Yeni bir sanat eğitimi yöntemi olarak Bauhaus kaynaklı eğitim modelinin örnek alındığı Türkiye'deki güzel sanatlar fakültelerinde Bauhaus' un temel sanat eğitimi konuları ve yöntemlerinin benimsendiği görülmektedir. Günümüzde de temel sanat eğitimi dersleri kapsamında yapılan uygulamaların bir kısmını doğadan ve doğal objeden hareketle yapılan gözleme dayalı çalışmalar oluşturmaktadır. Bu çalışmaların ele alınış biçimi, kullanılan teknikler farklılıklar gösterse de kaynak olarak doğal çevrenin kullanımı ortak noktayı oluşturduğu görülmektedir. Sanat tarihinin hemen her döneminde doğa gözlemi ve doğaya ait unsurlar kendisine tüm sanat disiplinlerinde yer bulmuştur. Doğa, sanat alanı için başlı başına bir esin ve bilgi kaynağı olmuştur ve sanatçıları etkilemiştir. Bu makale Temel Sanat Eğitimi dersinde farklı tekniklerle uygulanan doğa gözlemine dayalı çalışmaların görsel sanatlar öğrencilerine katkılarını örnek çalışmalar üzerinden irdelemek için ele alınmıştır. Sanatçı için önemli bir görsel kaynak olan Doğa'nın görsel sanatlar öğrencisi içinde sınırsız malzeme sağladığı ortadadır.
Journal Section | Akdeniz Sanat Dergisi |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2014 |
Submission Date | October 21, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 7 Issue: 14 |
Submission of articles for the January 2025 issue of Akdeniz Art (volume: 19 issue: 35) will take place between October 1 st to 15 th , 2024.