BibTex RIS Cite

Is it Possible to Design a Math-Art Instructional Practice? Cases of Pre-service Teachers

Year 2013, Volume: 6 Issue: 4, 455 - 476, 01.12.2013

Abstract

To many people, establishing relationships between mathematics and art is difficult or surprising.
However, these two disciplines are quite interrelated. Today, the literature of mathematics reveals that there has been
an increasing interest in interaction between these two disciplines. As also observed in our country, the studies on
relationships between mathematics and art have gained more popularity in mathematics education. There is a course
entitled, “Mathematics and Art” offered as one of elective courses and taught for ten years to juniors of the
Department of Secondary Mathematics Education, Dokuz Eylül University. The course covers a wide range of
activities derived from relationships between mathematics and music to activities derived from those between
mathematics and handicraft. In this study, cases of pre-service teachers attending this course were analysed. They
were asked to do an instructional design integrating mathematics into art at secondary education level. Their designs
were analyzed based on the use of art in which contexts and for what purposes. Furthermore, their designs were
analyzed in terms of whether they enhance learning. This qualitative study had a case study design. The participants
were 43 pre-service mathematics teachers voluntarily selected from students taking the course. Descriptive analysis
was done to analyze the data. As a consequence of the analysis, math-art instructional practices developed by pre-service
teachers were clustered under three primary categories (good, average and inadequate). The majority of math-art
instructional practices were categorized under the average category. In the study, these categories were described
and cases in each category were discussed.

Matematiği Sanatla İlişkilendiren Bir Öğretim Uygulaması Tasarlamak Mümkün müdür? Öğretmen Adaylarının Çalışma Örnekleri

Year 2013, Volume: 6 Issue: 4, 455 - 476, 01.12.2013

Abstract

Birçok insan için matematik ve sanat arasında ilişki kurmak, zor ya da şaşırtıcı olabilmektedir. Ancak bu iki disiplin düşünülenin aksine birbiri ile oldukça ilişkilidir. Bugün matematik eğitimi literatüründe iki disiplin arasındaki etkileşim alanlarına yönelik ilginin giderek arttığı görülmektedir. Ülkemizde de matematik eğitimi alanında yaşanan gelişmeler kapsamında matematik ve sanat ilişkisine dayalı çalışmaların arttığı gözlenmektedir. Öğretmen yetiştirme süreci bu kapsamda ele alınabilecek çalışma alanlarından biridir. Dokuz Eylül Üniversitesi Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği bölümü lisans programının üçüncü sınıf seçmeli dersleri arasında on yıldır yürütülen “Matematik ve Sanat” adlı bir ders yer almaktadır. Dersin konuları arasında matematik ve müzik ilişkisinden el sanatlarındaki matematiğe kadar geniş bir alana yönelik bir perspektif sunulmaktadır. Bu çalışmada bu dersi alan öğretmen adaylarının yılsonu çalışma örnekleri ele alınmaktadır. Söz konusu çalışmalar ortaöğretim düzeyinde matematik ve sanat entegrasyonuna dayalı bir öğretim uygulamasının içeriğinin planlanmasını içermektedir. Öğretmen adaylarının geliştirdikleri öğretim uygulamaları üzerine yapılan analizlerde sanat konularından hangi matematiksel içeriklerde ve ne tür amaçlarla yararlanıldığına bakılmıştır. Ayrıca, tasarımların (ele alınan matematik-geometri konusundaki kazanımlar çerçevesinde) öğrenmeyi gerçekleştirmeye yönelik olup olmadığı incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımına dayalı durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar dersi alan öğrenciler içerisinden gönüllük esasına göre seçilen 43 matematik öğretmen adayından oluşmaktadır. Yapılan tasarımlar betimsel analize tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda adaylarca geliştirilen öğretim uygulamalarının üç (iyi, orta ve yetersiz) temel kategoride toplandığı görülmüştür. Yığılımın olduğu kategori ikincidir. Çalışmada bu kategoriler tanıtılmakta ve her bir kategoride yer alan örnekler tartışılmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA27HA82MD
Journal Section Articles
Authors

Işıkhan Uğurel This is me

Gökçe Tuncer This is me

Çağla Toprak This is me

Publication Date December 1, 2013
Submission Date December 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 6 Issue: 4

Cite

APA Uğurel, I., Tuncer, G., & Toprak, Ç. (2013). Is it Possible to Design a Math-Art Instructional Practice? Cases of Pre-service Teachers. Journal of Theoretical Educational Science, 6(4), 455-476.