BibTex RIS Cite

The Effect of Literature Circles on Reading Comprehension Skills

Year 2013, Volume: 6 Issue: 4, 535 - 550, 01.12.2013

Abstract

This study aims at investigating the effect of literature circles on reading comprehension skills of fifth
graders. Pre-test – post-test control group design was used in this study conducted with two fifth grade classrooms in
a primary school in Maltepe, Istanbul. There were 34 students in the experimental group and 33 students in the
control group. Data were collected through the “Reading Comprehension Scale”. Results indicated that post-test
scores of the experimental group increased more than those of the control group. The level of this increase was higher
in the group with poor reading comprehension skills.

Okuma Çemberi Yönteminin Okuduğunu Anlama Becerisine Etkisi

Year 2013, Volume: 6 Issue: 4, 535 - 550, 01.12.2013

Abstract

Bu araştırmanın amacı, okuma çemberinin ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine etkisini belirlemektir. Araştırmada ön-test – son-test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma İstanbul ili Maltepe ilçesinde bir ilköğretim okulunun 67 beşinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Bu öğrencilerin 34’ü deney, 33’ü ise kontrol grubundadır. Veriler, “Okuduğunu Anlama Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Ön-test ve son-test uygulama sonuçlarına göre deney grubunda okuduğunu anlama becerisi, kontrol grubuna göre, anlamlı düzeyde daha fazla artış göstermiştir. Bu artış, deney öncesi okuduğunu anlama becerisi düşük olanlarda, yüksek olanlara göre daha fazla gerçekleşmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA42UB35ER
Journal Section Articles
Authors

Süleyman Avcı This is me

Nurdan Baysal This is me

Mehtap Gül This is me

Arzu Yüksel This is me

Publication Date December 1, 2013
Submission Date December 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 6 Issue: 4

Cite

APA Avcı, S., Baysal, N., Gül, M., Yüksel, A. (2013). The Effect of Literature Circles on Reading Comprehension Skills. Journal of Theoretical Educational Science, 6(4), 535-550.