Günümüzde, şehir içi ulaşım problemlerinin çözümünde metronun yeri
tartışma kabul etmez bir gerçektir. Dünyanın belli başlı büyük şehirlerinde
ana ulaşım aracı metrodur. Günümüzde, Londra, New York, Tokyo gibi
kentlerin metro ağı 400 kilometrenin üzerinde olup her gün bu metrolarla
milyonlarca kişi taşınmaktadır. Metro kazıları sırasında, kazılar çoğunlukla
ulaşımın ve şehirleşmenin yoğun olduğu kesimlerde gerçekleştirildiği için
oluşan gerilme ve konverjansın önceden tespiti, özellikle yüzeye yakın
tünellerde, yüzeyde bulunan binalara zarar verilmemesi açısından gerekli
tedbirlerin zamanında alınabilmesi için son derece önemli olmaktadır.
Bu çalışmada, metro tünellerinde oluşan gerilme ve konverjansın kazıdan
önce tahmin edilebilmesi amacına yönelik olarak, birinci aşaması ulaşıma
açılmış, ikinci aşama kazıları devam etmekte olan İstanbul Metrosu, Phases
2D programı kullanılarak modellenmiş ve bulunan gerilme ve konverjans
değerleri ölçülen değerlerle karşılılaştırılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2007 |
Submission Date | August 8, 2015 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 7 Issue: 2 |