Günümüzde iklim değişikliği ve sosyal eşitsizlikler gibi çevresel ve toplumsal sorunlar giderek kötüleşmektedir. Her derde deva bir çözüm gibi durmasa da sürdürülebilir tüketim ve üretim, çevresel ve sosyal sorunların üstesinden gelme yollarından biri olarak görünmektedir. Şimdiye dek, mevcut çalışmalar, sürdürülebilir tüketim üzerinde etkisi olan faktörleri çevresel bir bakış açısıyla ele almış ve sadece sınırlı sayıda araştırma, sürdürülebilirliğin sosyal boyutunu dikkate almıştır. Bu doğrultuda makale, sürdürülebilir tüketim davranışının bileşenlerini ekonomik, çevresel ve sosyal açıdan daha bütünsel bir şekilde ele almayı amaçlamaktadır. Çalışmada, yüz yüze anket yöntemiyle toplanan 350 anketi işlemek için tutarlı kısmi en küçük kareler yapısal eşitlik modellemesi (PLS-SEM) kullanılmıştır. Çalışmada sürdürülebilir tüketimi etkileyen dokuz faktörden üçü öne çıkmaktadır. Bunlar (i) varolan bilgi düzeyi, (ii) kişisel imaj ve (iii) ağızdan ağıza iletişimdir.
sürdürülebilirlik sürdürülebilrlik pazarlaması sürdürülebilir tüketim Z Jenerasyonu tüketici davranışı
bulunmamaktadır.
bulunmamaktadır.
bulunmamaktadır.
Today, environmental and societal issues, such as climate change and social inequities, have been worsening. Sustainable consumption and production, though not a panacea, seem one of the ways to tackle environmental and social problems. So far, extant studies have sought to determine the factors that have an impact on sustainable consumption from an environmental perspective, and limited research has taken the social dimension of sustainability into account. Thus, this paper aims to address components of sustainable consumption behavior in a more holistic way, from an economic, environmental, and social standpoint. The present study employs consistent partial least squares structural equation (PLS-SEM) modeling to process 350 questionnaires which have been collected through a face-to-face survey method. In this study, three significant determinants, out of a total of nine, make a considerable difference toward sustainable consumption behavior: (i) knowledge, (ii) personal image, and (iii) word-of-mouth, respectively.
sustainability sustainability marketing sustainable consumption Gen Z consumer behavior
bulunmamaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Proje Numarası | bulunmamaktadır. |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 21 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.