılı Kararı, Retrieved from https://kvkk.gov.tr/Icerik/5365/2018-91 (February 17, 2019)
  • KVKK (2019). Misyon ve Vizyon, Retrieved from https://www.kvkk.gov.tr/Icerik/2074/Misyon---Vizyon (February 16, 2019)
  • KVKP (2019). Turkish Personal Data Protection Law no. 6698, Retrieved from https://www.kisiselverilerinkorunmasi.org/kanunu-ingilizce-ceviri/ (February 9, 2019)
  • KVKP (2019). Kişisel Veri, Retrieved from https://www.kisiselverilerinkorunmasi.org/kisisel-veri-nedir-ne-demektir/ (February 8, 2019)
  • Kutlu, Ö., & Kahraman, S. (2017). Türkiye’de kişisel verilerin korunması politikasının analizi. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5(4), 45-62.
  • Lee, H., Wong, S. F., Oh, J., & Chang, Y. (2019). Information privacy concerns and demographic characteristics: Data from a Korean media panel survey. Government Information Quarterly, 36(2), 294-303, DOI: 10.1016/j.giq.2019.01.002
  • Long, W. J., & Quek, M. P. (2002). Personal data privacy protection in an age of globalization: the US-EU safe harbor compromise. Journal of European Public Policy, 9(3), 325-344.
  • Moher, D., Liberati, A., Tetzlaff, J., & Altman, D. G. (2009). Preferred reporting items for systematic reviews and meta-analyses: the PRISMA statement. Annals of internal medicine, 151(4), 264-269.
  • OECD (2013). OECD Guidelines on the Protection of Privacy and Transborder Flows of Personal Data, Retrieved from http://www.oecd.org/internet/ieconomy/oecdguidelinesontheprotectionofprivacyandtransborderflowsofpersonaldata.htm (February 14, 2019).
  • Oğuz, H. (2013). Elektronik Ortamda Kişisel Verilerin Korunması, Bazı Ülke Uygulamaları Ve Ülkemizdeki Durum. Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi, (3), 1-38.
  • Purtova, N. (2018). The law of everything. Broad concept of personal data and future of EU data protection law. Law, Innovation and Technology, 10(1), 40-81.
  • Regan, P. M. (2003). Safe harbors or free frontiers? Privacy and transborder data flows. Journal of Social Issues, 59(2), 263-282.
  • Regulation no. 6951 (2018). Kişisel Verileri Koruma Kurumu Teşkilat Yönetmeliği, http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/3.5.201811296.pdf (February 15, 2019)
  • Resmi Gazete (2016). 7 Nisan 2016 Tarihli ve 29677 Sayılı Resmî Gazete, Retrieved from http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/04/20160407.htm (February 11, 2019)
  • Resmi Gazete (2017). 30 Aralık 2017 Tarihli ve 30286 Sayılı Resmî Gazete, Retrieved from http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/12/20171230.htm (February 11, 2019)
  • Rudraswamy, V., & Vance, D. A. (2001). Transborder data flows: adoption and diffusion of protective legislation in the global electronic commerce environment. Logistics Information Management, 14(1/2), 127-137.
  • Shaw T. J. (2013). World War II Law and Lawyers: Issues, Cases, and Characters. American Bar Association Press.
  • Tavani, H. T. (1999). Informational privacy, data mining, and the internet. Ethics and Information Technology, 1(2), 137-145.
  • TBMM (2010). Türkiye Cumhuriyeti Anayasasinin Bazi Maddelerinde Değişiklik Yapilmasi Hakkinda Kanun No. 5982, Retrieved from https://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k5982.html (February 10, 2019)
  • The Constitution of Turkey, (1982). The Constitution of The Republic of Turkey, Available at: http://www.anayasa.gen.tr/1982Constitution-1995-1.pdf (February 11, 2019)
  • UN (1948). The Universal Declaration of Human Rights, Available at: http://www.un.org/en/universal-declaration-human-rights/ (February 10, 2019)
  • UN (1990). Guidelines for the Regulation of Computerized Personal Data Files, Retrieved from https://www.refworld.org/pdfid/3ddcafaac.pdf (February 11, 2019)
  • Van Loenen, B., Kulk, S., & Ploegar, H. (2016). Data protection legislation: A very hungry caterpillar, Government Information Quarterly, 33(2), 338-345, DOI: 10.1016/j.giq.2016.04.002
  • Wu, Y. (2014). Protecting personal data in E-government: A cross-country study. Government Information Quarterly, 31(1), 150–159. DOI: 10.1016/j.giq.2013.07.003

A REVIEW ON THE PERSONAL DATA PROTECTION AUTHORITY OF TURKEY

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 13, 449 - 472, 31.05.2020

Öz

The Personal Data Protection Authority which has administrative and financial autonomy and public legal personality was established in order to perform the duties stipulated by Law No. 6698 in February 2016. In this study, the power of sanction and the capacity to impact of the authority are examined over its missions and visions. By examining the authority, this study tries to find the answers of the questions of why it is needed, how it protects personal data, and to what extent it is successful. Eventually, this study aims to analyze how this authority can be more efficient and accordingly to give suggestions of implementation for future studies in the light of a swot analysis. As a result of the study, it was found that the Authority’s operational capacity is not in a satisfying level and it is not known by public enough. The number of applications and complaints are also not in a satisfying level. In return, it is recommended in this study that, the authority should develop its operational capacity, act more independently, and propagate and extend its functions by taking good examples from the world.

Kaynakça

  • Akgül, A. (2013). Danıştay Kararları Işığında Kişisel Sağlık Verilerinin Korunması, Danıştay Dergisi, 133, 21-50.
  • Akgül, A. (2015). Kişisel Verilerin Korunmasında Yeni Bir Hak: ‘Unutulma Hakkı ve AB Adalet Divanı’nın ‘Google Kararı’, TBB Dergisi, 116, 11-38.
  • Bainbridge, D. I. (1997). “Processing Personal Data and The Data Protection Directive”, Journal of Information & Communications Technology Law, 6(1), 17-40.
  • Cate, F. H. (1994). The EU data protection directive, information privacy, and the public interest. Iowa L. Rev., 80(3), 431-443.
  • Caudill, E. M., & Murphy, P. E. (2000). Consumer online privacy: Legal and ethical issues. Journal of Public Policy & Marketing, 19(1), 7–19.
  • CoE (1981). Convention for the Protection of Individuals with regard to Automatic Processing of Personal Data, Retrieved from https://rm.coe.int/1680078b37 (February 10, 2019)
  • Chua, H.N., et al. (2017). Unveiling the coverage patterns of newspapers on the personal data protection act, Government Information Quarterly, 34(2), 296-306, DOI: 10.1016/j.giq.2017.02.006
  • Dinev, T., & Hart, P. (2005). Internet privacy concerns and social awareness as determinants of intention to transact. International Journal of Electronic Commerce, 10(2), 7–29.
  • Dülger, M. (2016). Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Ve Türk Ceza Kanunu Bağlamında Kişisel Verilerin Ceza Normlarıyla Korunması, Istanbul Medipol University School of Law Journal, 3(2), 101-167. Available at: https://ssrn.com/abstract=2942230 (February 10, 2019).
  • ECHR (1950). European Convention on Human Rights, Retrieved from https://www.echr.coe.int/Documents/Convention_ENG.pdf (February 9, 2019)
  • EU (1995). Directive 95/46/EC of the European Parliament and of the Council of 24 October 1995 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data, Retrieved from https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A31995L0046 (February 11, 2019)
  • Fuster, G. G. (2014). The emergence of personal data protection as a fundamental right of the EU, Springer Science & Business. I CDPPC (2001). Accreditation Features of Data Protection Authorities, 23rd International Conference of Data Protection Commissioners, 25 September 2001, Paris, Retrieved from https://icdppc.org/wp-content/uploads/2015/02/Resolution-on-Accreditation-Features-of-Data-Protection-Authorities.pdf (February 14, 2019)
  • ICO (2018a). ICO fines Uber £385,000 over data protection failings, Retrieved from https://ico.org.uk/about-the-ico/news-and-events/news-and-blogs/2018/11/ico-fines-uber-385-000-over-data-protection-failings/ (February 19, 2019)
  • ICO (2018b). ICO issues maximum £500,000 fine to Facebook for failing to protect users’ personal information, Retrieved from https://ico.org.uk/about-the-ico/news-and-events/news-and-blogs/2018/10/facebook-issued-with-maximum-500-000-fine/ (February 19, 2019)
  • ICO (2019). Findings from ICO information risk reviews of information security in the higher education sector, Retrieved from https://ico.org.uk/media/2614196/20190124-information-risk-review-report-higher-education-sectorpdf.pdf (February 19, 2019)
  • Kağıtcıoğlu, M. (2016). Kişisel Verileri Koruma Kurumu'na İdare Hukuku Çerçevesinden Bir Bakış, Aurum Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 77-99. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/aurum/issue/27138/289543 (February 12, 2019)
  • Kılınç, D. (2012). Anayasal Bir Hak Olarak Kişisel Verilerin Korunması, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 61(3), 1089-1169. Kitchenham, B. (2004). Procedures for performing systematic reviews. Keele, UK, Keele University, (33), 1-26.
  • KVKK (2018a). Kişisel Verileri Koruma Kurumu 2017 Yılı Faaliyet Raporu, Retrieved from https://www.kisiselverilerinkorunmasi.org/wp-content/uploads/2017/09/2017-Faaliyet-Raporu.pdf (February 17, 2019)
  • KVKK (2018b). Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 16/10/2018 Tarihli ve 2018/119 Sayılı İlke Kararı, Retrieved from https://kvkk.gov.tr/Icerik/5299/2018-119 (February 17, 2019)
  • KVKK (2018c). Rehberlik Hizmeti Veren İnternet Sitelerinde/Uygulamalarda Kişisel Verilerin Korunmasına Yönelik Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 21/12/2017 Tarihli ve 2017/61 Sayılı İlke Kararı, Retrieved from https://kvkk.gov.tr/Icerik/4113/2017-61 (February 17, 2019)
  • KVKK (2018d). Kişisel verilere hukuka aykırı erişilmesini önleme yükümlülüğünü yerine getiremeyen veri sorumlusu hakkında Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 26/07/2018 Tarihli ve 2018/91 Sayılı Kararı, Retrieved from https://kvkk.gov.tr/Icerik/5365/2018-91 (February 17, 2019)
  • KVKK (2019). Misyon ve Vizyon, Retrieved from https://www.kvkk.gov.tr/Icerik/2074/Misyon---Vizyon (February 16, 2019)
  • KVKP (2019). Turkish Personal Data Protection Law no. 6698, Retrieved from https://www.kisiselverilerinkorunmasi.org/kanunu-ingilizce-ceviri/ (February 9, 2019)
  • KVKP (2019). Kişisel Veri, Retrieved from https://www.kisiselverilerinkorunmasi.org/kisisel-veri-nedir-ne-demektir/ (February 8, 2019)
  • Kutlu, Ö., & Kahraman, S. (2017). Türkiye’de kişisel verilerin korunması politikasının analizi. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5(4), 45-62.
  • Lee, H., Wong, S. F., Oh, J., & Chang, Y. (2019). Information privacy concerns and demographic characteristics: Data from a Korean media panel survey. Government Information Quarterly, 36(2), 294-303, DOI: 10.1016/j.giq.2019.01.002
  • Long, W. J., & Quek, M. P. (2002). Personal data privacy protection in an age of globalization: the US-EU safe harbor compromise. Journal of European Public Policy, 9(3), 325-344.
  • Moher, D., Liberati, A., Tetzlaff, J., & Altman, D. G. (2009). Preferred reporting items for systematic reviews and meta-analyses: the PRISMA statement. Annals of internal medicine, 151(4), 264-269.
  • OECD (2013). OECD Guidelines on the Protection of Privacy and Transborder Flows of Personal Data, Retrieved from http://www.oecd.org/internet/ieconomy/oecdguidelinesontheprotectionofprivacyandtransborderflowsofpersonaldata.htm (February 14, 2019).
  • Oğuz, H. (2013). Elektronik Ortamda Kişisel Verilerin Korunması, Bazı Ülke Uygulamaları Ve Ülkemizdeki Durum. Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi, (3), 1-38.
  • Purtova, N. (2018). The law of everything. Broad concept of personal data and future of EU data protection law. Law, Innovation and Technology, 10(1), 40-81.
  • Regan, P. M. (2003). Safe harbors or free frontiers? Privacy and transborder data flows. Journal of Social Issues, 59(2), 263-282.
  • Regulation no. 6951 (2018). Kişisel Verileri Koruma Kurumu Teşkilat Yönetmeliği, http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/3.5.201811296.pdf (February 15, 2019)
  • Resmi Gazete (2016). 7 Nisan 2016 Tarihli ve 29677 Sayılı Resmî Gazete, Retrieved from http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/04/20160407.htm (February 11, 2019)
  • Resmi Gazete (2017). 30 Aralık 2017 Tarihli ve 30286 Sayılı Resmî Gazete, Retrieved from http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/12/20171230.htm (February 11, 2019)
  • Rudraswamy, V., & Vance, D. A. (2001). Transborder data flows: adoption and diffusion of protective legislation in the global electronic commerce environment. Logistics Information Management, 14(1/2), 127-137.
  • Shaw T. J. (2013). World War II Law and Lawyers: Issues, Cases, and Characters. American Bar Association Press.
  • Tavani, H. T. (1999). Informational privacy, data mining, and the internet. Ethics and Information Technology, 1(2), 137-145.
  • TBMM (2010). Türkiye Cumhuriyeti Anayasasinin Bazi Maddelerinde Değişiklik Yapilmasi Hakkinda Kanun No. 5982, Retrieved from https://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k5982.html (February 10, 2019)
  • The Constitution of Turkey, (1982). The Constitution of The Republic of Turkey, Available at: http://www.anayasa.gen.tr/1982Constitution-1995-1.pdf (February 11, 2019)
  • UN (1948). The Universal Declaration of Human Rights, Available at: http://www.un.org/en/universal-declaration-human-rights/ (February 10, 2019)
  • UN (1990). Guidelines for the Regulation of Computerized Personal Data Files, Retrieved from https://www.refworld.org/pdfid/3ddcafaac.pdf (February 11, 2019)
  • Van Loenen, B., Kulk, S., & Ploegar, H. (2016). Data protection legislation: A very hungry caterpillar, Government Information Quarterly, 33(2), 338-345, DOI: 10.1016/j.giq.2016.04.002
  • Wu, Y. (2014). Protecting personal data in E-government: A cross-country study. Government Information Quarterly, 31(1), 150–159. DOI: 10.1016/j.giq.2013.07.003
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Tüm Sayı
Yazarlar

İsmail Sevinç 0000-0002-4229-8760

Niyazi Karabulut 0000-0002-6175-2025

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2020
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Sevinç, İ., & Karabulut, N. (2020). A REVIEW ON THE PERSONAL DATA PROTECTION AUTHORITY OF TURKEY. Akademik Hassasiyetler, 7(13), 449-472.
AMA Sevinç İ, Karabulut N. A REVIEW ON THE PERSONAL DATA PROTECTION AUTHORITY OF TURKEY. Akademik Hassasiyetler. Mayıs 2020;7(13):449-472.
Chicago Sevinç, İsmail, ve Niyazi Karabulut. “A REVIEW ON THE PERSONAL DATA PROTECTION AUTHORITY OF TURKEY”. Akademik Hassasiyetler 7, sy. 13 (Mayıs 2020): 449-72.
EndNote Sevinç İ, Karabulut N (01 Mayıs 2020) A REVIEW ON THE PERSONAL DATA PROTECTION AUTHORITY OF TURKEY. Akademik Hassasiyetler 7 13 449–472.
IEEE İ. Sevinç ve N. Karabulut, “A REVIEW ON THE PERSONAL DATA PROTECTION AUTHORITY OF TURKEY”, Akademik Hassasiyetler, c. 7, sy. 13, ss. 449–472, 2020.
ISNAD Sevinç, İsmail - Karabulut, Niyazi. “A REVIEW ON THE PERSONAL DATA PROTECTION AUTHORITY OF TURKEY”. Akademik Hassasiyetler 7/13 (Mayıs 2020), 449-472.
JAMA Sevinç İ, Karabulut N. A REVIEW ON THE PERSONAL DATA PROTECTION AUTHORITY OF TURKEY. Akademik Hassasiyetler. 2020;7:449–472.
MLA Sevinç, İsmail ve Niyazi Karabulut. “A REVIEW ON THE PERSONAL DATA PROTECTION AUTHORITY OF TURKEY”. Akademik Hassasiyetler, c. 7, sy. 13, 2020, ss. 449-72.
Vancouver Sevinç İ, Karabulut N. A REVIEW ON THE PERSONAL DATA PROTECTION AUTHORITY OF TURKEY. Akademik Hassasiyetler. 2020;7(13):449-72.

MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ

Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.