Küreselleşmenin eğitim alanında gerçekleştirdiği
değişimin sonucu uluslararası öğrenci dolaşımının boyutları artmıştır. Uluslararası
öğrencilerin gittikleri ülke ekonomilerine sağladıkları katkılar yanında
sağladığı prestij ve beşeri sermayeyi oluşturan taraf olmanın sağladığı
sosyokültürel avantajlar dolayısıyla tüm ülkeler bu gelişmeden pay alma çabası
içerisine girmiştir. Öte yandan uluslararası öğrencilerin uyum sorunları
üzerinde önemle durulması gereken bir alanı oluşturmaktadır. Bu
çalışmanın amacı Sakarya Üniversitesi’nde öğrenim gören uluslararası öğrenciler örneği üzerinden sosyo-ekonomik problemlerinin
tespit edilmesidir. Anket yönteminden ve yarı yapılandırılmış mülakat
tekniğinden yararlanılarak yapılan çalışmada ilk olarak öğrencilerin Türkiye’yi
tercih nedenleri araştırılmış, daha sonra öğrencilerin
sosyo-ekonomik problemleri arkadaşlık, sağlık, kültürel, ekonomik,
psikolojik, akademik
ve sosyal sorunlar başlıkları altında araştırılmıştır. Çalışmada öğrencilerin arkadaşlık, sağlık,
kültürel, ekonomik, psikolojik, akademik ve sosyal sorunlarla ilgili yaşadığı
problemlere karşı çözüm önerileri sunulmuştur.
Yabancı Uyruklu (Uluslararası) Öğrenciler Sosyo-Ekonomik Problemler Öğrencilerin Problemleri
Thanks to the changes brought about by globalization we observe considerable increase in the size of student exchange amongst countries. Countries try to attract more international students not only due to their likely contributions to national economies but also prestige and added value created by being human capital accumulating country. On the other hand, the problems faced by international students should be carefully studied. This paper aims to determine those socioeconomic problems using Sakarya University case. Utilizing a survey questionnaire and semi-structured interviews, it first unveils why students choose Turkey to study and then identifies issues faced under the categories health, culture, economic, psychologic, academic and social. This study also puts forward remedies to the problems to some extent.
Journal Section | Reserch Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 15, 2017 |
Submission Date | April 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 1 |