Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İşveren markası açısından kariyer gelişimi ve iş-yaşam dengesi: Nitel bir çalışma

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 10, 87 - 101, 31.10.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı, işveren markasının en önemli bileşenlerinden olan iş ve yaşam dengesi ile kariyer gelişimi konusunda çalışanların görüşlerini tespit edebilmektir. Araştırmanın temelini Glaser ve Strauss tarafından geliştirilen ‘Gömülü Teori’ oluşturmaktadır. Bu doğrultuda İzmir ilinde beyaz yakalı olarak çalışan/çalışmış farklı mesleklerden kişilerle bir araştırma yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama teknikleri olarak odak grup görüşmeleri ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Katılımcılar kariyer gelişimi kapsamında eğitim olanakları, terfi uygulamaları, çok yönlü gelişime destek gibi hususlardan söz etmiştir. İş ve yaşam dengesiyle ilgili olarak ise katılımcılar esnek çalışma saatleri, ailelere yönelik etkinlikler ve sosyal aktiviteler gibi beklentileri dile getirmiştir. Elde edilen bulgulara göre, hem kariyer gelişimi hem de iş ve yaşam dengesi işveren markalaşması açısından kilit bir role sahip olmaktadır.

Kaynakça

  • Adolph, Steve, Hall, Wendy & Kruchten, Philippe (2011) Using Grounded Theory To Study The Experience Of Software Development. Empir Software Eng, 16: 487–513.
  • Ahmad, Asad, Khan, Mohammed. Naved & Haque, Md Asadul (2020) Employer Branding Aids in Enhancing Employee Attraction and Retention. Journal of Asia-Pacific Business, 21(1), 27-38.
  • Banerjee, Pritha, Saini, Gordhan K. & Kalyanaram, Gurumurthy (2020) The Role of Brands in Recruitment: Mediating Role of Employer Brand Equity. Asia Pacific Journal of Human Resources, 58(2), 173-196.
  • Bejtkovský, Jiří, & Copca, N. (2020) The Employer Branding Creation and HR Marketing in Selected Healthcare Service Providers. Management & Marketing. Challenges for the Knowledge Society, 15(1), 95-108.
  • Benraiss-Noailles, Laila & Viot, Catherine (2020) Employer Brand Equity Effects on Employees Well-Being and Loyalty. Journal of Business Research, https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.02.002.
  • Bryant, Antony & Charmaz, Kathy (2007) Introduction. The Sage Handbook of Grounded Theory, Ed. Antony Bryant, & Kathy Charmaz, London: Sage Publications.
  • Chandrasekaran, S. (2020) Impact on Employer Branding through Talent Retention and Motivation in Insurance Companies. International Journal of Business, 1(1), 54-61.
  • Charmaz, Kathy (2006) Constructing Grounded Theory: A Practical Guide through Qualitative Analysis. London: Sage Publications.
  • Corbin, Juliet M. & Strauss, Anselm (1990) Grounded theory Research: Procedures, Canons, and Evaluative Criteria. Qualitative Sociology, 13 (1): 3–21.
  • Dey, Ian (1999). Grounding Grounded Theory: Guidelines for Qualitative Inquiry. San Diego, CA: Academic Press.
  • Esmer, Yusuf & Özbek, Ahmet (2020) Hazır Giyim İşletmelerinde İşveren Markası Algısı. Ekonomi Perspektifinden Sosyal Bilimlerde Güncel Çalışmalar, Ed. Adnan Kara, ss. 47-70. Ankara: Gazi Kitabevi. Ghielen, Sanne T. S., De Cooman, Rein & Sels, Luc (2020) The Interacting Content and Process of the Employer Brand: Person-Organization Fit and Employer Brand Clarity. European Journal of Work and Organizational Psychology, 1-13, DOI: 10.1080/1359432X.2020.1761445.
  • Glaser, Barney G. & Strauss, Anselm L., (1967) The discovery of grounded theory: Strategies for qualitative research. Chicago: Aldine Publishing.
  • Glaser, Barney G. & Holton, Judith (2004). Remodeling grounded theory. Forum Qualitative Sozialforschung/Forum: Qualitative Social Research, 5 (2), http://www.qualitative–research.net/fqs–texte/2–04/2–04glaser–e.htm.
  • Gürlek, Mert, Tuna, Ayşen Akbaş & Yeşiltaş, Murat (2020) İşveren Markası İşe Adanmayı Nasıl Etkiler? Duygusal Emeğin Aracılık Rolü. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 593-614.
  • Itam, Urmila, Misra, Siddharth & Anjum, Heena (2020) HRD Indicators and Branding Practices: A Viewpoint on the Employer Brand Building Process. European Journal of Training and Development. https://doi.org/10.1108/EJTD-05-2019-0072.
  • Kashive, Neerja, Khanna, Vandana T. & Bharthi, Manish N. (2020) Employer Branding Through Crowdsourcing: Understanding the Sentiments of Employees. Journal of Indian Business Research, 12(1), 93-111.
  • Kortel Çekiç, Filiz Derya & Öge E. (2020) İşveren Markası İle Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki: Perakende Sektöründe Örnek Uygulama. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(72), 828-840.
  • Nikolić, Tatjana Mamula & Nećak, Mirjina (2019) Employer Branding as an HR Tool for Talent Management – Case study Serbian Y generation. PaKSoM 2019 1st Virtual International Conference
Path to a Knowledge Society-Managing Risks and Innovation Proceedings, Serbia, December 09-10, 2019, 161-167.
  • Potgieter, Adele & Doubell, Marianne (2020) The Influence of Employer Branding and Employees’ Personal Branding on Corporate Branding and Corporate Reputation. African Journal of Business and Economic Research, 15(2), 109-135.
  • Strauss, Anselm & Corbin, Juliet (1998) Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. London: Sage Publications.
  • Tumasjan, Andranik, Kunze, Florian, Bruch, Heike & Welpe, Isabell M. (2020) Linking Employer Branding Orientation and Firm Performance: Testing A Dual Mediation Route of Recruitment Efficiency and Positive Affective Climate. Human Resource Management, 59(1), 83-99.
  • Yasar, Emre & Demir, Mahmut (2015) İşgörenlerin Kariyer Planlamasında Işveren Markasının Rolü: Otel Işletmeleri Örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research, 5(4), 502-514.
  • Yorulmaz, Funda & Yavan Temizkan, Öznur (2020) İşveren Markası Oluşumunu Etkileyen Sosyo-Demografik Unsurlar Turizm Sektörü Örneği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(39), 53-78.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burcu Öksüz 0000-0003-4195-9261

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2020
Kabul Tarihi 29 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Öksüz, B. (2020). İşveren markası açısından kariyer gelişimi ve iş-yaşam dengesi: Nitel bir çalışma. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 5(10), 87-101.