Siyasal seçim kampanyalarının önemli bir unsuru olan siyasal reklamlar seçim dönemlerinde siyasi aktörler tarafından yoğun bir biçimde kullanılmaktadır. Siyasal reklamlar seçmeni etkileme, bilgilendirme, oy vermeye ikna etme, seçmende parti ya da adaya karşı olumlu bir tutum yaratma amacıyla hazırlanmakta ve dijital ortamlarda yayınlanmaktadır. Bu çalışma kapsamında 2023 Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekilliği seçiminde Ak Parti’nin “Her Şey Senin İçin” ve CHP’nin “Sana Söz” reklam filmleri örneklem olarak alınmış ve göstergebilim yöntemi ile analiz edilmiştir. Analiz neticesinde her iki reklam filminin de pozitif reklam türünde olduğu ancak içerik açısından CHP’nin reklam filminin negatif reklam özellikleri taşıdığı görülmüştür. CHP reklam filminde bir yandan güzel bir gelecek vaadinde bulunurken öte yandan da söylemleri ve kullandığı görsellerle mevcut iktidarın eleştirisini yapmaktadır. Ak Parti’nin reklam filminde ise herhangi bir negatif reklam unsuruna rastlanmamıştır. Ak Parti şimdiye kadar gerçekleştirmiş olduğu icraatları ön plana çıkaran mesajlara yer vererek seçmenlere bu icraatların devam etmesi için kendilerine oy vermelerinin önemli olduğu mesajını sunmaktadır.
Yok
-
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | October 23, 2023 |
Acceptance Date | October 21, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 16 |