Bu çalışmanın amacı, web tabanlı derslerde etkileşimli videoların kullanımının öğrencilerin teknoloji yeterlilikleri, dijital okuryazarlık düzeyleri ve bu yaklaşıma ilişkin algıları üzerindeki etkisini tespit etmektir. Bu amaca ulaşmak için çalışma, nicel araştırma yaklaşımının bir türü olan yarı deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubu kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiştir. Veri toplama araçları yardımıyla toplanan nicel veriler bağımlı ve bağımsız örneklem t-testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veriler ise içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları, deney grubundaki öğrencilerin teknoloji yeterliliği ve dijital okuryazarlık ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, bulgular grupların teknoloji yeterliliği ve dijital okuryazarlık puanları arasında anlamlı bir fark olduğunu ve deney grubunun daha üstün performans sergilediğini göstermiştir. Sonuçlar, web tabanlı derslerde etkileşimli video kullanımının öğrencilerin teknoloji yeterliliklerini ve dijital okuryazarlık düzeylerini artırabileceğini göstermiştir. Dolayısıyla çalışmanın bulgu ve sonuçları alana önemli bir katkı sağlayacaktır.
Etkileşimli video web-tabanlı öğretim teknoloji yeterlilikleri dijital okuryazarlık etkileşim
The purpose of this study is to determine the effects of using interactive video in web-based courses on students' technology proficiency and digital literacy levels as well as the students' perspectives on this. For this purpose, the study was conducted with quasi-experimental patterns, one of the quantitative research approaches. The quantitative data collected with data collection tools were analyzed with the dependent and independent samples t-tests, and the qualitative data were analyzed using content analysis. The study's findings revealed that there was a significant difference between the technology proficiency and digital literacy pre-test and post-test scores of the students in the experimental group. Moreover, based on the study findings, it was seen that there was a significant difference favorable to the experimental group between the technology proficiency and digital literacy scores of the experimental and control groups. Study results showed that using interactive videos in web-based lessons can improve students' technology proficiency and digital literacy levels. This study will contribute to the literature in terms of the positive effects of using interactive video in web-based courses on students' technology proficiency and digital literacy levels as well as the students' perspectives on this.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Instructional Technologies, Educational Technology and Computing, Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 25, 2024 |
Submission Date | November 14, 2023 |
Acceptance Date | July 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |