Bu çalışmada okul öncesi eğitim öğretmenleri ve sınıf öğretmenlerinin
okul olgunluğuna yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Var olan
durumun olduğu gibi, nitel bir yaklaşımla ortaya koyulmasını amaçlaması
nedeniyle araştırma nitel araştırma türlerinden durum çalışması niteliğindedir.
Araştırmada 15’i sınıf öğretmeni, 10’u okul öncesi eğitim öğretmeni olmak üzere
toplam 25 öğretmen ile yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşmeler
gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen verilere içerik analizi
yapılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin okul olgunluğuna ilişkin
tanımlamalarının ve beklentilerinin okul öncesi eğitimi öğretmenlerinden daha
fazla olduğu görülmüştür. Buna göre her iki grup da okula başlamada
sosyal-duygusal gelişimin, motor gelişimin, bilişsel gelişimin ve özbakım
becerilerinin önemli olduğunu ifade etmişlerdir. Okul öncesi eğitim
öğretmenleri bu temalar altında daha az tanımlama yapmıştır. Sınıf
öğretmenlerinin özellikle bilişsel gelişim ve olgunluk bakımından
beklentilerinin daha fazla sonucuna varılmıştır. 72 ayını doldurmayan
çocukların birinci sınıfa başlamaları durumunda akran iletişimi, özgüven
eksikliği, özbakım becerilerini gerçekleştirememe gibi sorunlar yaşadıklarını
ifade etmişlerdir. Bu yönüyle çocukların henüz okul olgunluğuna erişemedikleri
için eğitim hayatlarında olumsuzluklar yaşayacağı belirtilmiştir
In this study, it is aimed to determine the
opinions of pre-school teachers and classroom teachers about school maturity.
As in the current situation, since this research is aimed to be a qualitative
approach, the research is a case study of qualitative research type. In the
study, interviews were conducted with a total of 25 teachers including 15
teachers and 10 pre-school teachers and the interviews were conducted through
an interview form. Content analysis was performed on the data obtained from the
interviews. As a result of the research, it was seen that the class teachers'
definitions and expectations about school maturity were higher than the
pre-school teachers. According to this, both groups stated that
social-emotional development, motor development, cognitive development and
self-care skills were important for starting school. Preschool education
teachers have made less definitions for these themes. It is observed that class
teachers' expectations in terms of cognitive development and maturity are
higher than preschool education teachers’. They stated that children who do not
complete their 72 months experience problems such as peer communication, lack
of self-confidence, inability to perform self-care skills. In this respect, it
is stated that children will have negative experiences in education as they
cannot reach school maturity yet.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 9, 2020 |
Submission Date | April 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 |