Research Article
BibTex RIS Cite

0-6 Yaş Çocuğu Olan Ebeveynlerin Okul Öncesi Eğitime İlişkin Görüşleri: Siirt İli Örneği

Year 2023, Volume: 5 Issue: 3 - Türkiye Cumhuriyeti 100.Yıl Özel Sayısı, 1017 - 1042, 29.10.2023
https://doi.org/10.38151/akef.2023.97

Abstract

Bu çalışmada çocuğu okul öncesi eğitim alan ebeveynlerin okul öncesi eğitime yönelik görüşlerinin niteliksel olarak değerlendirilmesi ve bu değerlendirmeler neticesinde ebeveynlerin genel olarak okul öncesi eğitime bakış açılarının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen, Siirt ilinde ve ilçelerinde ikamet eden ve 0-6 yaş aralığında çocuğa sahip olan 26 ebeveynden oluşmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak nitel araştırmalarda kullanılması uygun olan yarı yapılandırılmış ve açık uçlu sorulardan oluşan Ebeveyn Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Öncelikle görüşme formundaki sorular temel alınarak çerçeve bir tema oluşturulmuştur. Her bir soruya ait veriler detaylı incelenmiş ana başlıklar ve alt kategoriler oluşturulmuştur. Araştırmanın bulgularına göre, ebeveynlerin okul öncesi eğitimin tanımı konusunda çok detaylı fikir sahibi olmadıkları; çocuklarını okul öncesi eğitim kurumuna göndermeyi tercih ettikleri; okul öncesi eğitimin zorunlu olması gerektiğini düşündükleri ancak okul öncesinde eğitime başlama yaşı olarak 3 yaşı erken, 5 yaşı uygun buldukları; okul öncesi eğitim süreci hakkında çok genel bir bilgiye sahip oldukları; okul öncesi eğitimin önemli ve çocuğun gelişimine, eğitim ve öğretim hayatına katkı sağladığını düşündükleri; veli öğretmen iş birliğini önemsedikleri ancak nasıl iş birliği yapabileceklerine dair yeterli bilgi sahibi olmadıkları ve okul öncesi eğitime yönelik istek ve önerilerinin çocuklarının sosyalleşmesi ve eğitim ihtiyaçlarına yönelik olduğu tespit edilmiştir.

Supporting Institution

Yoktur.

Project Number

-

Thanks

-

References

  • Akdemir, S. (2023). Covid-19 pandemi sürecinde ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin “okul” kavramına ilişkin metaforik algıları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi (AKEF) Dergisi, 5(1), 16-28.
  • Anne Çocuk Eğitim Vakfı. (1999). Çok Geç! Erken çocukluk eğitiminin önemi üzerine düşünceler ve öneriler. AÇEV.
  • Annells, M. (2006). Triangulation of qualitative approaches: Hermeneutical phenomenology and grounded theory. Journal of Advanced Nursing, 56(1), 55-61.
  • Ansari, A., Lόpez, M., Manfra, L., Bleiker, C., Dinehart, L. H., Hartman, S. C. ve Winsler, A. (2017). Differential third‐ grade outcomes associated with attending publicly funded preschool programs for low‐income Latino children. Child Development, 88(5), 1743-1756. https://doi.org/10.1111/cdev.12663
  • Ansari, A., Pivnick, L., Gershoff, E., Crosnoe, R. ve Orozco-Lapray, D. (2020). What Do Parents Want From Preschool? Perspectives of Low-Income Latino/a Immigrant Families. Early childhood research quarterly, 52(Pt A), 38-48. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2018.08.007
  • Aral, N., Kandır, A. ve Can Yaşar, M. (2000). Okulöncesi eğitim ve anasınıfı programları. Ya-Pa Yayınları.
  • Argon, T. ve Akkaya, M. (2008). Ebeveynlerin okul öncesi eğitime ve okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 413-430.
  • Arteaga, I., Humpage, S., Reynolds, A. J. ve Temple, J. A. (2014). One year of preschool or two - Is it important for adult outcomes? Results from the Chicago longitudinal study of the child-parent centers. Economics of Education Review, 40, 221-237. https://doi.org/10.1016/j.econedurev.2013.07.009
  • Au, M. L. (2004). Parents’ expectations of pre-school education. Hong Kong Journal of Early Childhood, 3(2), 41-46.
  • Bahçeli, K. P. (2018). Okul öncesi dönem çocuklarının okula uyum sürecine ilişkin anaokulu öğretmenlerinin ve annelerinin görüşleri. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2, 3-20.
  • Bal E. (2019). Ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumları ile ilgili görüşleri: Seçme nedenleri ve kurumdan beklentileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Bengtsson, M. (2016). How to plan and perform a qualitative study using content analysis. Nursing Plus Open, 2, 8-14.
  • Berčnik, S. (2014). Cooperation with parents as part of the schools and preschools educational plan [Yayımlanmamış doktora tezi]. University of Ljubljana.
  • Bercnik, S. ve Devjak, T. (2017). Cooperation between parents and preschool institutions through different concepts of preschool education. Center for Educational Policy Studies Journal, 7(4), 207-226. https://doi.org/10.25656/01:15231
  • Bibi, W. ve Ali, A. (2012). The impact of pre-school education on the academic achievements of primary school students. The Dialogue, 7(2) 152-159.
  • Briley, D. A., Harden, K. P. ve Tucker-Drob, E. M. (2014). Child characteristics and parental educational expectations: Evidence for transmission with transaction. Developmental Psychology, 50(12), 2614-2632. https://doi.org/10.1037/a0038094
  • Buldu, M. ve Güner Pekacar, R. (2023). İdeal bir okul öncesi eğitim ortamı: Ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarından beklentileri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 625-643. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1285749
  • Bulut, A. (2019). Okul öncesi eğitime başlangıçta yaşanılan uyum sürecine ilişkin ebeveynlerin görüşleri. OPUS– Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13(19), 656-681.
  • Büyükkaragöz, S. (1993). Ana babalarla, öğretmenlerin okulöncesi eğitim programları hakkındaki görüşleri. Ya- Pa 9. Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri (ss. 66-76). Ya-Pa Yayınları.
  • Carneiro, P. ve Heckman, J. (2003). Human capital policy. NBER Working Paper 9495, National Bureau of Economic Research, Cambridge.
  • Ceylan, R. (2019). Ebeveynlerin okul öncesi kurumu hakkındaki görüşleri: Tercih sebepleri, beklentileri ve memnuniyetleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(70), 497-517.
  • Checchi, D. (2006). The economics of education. Cambridge University Press.
  • Cohen, F. ve Anders, Y. (2020). Family involvement in early childhood education and care and its effects on the social-emotional and language skills of 3-year-old children. School Effectiveness and School Improvement, 31(1), 125-142. https://doi.org/10.1080/09243453.2019.1646293
  • Crabtree, B. F. ve Miller, W. L. (1999). Doing qualitative research. Sage Publications.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. Prentice Hall Upper Saddle River.
  • Çemrek, F. ve Özaydın, Ö. (2019). Okul Öncesi eğitimde ailelerin kreş tercihleri ve kreşlerden beklentileri: Eskişehir örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 559-575. https:// doi.org/10.17494/ogusbd.548532
  • Datar, A. (2006). Does delaying kindergarten entrance give children a head start? Economics of Education Review, 25(1), 43-62.
  • Duncan, G. J., Dowsett, C. J., Claessens, A., Magnuson, K., Huston, A. C., Klebanov, P., Pagani, L. S., Feinstein, L., Engel, M., Brooks-Gunn, J., Sexton, H., Duckworth, K. ve Japel, C. (2007). School readiness and later achievement. Developmental Psychology, 43(6), 1428–1446. https://doi.org/10.1037/0012-1649.43.6.1428
  • Durmaz, E., Karadeniz Akdoğan, K. ve Demir, E. (2019). Ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarını tercih nedenleri ile sosyoekonomik düzeyleri arasındaki ilişki. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 3(2), 352-379. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967201932139
  • Dynarski, S., Hyman, J. ve Schanzenbach, D. W. (2013). Experimental evidence on the effect of childhood investments on postsecondary attainment and degree completion. Journal of policy Analysis and management, 32(4), 692-717.
  • Einarsdottir, J. (2010). Icelandic parents’ views on the national policy on early childhood education. Early Years, 30(3), 229-242.
  • Ernest-Ehibudu, I. R. ve Peter-Kio, D. K. (2017). Influence of some preschool factors on academic performance of primary school pupils in Port Harcourt City Local Government Area of Rivers State, Nigeria. Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME), 7(5), 8-14.
  • Erşan, Ş. (2019). Ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumundan ve öğretmenden beklentilerinin incelenmesi. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 161-178. https://doi.org/10.30561/sinopusd.613394
  • Göl-Güven, M. (2014). Back to basics: What do parents and teachers expect of early childhood education and care?. Bogazici University Journal of Education, 31(1), 19-43.
  • Heckman, J. (2006a). Skill formation and the economics of ınvesting in disadvantaged children. Science, 312(5782), 1900-1902 https://doi.org/10.1126/science.1128898
  • Heckman, J. (2006b). Return on investments: Cost vs. benefits. University of Chicago. http://www.childandfamilypolicy.duke.edu/ pdfs/10yranniversary_Heckmanhandout.pdf.
  • Heckman, J. J. ve Kautz, T. (2012). Hard evidence on soft skills. Labour economics, 19(4), 451-464. https://doi.org/10.1016/j.labeco.2012.05.014
  • Heckman, J. J. (2013). Invest in early childhood development: Reduce deficits, strengthen the economy. Heckman The economics of human potential. https://heckmanequation.org/resource/invest-in-early- childhood-development-reduce-deficits-strengthen-the-economy/
  • Hidman, A. H. (2008). School-Family partnership and early learning: The role of school outreach and family involvement in preschoolers’ literacy and learning-related social skills [Unpublished master’s thesis]. Michigan University.
  • Horníckova, B. ve Lorencova, S. (2021). The importance of compulsory pre-school education from the parents’ perspective in the Czech Republic. International Journal of Humanities and Social Sciences, 15(9), 858-862.
  • Howes, C., Burchinal, M., Pianta, R., Bryant, D., Early, D., Clifford, R. ve Barbarin, O. (2008). Ready to learn? Children’s pre-academic achievement in pre-kindergarten programs. Early Childhood Research Quarterly, 23(3), 27-50. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2008.08.001
  • Hujala, E., Vlasov, J. ve Szecsi, T. (2017). Parents’ and teachers’ perspectives on changes in childcare quality in the United States, Russia and Finland. South African Journal of Childhood Education, 7(1), 1-10. https://doi.org/10.4102/sajce. v7i1.538
  • Hummel, T. G., Cohen F. ve Anders Y. (2022). Parents’ trust in their child’s preschool: Associations with child and family characteristics and aspects of parent-preschool communication. Early Education and Development, 34(3), 1-18. https://doi.org/10.1080/10409289.2022.2101344
  • Izgar, G. (2020). Öğretmenlerin meslekleri ile ilgili bazı temel kavramlara ilişkin zihin haritaları. NEÜ Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 40-51.
  • Joo, Y. S., Magnuson, K., Duncan, G. J., Schindler, H. S., Yoshikawa, H. ve Ziol-Guest, K. M. (2020). What works in early childhood education programs?: A meta–analysis of preschool enhancement programs. Early Education and Development, 31(1), 1–26. https://doi.org/10.1080/10409289.2019.1624146
  • Kahraman, B. P. (2018). Okul öncesi dönem çocuklarının okula uyum sürecine ilişkin anaokulu öğretmenlerinin ve annelerinin görüşleri. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(1), 3-20.
  • Kandır, A. (2001). Çocuk gelişiminde okul öncesi eğitim kurumlarının yeri ve önemi. Milli Eğitim Dergisi, 151, 102- 104.
  • Kazu, İ. Y. ve Yılmaz, M. (2018). Ülkemizdeki okul öncesi eğitimin bazı veriler açısından OECD ve AB üyesi ülkeleri ile karşılaştırılması. Turkish Journal of Educational Studies, 5(2), 64-75.
  • Kıldan, O. A. (2012a). Okul öncesi öğretmenlerinin ve ebeveynlerin okul öncesi dönemdeki çocukların okul korkularına ilişkin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 49-73.
  • Kıldan, A. O. (2012b). Okul öncesi eğitimin amacına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 135-150
  • Koçak, Ö. N. (2020). Ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarından beklentilerinin ve beklentilerinin karşılanma durumunun incelenmesi (Aksaray İli Örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Aksaray Üniversitesi.
  • Köksal, A., Aral, N. ve Aktaş Arnas, Y. (2000). Ankara’da bulunan özel okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan yöneticiler ve öğretmenlerin ebeveynlerden beklentilerinin incelenmesi. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 1(2), 92-101.
  • Lau, Y. (2011). Parental involvement in early childhood education and children’s readiness for school: A longitudinal study of Chinese parents in Hong Kong and Shenzhen [Unpublished doctoral dissertation]. University of Hong Kong.
  • Magnuson, K., Ruhm, C. ve Waldfogel, J. (2007). The persistence of preschool effects: Do subsequent classroom experiences matter? Early Childhood Research Quarterly, 22(1), 18-38. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2006.10.002
  • Majerčíková, J. ve Hhorníčková, B. (2020). The perspectives of parents in relation to the concepts of the quality of pre-school education. Analysis of research discourse. Journal of Language and Cultural Education, 8(2), 69-93. https://doi.org/10.2478/jolace-2020-0014
  • Malterud, K. (2001). Qualitative research: Standards, challenges, and guidelines. The Lancet, 358(9280), 483- 488.
  • McClelland, M. M., Acock, A. C., Piccinin, A., Rhea, S. A. ve Stallings, M. C. (2013). Relations between preschool attention span-persistence and age 25 educational outcomes. Early childhood research quarterly, 28(2), 314- 324. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2012.07.008
  • Meadows, S. (2010). The child as social person. Child and parents, Routledge.
  • MEB. (2013). Milli Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitim programı. Erişim adresi: http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf Erişim tarihi: 06.01.2023. MEB. (2021). Milli eğitim istatistikleri örgün eğitim. Erişim adresi: https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_09/15142558_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2021_2022.p df Erişim tarihi: 06.01.2023.
  • Merriam, S. B. ve Grenier, R. S. (2019). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. John Wiley & Sons Publications. Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage Publications, Inc.
  • Mrvar, P. (2008). School, kindergarten, counselor and parents - establishing contact and cooperative relationship. Sodobna pedagogika, 59(2), 120-141. Neuman, L. W. (2007). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (S.Özge, Çev.). Yayın Odası.
  • Niikko, A. ve Havu-nuutinen, S. (2009). In search of quality in Finnish pre-school education. Scandinavian Journal of Educational Research, 53(4), 431-445. https://doi.org/10.1080/00313830903180711 OECD. (2018). Early learning matters. OECD Publishing.
  • OECD. (2019). Providing quality early childhood education and care. https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/301005d1en.pdf?expires=1594809603&id=id&accname=guest&checksum=92C1D36D6 0FC71691EE08BBF5D3F4C9C
  • Oğuzkan, Ş. ve Oral, G. (1997). Okulöncesi eğitim. Milli Eğitim Basımevi.
  • Oktay, A. (1990, Eylül, 12-14). Değişen toplumda aile ve eğitimi. Türk geleneksel ve çağdaş aile yapısı paneli. T.C Devlet Bakanlığı M.Ü ve İstatistik Kantitatif Araştırmalar Merkezi. Okut, L. (2009). İlköğretim okulu öğretmenlerinin eğitime ilişkin inançlarına göre etkili öğretmen özellik ve davranışlarına sahip olma dereceleri [Yayımlanmamış doktora tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Oral, B. ve Çoban, A. (2020). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Özen, Ş. (2008). Okul öncesi eğitim ve aile: Anne ve babaların okul öncesi eğitimden beklentileri (Kars ili örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kafkas Üniversitesi.
  • Özen Altınkaynak, Ş. ve Yanıklar, C. (2014). Anne ve babaların okul öncesi eğitime devam eden çocuklarının gelişimine yönelik beklentileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(30), 56-72.
  • Özmert, N. (2005). Erken çocukluk gelişiminin desteklenmesi-I: Beslenme. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 48, 179-195.
  • Reynolds, A. J., Temple, J. A., White, B. A., Ou, S. R. ve Robertson, D. L. (2011). Age 26 cost–benefit analysis of the child‐parent center early education program. Child development, 82(1), 379-404.
  • Reynolds, A. J., Ou, S. R. ve Temple, J. A. (2018). A Multicomponent, Preschool to Third Grade Preventive Intervention and Educational Attainment at 35 Years of Age. JAMA pediatrics, 172(3), 247-256. https://doi.org/10.1001/jamapediatrics.2017.4673
  • Sak, R., Şahin-Sak, İ. T., Öneren-Şendil, Ç. ve Taşkın, N. (2020). Eğitim paydaşlarının okul öncesi eğitimin zorunlu olmasına ilişkin görüşleri. Yaşadıkça Eğitim, 34(1), 58-78.
  • Sapsağlam, Ö. (2013). Değerlendirme boyutuyla okul öncesi eğitim programları (1952-2013). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1, 63-73.
  • Sevinç, M. (2006). Okul öncesi eğitimi alan çocukların annelerinin okuldan beklentileri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, 13(1), 218-225.
  • Shah, R., Kalil, A. ve Mayer, S. (2023). Engaging parents with preschools: Evidence from a field experiment. University of Chicago, Becker Friedman Institute for Economics Working Paper No. 2022-97. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4168257
  • Shonkoff, J. P. ve Phillips, D. A. (Eds.) (2000). From neurons to neighborhoods: The science of early childhood development. Committee on integrating the Science of Early Childhood Development, National Research Council and Institute of Medicine. National Academy Press.
  • Syuraini., Hidayat, H., Arini, F. D. ve Jamaris. (2022). Exploring factors of the parentteacher partnership affecting learning outcomes: Empirical study in the early childhood education context. International Journal of Instruction, 15(4), 411-434. https://doi.org/10.29333/iji.2022.15423a
  • Şahin, B. K., Sak, R. ve Şahin, İ. T. (2013). Parents’ views about preschool education. 2nd Cyprus International Conference on Educational Research. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 89, 288 -292.
  • Thomas, S. B. ve Dykes, F. (2013). Families speak to early childhood teachers: Impressions and expectations. STRATE Journal, 22(2), 55-64.
  • Tierney, A. L. ve Nelson, C. A. (2009). Brain development and the role of experience in the early years. Zero to three, 30(2), 9-13.
  • Tulan, A. (2005). Ebeveynlerin okulöncesi eğitimden beklentilerinin gerçekleşme düzeyinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Ugaste, A., Tuul, M., Niglas, K. ve Neudorf, E. (2013). Estonian preschool teachers’ views on learning in preschool. Early Child Development and Care, 184, 370-385. http://dx.doi.org/10.1080/03004430.2013.788502
  • UNESCO. (2006). China; Early childhood care and education programmes, https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000147175
  • Ural, O. ve Ramazan, M. O. (2007). Türkiye’de okul öncesi eğitimin dünü ve bugünü. Okul öncesi eğitim ve ilköğretim sistemi temel sorunlar ve çözüm önerileri içinde (ss. 11–61). Türk Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Ültay, E., Dönmez Usta, N. ve Durmuş, T. (2017). Descriptive content analysis of mental model studies in education. Education for Life, 31(1), 21-40.
  • Van Laere, K. ve Vandenbroeck, M. (2017). Early learning in preschool: Meaningful and inclusive for all? Exploring perspectives of migrant parents and staff. European Early Childhood Education Research Journal, 25(2), 243-257. http://dx.doi.org/10.1080/1350293X.2017.1288017
  • Vandenbroeck, M., De Visscher, S., Van Nuffel, K. ve Ferla, J. (2008). Mothers’ search for infant child care: The dynamic relationship between availability and desirability in a continental European welfare state. Early Childhood Research Quarterly, 23, 245-258.
  • Varshney, N., Lee, S., Temple, J. A. ve Reynolds, A. J. (2020). Does early childhood education enhance parental school involvement in second grade?: Evidence from Midwest Child-Parent Center Program. Children and Youth Services Review, 117. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105317
  • Vasiljević-Prodanović, D., Krneta, Ž. ve Markov, Z. (2021). Cooperation between preschool teachers and parents from the perspective of the developmental status of the child. International Journal of Disability, Development and Education, 1-17. http://dx.doi.org/10.1080/1034912X.2021.1916892
  • Wana, J. (2010). How to choose the best preschool for your child: The ultimate guide to finding, getting into, and preparing for nursery school. Naperville.
  • Winston, R. ve Chicot, R. (2016). The importance of early bonding on the long-term mental health and resilience of children. London journal of primary care, 8(1), 12–14. https://doi.org/10.1080/17571472.2015.1133012
  • Wong, V. C., Cook, T. D., Barnett, W. S. ve Jung, K. (2008). An effectiveness-based evaluation of five state pre- kindergarten programs. Journal of Policy Analysis and Management, 27, 122-154. https://doi.org/10.1002/pam.20310
  • Yang, F. (2011). Literacy and numeracy in early childhood: Chinese immigrant parents’ perception of children’s learning [Unpublished master’s thesis]. Auckland University of Technology.
  • Yavuzer, H. (2002). Çocuk eğitimi el kitabı. Remzi Kitabevi.
  • Yeşilyurt, Z. C. (2011). Çocukları anaokuluna devam eden ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarından beklentileri ve kurumların bu beklentileri karşılama durumları [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yoleri, S. (2014). The effects of age, gender, and temperament traits on school adjustment for preschool children. e-International Journal of Educational Research, 5(2), 54-66.
  • Zembat, R. (2005). Okul öncesi eğitimde nitelik. A. Oktay ve Ö. Polat Unutkan (Ed.) Okul öncesi eğitimde güncel konular (s.25-45) içinde. Morpa Yayınları.
  • Zembat, R. ve Unutkan, P. Ö. (2001). Okul öncesi dönemde çocuğun sosyalleşmesinde ailenin yeri (Aile katılım programı uygulama örnekleriyle). Ya-Pa Yayınları.

The Views of Parents Who Have Children Between the Ages of 0-6 on Preschool Education: The Case of Siirt Province

Year 2023, Volume: 5 Issue: 3 - Türkiye Cumhuriyeti 100.Yıl Özel Sayısı, 1017 - 1042, 29.10.2023
https://doi.org/10.38151/akef.2023.97

Abstract

The present study aims to qualitatively evaluate the views of parents whose children receive preschool education on preschool education and determine the general perspectives of parents on preschool education as a result of this evaluation. The phenomenology design was used in this qualitative study. The study group consisted of 26 parents selected by the criterion sampling method, one of the purposive sampling methods, who resided in Siirt province and its districts and had children between the ages of 0-6. A Parent Interview Form consisting of semi-structured and open-ended questions suitable for use in qualitative research was used as the data collection tool in the study. The descriptive analysis method was employed in the analysis of the data acquired from the study. First, a framework theme was created based on the questions in the interview form. The data for each question were examined in detail, and main headings and sub-categories were created. According to the study findings, it was found that parents did not have a very detailed idea about the definition of preschool education; they preferred to send their children to preschool education institutions; they thought that preschool education should be compulsory, but they found the age of 3 years as early and the age of 5 years as appropriate to start preschool education; they had very general knowledge about the preschool education process; they thought that preschool education was important and contributed to the child's development, education and training life; they cared about parent-teacher cooperation, but they did not have sufficient knowledge about how they could cooperate, and their requests and suggestions for preschool education were oriented toward the socialization and educational needs of their children.

Project Number

-

References

  • Akdemir, S. (2023). Covid-19 pandemi sürecinde ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin “okul” kavramına ilişkin metaforik algıları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi (AKEF) Dergisi, 5(1), 16-28.
  • Anne Çocuk Eğitim Vakfı. (1999). Çok Geç! Erken çocukluk eğitiminin önemi üzerine düşünceler ve öneriler. AÇEV.
  • Annells, M. (2006). Triangulation of qualitative approaches: Hermeneutical phenomenology and grounded theory. Journal of Advanced Nursing, 56(1), 55-61.
  • Ansari, A., Lόpez, M., Manfra, L., Bleiker, C., Dinehart, L. H., Hartman, S. C. ve Winsler, A. (2017). Differential third‐ grade outcomes associated with attending publicly funded preschool programs for low‐income Latino children. Child Development, 88(5), 1743-1756. https://doi.org/10.1111/cdev.12663
  • Ansari, A., Pivnick, L., Gershoff, E., Crosnoe, R. ve Orozco-Lapray, D. (2020). What Do Parents Want From Preschool? Perspectives of Low-Income Latino/a Immigrant Families. Early childhood research quarterly, 52(Pt A), 38-48. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2018.08.007
  • Aral, N., Kandır, A. ve Can Yaşar, M. (2000). Okulöncesi eğitim ve anasınıfı programları. Ya-Pa Yayınları.
  • Argon, T. ve Akkaya, M. (2008). Ebeveynlerin okul öncesi eğitime ve okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 413-430.
  • Arteaga, I., Humpage, S., Reynolds, A. J. ve Temple, J. A. (2014). One year of preschool or two - Is it important for adult outcomes? Results from the Chicago longitudinal study of the child-parent centers. Economics of Education Review, 40, 221-237. https://doi.org/10.1016/j.econedurev.2013.07.009
  • Au, M. L. (2004). Parents’ expectations of pre-school education. Hong Kong Journal of Early Childhood, 3(2), 41-46.
  • Bahçeli, K. P. (2018). Okul öncesi dönem çocuklarının okula uyum sürecine ilişkin anaokulu öğretmenlerinin ve annelerinin görüşleri. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2, 3-20.
  • Bal E. (2019). Ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumları ile ilgili görüşleri: Seçme nedenleri ve kurumdan beklentileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Bengtsson, M. (2016). How to plan and perform a qualitative study using content analysis. Nursing Plus Open, 2, 8-14.
  • Berčnik, S. (2014). Cooperation with parents as part of the schools and preschools educational plan [Yayımlanmamış doktora tezi]. University of Ljubljana.
  • Bercnik, S. ve Devjak, T. (2017). Cooperation between parents and preschool institutions through different concepts of preschool education. Center for Educational Policy Studies Journal, 7(4), 207-226. https://doi.org/10.25656/01:15231
  • Bibi, W. ve Ali, A. (2012). The impact of pre-school education on the academic achievements of primary school students. The Dialogue, 7(2) 152-159.
  • Briley, D. A., Harden, K. P. ve Tucker-Drob, E. M. (2014). Child characteristics and parental educational expectations: Evidence for transmission with transaction. Developmental Psychology, 50(12), 2614-2632. https://doi.org/10.1037/a0038094
  • Buldu, M. ve Güner Pekacar, R. (2023). İdeal bir okul öncesi eğitim ortamı: Ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarından beklentileri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 625-643. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1285749
  • Bulut, A. (2019). Okul öncesi eğitime başlangıçta yaşanılan uyum sürecine ilişkin ebeveynlerin görüşleri. OPUS– Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13(19), 656-681.
  • Büyükkaragöz, S. (1993). Ana babalarla, öğretmenlerin okulöncesi eğitim programları hakkındaki görüşleri. Ya- Pa 9. Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri (ss. 66-76). Ya-Pa Yayınları.
  • Carneiro, P. ve Heckman, J. (2003). Human capital policy. NBER Working Paper 9495, National Bureau of Economic Research, Cambridge.
  • Ceylan, R. (2019). Ebeveynlerin okul öncesi kurumu hakkındaki görüşleri: Tercih sebepleri, beklentileri ve memnuniyetleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(70), 497-517.
  • Checchi, D. (2006). The economics of education. Cambridge University Press.
  • Cohen, F. ve Anders, Y. (2020). Family involvement in early childhood education and care and its effects on the social-emotional and language skills of 3-year-old children. School Effectiveness and School Improvement, 31(1), 125-142. https://doi.org/10.1080/09243453.2019.1646293
  • Crabtree, B. F. ve Miller, W. L. (1999). Doing qualitative research. Sage Publications.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. Prentice Hall Upper Saddle River.
  • Çemrek, F. ve Özaydın, Ö. (2019). Okul Öncesi eğitimde ailelerin kreş tercihleri ve kreşlerden beklentileri: Eskişehir örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 559-575. https:// doi.org/10.17494/ogusbd.548532
  • Datar, A. (2006). Does delaying kindergarten entrance give children a head start? Economics of Education Review, 25(1), 43-62.
  • Duncan, G. J., Dowsett, C. J., Claessens, A., Magnuson, K., Huston, A. C., Klebanov, P., Pagani, L. S., Feinstein, L., Engel, M., Brooks-Gunn, J., Sexton, H., Duckworth, K. ve Japel, C. (2007). School readiness and later achievement. Developmental Psychology, 43(6), 1428–1446. https://doi.org/10.1037/0012-1649.43.6.1428
  • Durmaz, E., Karadeniz Akdoğan, K. ve Demir, E. (2019). Ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarını tercih nedenleri ile sosyoekonomik düzeyleri arasındaki ilişki. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 3(2), 352-379. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967201932139
  • Dynarski, S., Hyman, J. ve Schanzenbach, D. W. (2013). Experimental evidence on the effect of childhood investments on postsecondary attainment and degree completion. Journal of policy Analysis and management, 32(4), 692-717.
  • Einarsdottir, J. (2010). Icelandic parents’ views on the national policy on early childhood education. Early Years, 30(3), 229-242.
  • Ernest-Ehibudu, I. R. ve Peter-Kio, D. K. (2017). Influence of some preschool factors on academic performance of primary school pupils in Port Harcourt City Local Government Area of Rivers State, Nigeria. Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME), 7(5), 8-14.
  • Erşan, Ş. (2019). Ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumundan ve öğretmenden beklentilerinin incelenmesi. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 161-178. https://doi.org/10.30561/sinopusd.613394
  • Göl-Güven, M. (2014). Back to basics: What do parents and teachers expect of early childhood education and care?. Bogazici University Journal of Education, 31(1), 19-43.
  • Heckman, J. (2006a). Skill formation and the economics of ınvesting in disadvantaged children. Science, 312(5782), 1900-1902 https://doi.org/10.1126/science.1128898
  • Heckman, J. (2006b). Return on investments: Cost vs. benefits. University of Chicago. http://www.childandfamilypolicy.duke.edu/ pdfs/10yranniversary_Heckmanhandout.pdf.
  • Heckman, J. J. ve Kautz, T. (2012). Hard evidence on soft skills. Labour economics, 19(4), 451-464. https://doi.org/10.1016/j.labeco.2012.05.014
  • Heckman, J. J. (2013). Invest in early childhood development: Reduce deficits, strengthen the economy. Heckman The economics of human potential. https://heckmanequation.org/resource/invest-in-early- childhood-development-reduce-deficits-strengthen-the-economy/
  • Hidman, A. H. (2008). School-Family partnership and early learning: The role of school outreach and family involvement in preschoolers’ literacy and learning-related social skills [Unpublished master’s thesis]. Michigan University.
  • Horníckova, B. ve Lorencova, S. (2021). The importance of compulsory pre-school education from the parents’ perspective in the Czech Republic. International Journal of Humanities and Social Sciences, 15(9), 858-862.
  • Howes, C., Burchinal, M., Pianta, R., Bryant, D., Early, D., Clifford, R. ve Barbarin, O. (2008). Ready to learn? Children’s pre-academic achievement in pre-kindergarten programs. Early Childhood Research Quarterly, 23(3), 27-50. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2008.08.001
  • Hujala, E., Vlasov, J. ve Szecsi, T. (2017). Parents’ and teachers’ perspectives on changes in childcare quality in the United States, Russia and Finland. South African Journal of Childhood Education, 7(1), 1-10. https://doi.org/10.4102/sajce. v7i1.538
  • Hummel, T. G., Cohen F. ve Anders Y. (2022). Parents’ trust in their child’s preschool: Associations with child and family characteristics and aspects of parent-preschool communication. Early Education and Development, 34(3), 1-18. https://doi.org/10.1080/10409289.2022.2101344
  • Izgar, G. (2020). Öğretmenlerin meslekleri ile ilgili bazı temel kavramlara ilişkin zihin haritaları. NEÜ Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 40-51.
  • Joo, Y. S., Magnuson, K., Duncan, G. J., Schindler, H. S., Yoshikawa, H. ve Ziol-Guest, K. M. (2020). What works in early childhood education programs?: A meta–analysis of preschool enhancement programs. Early Education and Development, 31(1), 1–26. https://doi.org/10.1080/10409289.2019.1624146
  • Kahraman, B. P. (2018). Okul öncesi dönem çocuklarının okula uyum sürecine ilişkin anaokulu öğretmenlerinin ve annelerinin görüşleri. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(1), 3-20.
  • Kandır, A. (2001). Çocuk gelişiminde okul öncesi eğitim kurumlarının yeri ve önemi. Milli Eğitim Dergisi, 151, 102- 104.
  • Kazu, İ. Y. ve Yılmaz, M. (2018). Ülkemizdeki okul öncesi eğitimin bazı veriler açısından OECD ve AB üyesi ülkeleri ile karşılaştırılması. Turkish Journal of Educational Studies, 5(2), 64-75.
  • Kıldan, O. A. (2012a). Okul öncesi öğretmenlerinin ve ebeveynlerin okul öncesi dönemdeki çocukların okul korkularına ilişkin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 49-73.
  • Kıldan, A. O. (2012b). Okul öncesi eğitimin amacına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 135-150
  • Koçak, Ö. N. (2020). Ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarından beklentilerinin ve beklentilerinin karşılanma durumunun incelenmesi (Aksaray İli Örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Aksaray Üniversitesi.
  • Köksal, A., Aral, N. ve Aktaş Arnas, Y. (2000). Ankara’da bulunan özel okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan yöneticiler ve öğretmenlerin ebeveynlerden beklentilerinin incelenmesi. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 1(2), 92-101.
  • Lau, Y. (2011). Parental involvement in early childhood education and children’s readiness for school: A longitudinal study of Chinese parents in Hong Kong and Shenzhen [Unpublished doctoral dissertation]. University of Hong Kong.
  • Magnuson, K., Ruhm, C. ve Waldfogel, J. (2007). The persistence of preschool effects: Do subsequent classroom experiences matter? Early Childhood Research Quarterly, 22(1), 18-38. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2006.10.002
  • Majerčíková, J. ve Hhorníčková, B. (2020). The perspectives of parents in relation to the concepts of the quality of pre-school education. Analysis of research discourse. Journal of Language and Cultural Education, 8(2), 69-93. https://doi.org/10.2478/jolace-2020-0014
  • Malterud, K. (2001). Qualitative research: Standards, challenges, and guidelines. The Lancet, 358(9280), 483- 488.
  • McClelland, M. M., Acock, A. C., Piccinin, A., Rhea, S. A. ve Stallings, M. C. (2013). Relations between preschool attention span-persistence and age 25 educational outcomes. Early childhood research quarterly, 28(2), 314- 324. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2012.07.008
  • Meadows, S. (2010). The child as social person. Child and parents, Routledge.
  • MEB. (2013). Milli Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitim programı. Erişim adresi: http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf Erişim tarihi: 06.01.2023. MEB. (2021). Milli eğitim istatistikleri örgün eğitim. Erişim adresi: https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_09/15142558_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2021_2022.p df Erişim tarihi: 06.01.2023.
  • Merriam, S. B. ve Grenier, R. S. (2019). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. John Wiley & Sons Publications. Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage Publications, Inc.
  • Mrvar, P. (2008). School, kindergarten, counselor and parents - establishing contact and cooperative relationship. Sodobna pedagogika, 59(2), 120-141. Neuman, L. W. (2007). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (S.Özge, Çev.). Yayın Odası.
  • Niikko, A. ve Havu-nuutinen, S. (2009). In search of quality in Finnish pre-school education. Scandinavian Journal of Educational Research, 53(4), 431-445. https://doi.org/10.1080/00313830903180711 OECD. (2018). Early learning matters. OECD Publishing.
  • OECD. (2019). Providing quality early childhood education and care. https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/301005d1en.pdf?expires=1594809603&id=id&accname=guest&checksum=92C1D36D6 0FC71691EE08BBF5D3F4C9C
  • Oğuzkan, Ş. ve Oral, G. (1997). Okulöncesi eğitim. Milli Eğitim Basımevi.
  • Oktay, A. (1990, Eylül, 12-14). Değişen toplumda aile ve eğitimi. Türk geleneksel ve çağdaş aile yapısı paneli. T.C Devlet Bakanlığı M.Ü ve İstatistik Kantitatif Araştırmalar Merkezi. Okut, L. (2009). İlköğretim okulu öğretmenlerinin eğitime ilişkin inançlarına göre etkili öğretmen özellik ve davranışlarına sahip olma dereceleri [Yayımlanmamış doktora tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Oral, B. ve Çoban, A. (2020). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Özen, Ş. (2008). Okul öncesi eğitim ve aile: Anne ve babaların okul öncesi eğitimden beklentileri (Kars ili örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kafkas Üniversitesi.
  • Özen Altınkaynak, Ş. ve Yanıklar, C. (2014). Anne ve babaların okul öncesi eğitime devam eden çocuklarının gelişimine yönelik beklentileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(30), 56-72.
  • Özmert, N. (2005). Erken çocukluk gelişiminin desteklenmesi-I: Beslenme. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 48, 179-195.
  • Reynolds, A. J., Temple, J. A., White, B. A., Ou, S. R. ve Robertson, D. L. (2011). Age 26 cost–benefit analysis of the child‐parent center early education program. Child development, 82(1), 379-404.
  • Reynolds, A. J., Ou, S. R. ve Temple, J. A. (2018). A Multicomponent, Preschool to Third Grade Preventive Intervention and Educational Attainment at 35 Years of Age. JAMA pediatrics, 172(3), 247-256. https://doi.org/10.1001/jamapediatrics.2017.4673
  • Sak, R., Şahin-Sak, İ. T., Öneren-Şendil, Ç. ve Taşkın, N. (2020). Eğitim paydaşlarının okul öncesi eğitimin zorunlu olmasına ilişkin görüşleri. Yaşadıkça Eğitim, 34(1), 58-78.
  • Sapsağlam, Ö. (2013). Değerlendirme boyutuyla okul öncesi eğitim programları (1952-2013). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1, 63-73.
  • Sevinç, M. (2006). Okul öncesi eğitimi alan çocukların annelerinin okuldan beklentileri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, 13(1), 218-225.
  • Shah, R., Kalil, A. ve Mayer, S. (2023). Engaging parents with preschools: Evidence from a field experiment. University of Chicago, Becker Friedman Institute for Economics Working Paper No. 2022-97. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4168257
  • Shonkoff, J. P. ve Phillips, D. A. (Eds.) (2000). From neurons to neighborhoods: The science of early childhood development. Committee on integrating the Science of Early Childhood Development, National Research Council and Institute of Medicine. National Academy Press.
  • Syuraini., Hidayat, H., Arini, F. D. ve Jamaris. (2022). Exploring factors of the parentteacher partnership affecting learning outcomes: Empirical study in the early childhood education context. International Journal of Instruction, 15(4), 411-434. https://doi.org/10.29333/iji.2022.15423a
  • Şahin, B. K., Sak, R. ve Şahin, İ. T. (2013). Parents’ views about preschool education. 2nd Cyprus International Conference on Educational Research. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 89, 288 -292.
  • Thomas, S. B. ve Dykes, F. (2013). Families speak to early childhood teachers: Impressions and expectations. STRATE Journal, 22(2), 55-64.
  • Tierney, A. L. ve Nelson, C. A. (2009). Brain development and the role of experience in the early years. Zero to three, 30(2), 9-13.
  • Tulan, A. (2005). Ebeveynlerin okulöncesi eğitimden beklentilerinin gerçekleşme düzeyinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Ugaste, A., Tuul, M., Niglas, K. ve Neudorf, E. (2013). Estonian preschool teachers’ views on learning in preschool. Early Child Development and Care, 184, 370-385. http://dx.doi.org/10.1080/03004430.2013.788502
  • UNESCO. (2006). China; Early childhood care and education programmes, https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000147175
  • Ural, O. ve Ramazan, M. O. (2007). Türkiye’de okul öncesi eğitimin dünü ve bugünü. Okul öncesi eğitim ve ilköğretim sistemi temel sorunlar ve çözüm önerileri içinde (ss. 11–61). Türk Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Ültay, E., Dönmez Usta, N. ve Durmuş, T. (2017). Descriptive content analysis of mental model studies in education. Education for Life, 31(1), 21-40.
  • Van Laere, K. ve Vandenbroeck, M. (2017). Early learning in preschool: Meaningful and inclusive for all? Exploring perspectives of migrant parents and staff. European Early Childhood Education Research Journal, 25(2), 243-257. http://dx.doi.org/10.1080/1350293X.2017.1288017
  • Vandenbroeck, M., De Visscher, S., Van Nuffel, K. ve Ferla, J. (2008). Mothers’ search for infant child care: The dynamic relationship between availability and desirability in a continental European welfare state. Early Childhood Research Quarterly, 23, 245-258.
  • Varshney, N., Lee, S., Temple, J. A. ve Reynolds, A. J. (2020). Does early childhood education enhance parental school involvement in second grade?: Evidence from Midwest Child-Parent Center Program. Children and Youth Services Review, 117. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105317
  • Vasiljević-Prodanović, D., Krneta, Ž. ve Markov, Z. (2021). Cooperation between preschool teachers and parents from the perspective of the developmental status of the child. International Journal of Disability, Development and Education, 1-17. http://dx.doi.org/10.1080/1034912X.2021.1916892
  • Wana, J. (2010). How to choose the best preschool for your child: The ultimate guide to finding, getting into, and preparing for nursery school. Naperville.
  • Winston, R. ve Chicot, R. (2016). The importance of early bonding on the long-term mental health and resilience of children. London journal of primary care, 8(1), 12–14. https://doi.org/10.1080/17571472.2015.1133012
  • Wong, V. C., Cook, T. D., Barnett, W. S. ve Jung, K. (2008). An effectiveness-based evaluation of five state pre- kindergarten programs. Journal of Policy Analysis and Management, 27, 122-154. https://doi.org/10.1002/pam.20310
  • Yang, F. (2011). Literacy and numeracy in early childhood: Chinese immigrant parents’ perception of children’s learning [Unpublished master’s thesis]. Auckland University of Technology.
  • Yavuzer, H. (2002). Çocuk eğitimi el kitabı. Remzi Kitabevi.
  • Yeşilyurt, Z. C. (2011). Çocukları anaokuluna devam eden ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarından beklentileri ve kurumların bu beklentileri karşılama durumları [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yoleri, S. (2014). The effects of age, gender, and temperament traits on school adjustment for preschool children. e-International Journal of Educational Research, 5(2), 54-66.
  • Zembat, R. (2005). Okul öncesi eğitimde nitelik. A. Oktay ve Ö. Polat Unutkan (Ed.) Okul öncesi eğitimde güncel konular (s.25-45) içinde. Morpa Yayınları.
  • Zembat, R. ve Unutkan, P. Ö. (2001). Okul öncesi dönemde çocuğun sosyalleşmesinde ailenin yeri (Aile katılım programı uygulama örnekleriyle). Ya-Pa Yayınları.
There are 99 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other)
Journal Section Articles
Authors

Selvi Kaçan 0000-0003-0249-9899

Bengü Türkoğlu 0000-0001-6347-691X

Project Number -
Early Pub Date October 22, 2023
Publication Date October 29, 2023
Acceptance Date October 15, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 5 Issue: 3 - Türkiye Cumhuriyeti 100.Yıl Özel Sayısı

Cite

APA Kaçan, S., & Türkoğlu, B. (2023). 0-6 Yaş Çocuğu Olan Ebeveynlerin Okul Öncesi Eğitime İlişkin Görüşleri: Siirt İli Örneği. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 1017-1042. https://doi.org/10.38151/akef.2023.97

28981289802580829733