Bu çalışmada Necip Fazıl’ın tiyatro eserlerinden "Tohum" değerler eğitimi açısından incelenmiştir. İnceleme sonucunda dördü bireysel yedisi sosyal olmak üzere toplamda on bir değer tespit edilmiştir. Tespit edilen değerler “Bireysel ve Sosyal Değerler” başlıkları altında sınıflandırılıp eserden seçilen örneklerle açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmada edebi eserlerin değer aktarımındaki işlevlerine değinilmiştir. Araştırmaya konu olan eserin muhtevasında bulundurduğu zengin içerikten dolayı ortaokul, lise ve daha sonraki kademelerde eğitim alan öğrencilere, milli ve evrensel değerlerin kazandırılmasında faydalı olabileceği kanısına varılmıştır.
In this study, one of Necip Fazıl's theatre works '' seed '' has been reviewed in terms of the education of values. As a result of the review, four individual and seven social, in total of eleven values have been identified. The identified values have been sorted and classified under the heading “Individual and Social Values '' , and discussed with selected examples from the work. In the study, it has been touched on the functions of the value transfering by the literary works. Due to the rich meaning of this work's content, which is subject to this study, it has been concluded that might be useful in promoting national and universal values to those who are studying at secondary school, high school, and students at later levels.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 1, 2016 |
Acceptance Date | August 12, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |