This study aims to analyze and interpret primary school students’ conceptual knowledge of geometric
solids. For this reason, a diagnosis test consisting of three questions which measure primary school students’
conceptual knowledge of cube, square prism and rectangular prism. Participants of the study consisted of 272 sixth
graders among whom 12 were selected for interviews. Data obtained were analyzed both quantatively and
qualitatively. According to the results, very few students were able to name solids and also their characteristics.
Furthermore, it was determined that students have some misconceptions of geometric concepts. Generally, students
either assimilated three-dimensional geometric concepts to two-dimensiomal geometric shapes or declared real names
of pictures. Moreover, some students did not provide any response or explanation to the questions.
Bu çalışma ile ilköğretim öğrencilerinin bazı geometrik cisimlere yönelik kavram bilgilerini analiz etmek ve yorumlamak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrutusunda öğrencilere üç sorudan oluşan teşhis testi uygulanmıştır. Bu teşhis testi, ilköğretim öğrencilerinin küp, kare ve dikdörtgenler prizması kavramlarına yönelik kavramsal bilgilerini analiz etmek için hazırlanmıştır. Çalışmaya toplam 272 ilköğretim öğrencisi katılmış olup 12 öğrenci ile de görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde hem nicel hem nitel veri analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında, ilköğretim öğrencilerinin çok azının hem geometrik cisimlerin isimlerini hem özelliklerini doğru bildikleri belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin küp, kare ve dikdörtgenler prizmasına yönelik kavram yanılgılarının da olduğu belirlenmiştir. Öğrenciler kendilerine verilen resimlere bakarak prizmaları, geometrik şekillere benzetmişler ya da resimlerin gerçek isimlerini belirtmişlerdir. Ayrıca, bu çalışmada yanıt verememe durumu da gözlenmiştir.
Other ID | JA54SN55VU |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2013 |
Submission Date | September 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 6 Issue: 3 |