Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Issue: 31, 195 - 211, 30.06.2019
https://doi.org/10.31123/akil.534622

Abstract

References

  • Artz, L. (2015). Global Entertaintment Media: A Critical Introduction. Chichester: John Wiley and Sons.
  • Berger, J. (1986). Görme Biçimleri, (Y. Salman, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • De Certau, M. (2009). M. Gündelik Hayatın Keşfi-I: Eylem, Uygulama. Üretim Sanatları. (L. A. Özcan, Çev.). Ankara: Dost Yayınları.
  • Glezos, S. (2012). The Politics of Speed: Capitalism, The State and War in an Accelerating World. New York: Routledge.
  • Goss, J. (1996). The Magic of the Mall’: an Analysis of Form, Function, and Meaning in the Contemporary Retail Built Environment, Stephen Daniels and Roger Lee (Ed.). Exploring Human Geography: A Reader. New York: Routledge.
  • Potvin, J. (2009). Introduction: Inserting Fashion into Space. John Potvin (Ed.). The Places and Spaces of Fashion, 1800-2007. New York: Routledge.
  • Shurmer-Smith, P. (2002). Introduction. Pamela Shurmer-Smith (Ed.). Doing Cultural Geography. London: Sage Publications.
  • Sklair, L. (2015). Sociology of the Global System. Frank J. Echner, John Boli, (Ed.). The Globalization Reader. Chichester:John Wiley and Sons.
  • Soja, E. W. (2003). Postmodern Geographies: The Reassertation of Space in Critical Social Theory. New York: Verso.
  • Zieleniec, A. J. L. (2008). Space and Social Theory. London: Sage Publications.

Moda Uzamı ve Toplumsal Uzam: Diesel Reklamlarında Uzamın Görsel Tasarımının İdeolojik Etkisi

Year 2019, Issue: 31, 195 - 211, 30.06.2019
https://doi.org/10.31123/akil.534622

Abstract

Coğrafya
incelemeleri insan toplulukları ve bunları çevreleyen fiziksel ve kültürel
çevre arasındaki meseleler üzerine sosyal bilimler alanı içinde genişleyen bir
alanyazına sahiptir. Bu bağlamda, kültürel coğrafya içindeki tüketim uzamları,
tüketim kültürünün toplumsal ilişkileri nasıl düzenlediğini ve toplum üyeleri
üzerinde nasıl bir ideolojik bir etki yarattığını göstermek üzere
akademisyenler tarafından incelenmektedir. Moda ve reklam uzamları üzerine
coğrafya incelemeleri de tüketim kültürü içinde özel bir alan olarak önem
kazanmaktadır. Moda uzamı özel alandan kamusal alana kadar uzanan biçimde
toplumsal ilişkilerin düzenlenmesinde önemli bir rol oynadığı için, moda uzamı
ile sosyo-ekonomik-kültürel ve ideolojik uzamlar arasındaki ilişkileri
incelemek mümkündür.



Bu
çalışma moda uzamının kuramsal açıklaması üzerine yoğunlaşmakta ve moda
uzamlarının kültürel coğrafya içindeki ideolojik etkisini Diesel moda
markasının “Live Fast/Hızlı Yaşa
kampanyasının reklamlarını kullanarak incelemektedir. Çalışma, bu moda
reklamlarındaki görsel tasarımın kapitalizmin ideolojisini yansıtan toplumsal
ilişkiler ve pratikler için nasıl uzamlar yarattığını incelemeyi
amaçlamaktadır. Diesel’in reklamlarının görsel tasarımının analizi, bu
görsellerin kapitalist ideolojinin kendisini sürdürme ve meşrulaştırmasına
yardımcı olan bir politik-kültürel etki yarattığını ve tüketiciye kültürel coğrafya
içinde zihinsel bir harita sağladığını göstermektedir. Reklamların görsel
tasarımında sunulan uzamlar ve “hız” teması, hız-kapitalizminin “hızlı” üretim karakteristiği ile uyum
sağlamaktadır. 

References

  • Artz, L. (2015). Global Entertaintment Media: A Critical Introduction. Chichester: John Wiley and Sons.
  • Berger, J. (1986). Görme Biçimleri, (Y. Salman, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • De Certau, M. (2009). M. Gündelik Hayatın Keşfi-I: Eylem, Uygulama. Üretim Sanatları. (L. A. Özcan, Çev.). Ankara: Dost Yayınları.
  • Glezos, S. (2012). The Politics of Speed: Capitalism, The State and War in an Accelerating World. New York: Routledge.
  • Goss, J. (1996). The Magic of the Mall’: an Analysis of Form, Function, and Meaning in the Contemporary Retail Built Environment, Stephen Daniels and Roger Lee (Ed.). Exploring Human Geography: A Reader. New York: Routledge.
  • Potvin, J. (2009). Introduction: Inserting Fashion into Space. John Potvin (Ed.). The Places and Spaces of Fashion, 1800-2007. New York: Routledge.
  • Shurmer-Smith, P. (2002). Introduction. Pamela Shurmer-Smith (Ed.). Doing Cultural Geography. London: Sage Publications.
  • Sklair, L. (2015). Sociology of the Global System. Frank J. Echner, John Boli, (Ed.). The Globalization Reader. Chichester:John Wiley and Sons.
  • Soja, E. W. (2003). Postmodern Geographies: The Reassertation of Space in Critical Social Theory. New York: Verso.
  • Zieleniec, A. J. L. (2008). Space and Social Theory. London: Sage Publications.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Eda Er Özden 0000-0001-6366-3301

Publication Date June 30, 2019
Submission Date March 1, 2019
Published in Issue Year 2019 Issue: 31

Cite

APA Er Özden, E. (2019). Moda Uzamı ve Toplumsal Uzam: Diesel Reklamlarında Uzamın Görsel Tasarımının İdeolojik Etkisi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(31), 195-211. https://doi.org/10.31123/akil.534622