İçinde yaşadığımız çağın anlamlandırılması ve adlandırılması sosyal zorunluluktur. Bir tasarım
ve eğilim çekişmesi sonucunda tanımlanan çağın ayırt edici özelliği, medya ve dijital yayın
araçlarının organize olmasından kaynaklanır. Modernizm ve son olarak da postmodernizm
tanımlamalarının oluşumu ve gerekçeleri aslında bir tasarım ve yönetim süreci olarak karşımıza
çıkmaktadır. Postmodern eğilimler ve şifrelemeler neticesinde diğer alanlarda olduğu gibi kültür
alanında da yönlendirmeler söz konusudur. Kültür yönlendirmeleri ya da yönetimlerinin birçok
alanla ilişkili olduğu bilinmektedir. Bunlardan birisi de moda ve tasarımlarının toplumsal/sosyal
kitleler üzerindeki etkisini kullanabilmesidir. Sosyal düşünce olarak ortaya çıkan modanın
yönetilmesi ve tasarımlanması kadar bu yolla toplumların yönlendirilmesi, yönetilmesi
söz konusu olabilmektedir. Araştırmanın içeriğinde modanın sermaye ve kültür yönetimleri
döngüsü güncel bir örnekle ele alınmaktadır. Moda ve toplum, çağdaşlık, pop kültür, kapitalizm
arasındaki ilişkilerin ortaya konulmasına yönelik bu çalışma literatür taramasına dayanır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Moda Tasarımı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 14 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 5 |