The holy Qur’an is sent to be understood, get
lessons and implemented to the life. In our country, the memorization of Qur’an
is mainly made focusing on utterance without comprehending the meaning. In this
paper, we discuss possibility of a memorization system which enables to have
knowledge on the theme and meaning. Therefore, we will deal with the
implementation of that system not only in Qur’an coursed but also Imam-Hatip
high schools and faculties of theology.
Kur’an-ı Kerim, anlaşılmak, ibret alınmak ve hayata tatbik edilmek için nâzil
olmuştur. Ülkemizde hafızlık, anlamdan yoksun ve konularına vakıf
olmadan sadece lafzını ezberlemeye yönelik bir şekilde yapılmaktadır. Bu
yazıda Kur’an-ı Kerim’in konularına ve anlamına hâkim olabilecek bir
hafızlık sisteminin imkânını irdeleyeceğiz. Ayrıca bu hafızlık sisteminin
sadece Kur’an kurslarında değil İmam Hatip Liseleri ve İlahiyat
Fakültelerinde de uygulanabilirliğini ele alacağız.
Subjects | Religious Studies |
---|---|
Journal Section | Makale |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2017 |
Submission Date | April 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |
Akademik-Us licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.