Bu çalışmanın amacı, işveren markasının en önemli bileşenlerinden olan iş ve yaşam dengesi ile kariyer gelişimi konusunda çalışanların görüşlerini tespit edebilmektir. Araştırmanın temelini Glaser ve Strauss tarafından geliştirilen ‘Gömülü Teori’ oluşturmaktadır. Bu doğrultuda İzmir ilinde beyaz yakalı olarak çalışan/çalışmış farklı mesleklerden kişilerle bir araştırma yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama teknikleri olarak odak grup görüşmeleri ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Katılımcılar kariyer gelişimi kapsamında eğitim olanakları, terfi uygulamaları, çok yönlü gelişime destek gibi hususlardan söz etmiştir. İş ve yaşam dengesiyle ilgili olarak ise katılımcılar esnek çalışma saatleri, ailelere yönelik etkinlikler ve sosyal aktiviteler gibi beklentileri dile getirmiştir. Elde edilen bulgulara göre, hem kariyer gelişimi hem de iş ve yaşam dengesi işveren markalaşması açısından kilit bir role sahip olmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 29 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 10 |