Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere paralel olarak medyanın da hızlı bir gelişim içinde olduğu görülmektedir. Geleneksel medyanın önemli bir unsuru olan reklam, yeni medya ortamının hemen her alanında da kendine özgü karakteriyle yerini almıştır. Her geçen gün kullanıcı sayısını katlayarak artıran sosyal ağlar, yeni medyanın da önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Sosyal medyada yer alan reklam, pazarlama faaliyetlerinin gerçekleştirildiği yeni ve etkili bir alan olarak görülmektedir. Bu bağlamda dikkat çeken bir diğer kavram ise tüketici davranışlarıdır. Geleneksel anlamda var olan tüketici davranışları algısı, sosyal medya reklamlarının gelişmesiyle birlikte yeniden şekillenmekte ve sosyal medyada tüketici davranışı kendine özgü bir karaktere sahip olmaktadır. Sosyal medya reklamları ve tüketici davranışları ilişkisi, birçok disiplinde çeşitli araştırmalara konu olmaktadır. Instagram, en popüler sosyal medya uygulamalarından biridir ve özellikle kullanıcı profilinin büyük bir bölümünü genç kuşak oluşturmaktadır. Bu çalışmada buradan yola çıkmakta ve üniversite öğrencilerinin tüketim davranışlarında Instagram’daki sponsorlu reklamların etkilerini incelemekteyiz. Bu çerçevede ilk olarak, teorik kısımda, reklam, sosyal medya reklamcılığı, Instagram reklamları, tüketim ve tüketici davranışları kavramlarına açıklık getirilmeye çalıştık. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi’ndeki 384 öğrenciden anket tekniği ile elde edilen veriler IBM SPSS 20 adlı program ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularında, Instagram’daki sponsorlu reklamların, öğrencilerin tüketim davranışları üzerinde önemli etkiler oluşturduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 28 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 11 |