Abstract
György Pálfi, Taxidermia (2006) filminde, Macaristan tarihinin yüz yılı aşkın bir süreyi
kapsayan üç siyasi dönemini, birbirini takip eden üç nesil erkek karakter ile anlatmaktadır.
Anlatı, bu karakterlerin, iktidarın şekillendirdiği bedenleri üzerinden kurulmuştur.
Yönetmen, film boyunca insan bedenini, hayvan bedenini ve bu bedenlerin bir parçası
gibi görünen mekanları, anlam yaratmada çok çeşitli biçimlerde kullanır. Çalışma, bu
çeşitliliği ortaya koyarak, sinemada beden kullanımına iyi bir örnek sunduğu düşünülen
filmin detaylı bir çözümlemesini yapmayı amaçlamıştır. Farklı siyasi dönemlerin görünür
hale geldiği bedenlerin hem içsel çelişkileri, hem diğer insan ve hayvan bedenleri ile
kurdukları ilişkiler, hem de mekansal varoluşları arasında izlenebilen paralellikler,
dönemler başka olsa da iktidarın beden üzerindeki belirleyiciliğini göstermektedir.
İktidarın bu görülebilir hale gelen, gündelik hayatın tamamına sinmiş etkin rolü, filmin
anlatısı için olanak olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada, beden araştırmalarından da
faydalanarak filmin analizi yapılacak, katmanlı anlatımı ideolojik okumalar ve biçimsel
incelemeler ile çözümlenecektir. Böylelikle, hem iktidarın beden üzerinden anlatımının,
hem de sinema diliyle bunun nasıl gerçekleştiğinin bir örneğini görmek mümkün
olacaktır.