BibTex RIS Cite

Doğal Yoldan Temel Sanat Eğitimi Doğanın Atölyesi

Year 2014, Volume: 7 Issue: 14, 0 - 0, 31.12.2014

Abstract

Yeni bir sanat eğitimi yöntemi olarak Bauhaus kaynaklı eğitim modelinin örnek alındığı Türkiye'deki güzel sanatlar fakültelerinde Bauhaus' un temel sanat eğitimi konuları ve yöntemlerinin benimsendiği görülmektedir. Günümüzde de temel sanat eğitimi dersleri kapsamında yapılan uygulamaların bir kısmını doğadan ve doğal objeden hareketle yapılan gözleme dayalı çalışmalar oluşturmaktadır. Bu çalışmaların ele alınış biçimi, kullanılan teknikler farklılıklar gösterse de kaynak olarak doğal çevrenin kullanımı ortak noktayı oluşturduğu görülmektedir. Sanat tarihinin hemen her döneminde doğa gözlemi ve doğaya ait unsurlar kendisine tüm sanat disiplinlerinde yer bulmuştur. Doğa, sanat alanı için başlı başına bir esin ve bilgi kaynağı olmuştur ve sanatçıları etkilemiştir. Bu makale Temel Sanat Eğitimi dersinde farklı tekniklerle uygulanan doğa gözlemine dayalı çalışmaların görsel sanatlar öğrencilerine katkılarını örnek çalışmalar üzerinden irdelemek için ele alınmıştır. Sanatçı için önemli bir görsel kaynak olan Doğa'nın görsel sanatlar öğrencisi içinde sınırsız malzeme sağladığı ortadadır.

Year 2014, Volume: 7 Issue: 14, 0 - 0, 31.12.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Akdeniz Sanat Dergisi
Authors

Semih Kaplan

Publication Date December 31, 2014
Submission Date October 21, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 7 Issue: 14

Cite

APA Kaplan, S. (2014). Doğal Yoldan Temel Sanat Eğitimi Doğanın Atölyesi. Akdeniz Sanat, 7(14).

The publication periods for our journal's new issues will be updated as of 2026, and issues will be published in June and December.

 The article submission period for our June 2026 issue is set for March 1-15, 2026.

The submit article button may give an error in Google Chrome browser. The problem is solved if you use a different browser.


Creative Commons License
Akdeniz Sanat is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.