Türkiye' de bağlama çalımına icra yönüyle genel olarak bakıldığında hemen hemen iyi denilebilecek durumda olduğu görülmektedir. Ancak bu, ağırlıklı olasak salt yeteneğin öne çıkardığı bir icra ve yorum şekli olarak karşımıza çıkmaktadır. Yine aynı mevcut durum göz önüne alındığında; öne çıkan icracıların ağırlıklı olarak geleneğin içerisinden gelmiş, çoğu her hangi bir yönteme, tekniğe ve disipline dayalı bir eğitim almadan, Türküler aracılığı ile kendi becerileri doğrultusunda müziksel gelişim sağlamış kişiler olduğu görülmektedir.Bu çalışma geleneksel çalgılarımızdan en yaygın öğretimi yapılan bilinen ve halen bir çok kişi tarafından çalınmkta olan bağlamanın, üniversitelerin müzik ve müzik eğitimi ile ilgili bölümlerinde, özellikle de Güzel Sanatlar Fakültelerindeki eğitiminin değerlendirilmesi sonucunda ele aınmıştır. Bunlardan elde edilen bilgilerden yola çıkılarak bu eğitimin ülkeniz koşullarına ve gelişen dünya koşullarına göre yeniden ele alınması ile daha düzeyli, bilimsel ve sanatsal temellere dayandırılarak sistematik bir bütün içerisinde öğretimin verilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu yedi farklı üniversitenin Güzel Sanatlar Fakülteleri, Konservatuvarları, Eğitim Fakültelerinin müzik bölümlerinde çalışan bağlama alanında uzman öğretim elemanları, erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi müziik bölümündeki çalgı eğitimcisi olarak görev yapan öğretim elemanlarından oluşan panel grubu oluşturmaktadır.Nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması kapsamında sürdürülen araştırmanın veri analiz metodu nitel araştırma kapsamında betimsel analizdir. Araştırmanın veri toplama araçlarını uzman görüşlerinden elde edilen bilgiler oluşturmaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 22, 2014 |
Submission Date | January 9, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 7 Issue: 13 |
Submission of articles for the January 2025 issue of Akdeniz Art (volume: 19 issue: 35) will take place between October 1 st to 15 th , 2024.