One of the most important value in news production is the stories’ “timeliness”. Current stories are
followed more closely by the masses and the old ones remove from the agenda of both masses and
journalists. Especially in recent years, news is being spreaded continuously by live broadcasts, breaking
news and internet. People can also follow the events by computers, tablets or mobile phones throughout
the day. At the end there are prime-time bulletins. This means that the media’s race which accelerated by
technology circulates the news widely untill night. Amazing speed of the communication is tranforming
the prominant news value: “timeliness”. One day (as 24 hours) was enough for the traditional production
rate of newspapers. But it is no longer possible to continue at the same pace. This is because we live in a
world that the developments are outdating within munites. Information is consumed at an incredible rate
and so journalists are now faced with a critical question: “How would we convince people to buy our
newspapers which are made of yesterday’s events?” This study examines the needs of journalists and
news production for a better circulation. The analysis is expected to help newspapers to adopt themselves
the new age’s Timeliness.
Gazete üretimindeki en önemli unsurlarından biri, haber yapılacak hikayenin “güncel” olmasıdır. Daha güncel hikayeler kitleler tarafından daha yakından izlenir. Güncelliğini yitiren konular okurun da ilgisini çekmez ve gazetecilerin gündeminden düşer.Günümüzde haberler internet siteleri, son dakika kuşakları ve canlı yayınlarla anlık olarak ekranlara yansıyor. Gelişmeleri kişisel bilgisayarlar ve cep telefonlarıyla takip etmek de mümkün. Kesintisiz bir haber akışının, akşam saatlerinde ise ana haber bültenleri izleyiciye sunuluyor. Teknoloji kullanımıyla hızlanan haber yarışı sayesinde günün haberleri, akşam saatleri itibarıyla oldukça geniş bir kitleye ulaşmış oluyor.İletişim ortamının göz kamaştırıcı hızı, haber değeri ilkelerinden biri olan “güncellik” kavramını da dönüştürüyor. Gazetelerin geleneksel üretim tarzında 24 saatlik zaman dilimleri hikayelerin güncelliği açısından referans olarak görülüyordu. Ancak bunun aynı tempoyla devam ettirilmesi artık mümkün değil. Zira gelişmelerin dakikalar içinde güncelliğini yitirdiği bir dünyada yaşıyoruz. Şimdi gazeteciler önemli bir soruyla karşı karşıya: Bilginin inanılmaz bir hızla yayıldığı ve tüketildiği günümüz kitle iletişim ortamında, insanları dünün gelişmeleriyle basılmış gazeteleri satın almaya ikna etmenin yolu nedir?Bu çalışma, daha fazla okura hitap etmeyi hedefleyen gazetecilerin haberlerini ve gazetelerini üretirken nelere dikkate etmesi gerektiğini irdeleyecektir. Analizlerin, gazetelerin teknolojiyle dönüşen ve hızlanan yeni “güncellik” ortamına uyum sağlamasına yardımcı olması öngörülmektedir.
Other ID | JA54AS64ZF |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |